Treść zadania
Autor: katarzynka Dodano: 2.5.2011 (12:10)
Dopisz wyrazy podstawowe. W wyrazach pochodnych wskaż podstawę słowotwórczą i formant.Wypisz wymianę głosek. ..... .......... .....=>mądrala ......... ........ ...=>chytrus .......... ..........=>głupiec ........... .........=>tępak ............ ........=>ważniak ............. .......=>leśny .... .......... ......=>dębowy ..... ...............=>kwietnik ...... ..............=>śmietnik ....... .............=>dopisać ........ ............=>rozciąć ......... ...........=>wyrzucić
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
mate376 2.5.2011 (18:29)
madry (podstawa) --ala (formant przyrostkowy)
chytry (podstawa) - us (formant przyrostkowy)
glupi (podstawa) -ec (for. przyr.)
tepy (podst.) - ak (for. przyr.)
wazny (podstawa) -iak (form. przyr.)
las (podstawa) -esny (form.przyr.)
dab (podstawa) -ebowy (form.przyrost.)
kwiat (podstawa) -etnik (form.przyrost.)
smieci (podstawa) --tnik (form.przyr.)
pisac (podstawa) - do- (formant przedrostkowy)
ciac (podstawa) -roz- (form. przedrostkowy)
rzucic (podstawa) -wy- (formant przedrostkowy)Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Zadanie Domowe!! :( Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: kiaralawa 30.3.2010 (18:10) |
zadanie na polaka- pomocy! Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 4 rozwiązania | autor: izi_11 6.4.2010 (19:21) |
wymyślone opowiadanie w świecie wyobraźni zadanie na jutro Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: krystian1012 8.4.2010 (11:27) |
prosze pomuzcie zadanie z polaka Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: kara3233 14.4.2010 (18:20) |
zadanie z polskiego Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: Kasiunia11 15.4.2010 (14:50) |
Podobne materiały
Przydatność 65% Najdawniejsze zabytki j. Polskiego
Piśmiennictwo zawitało do Polski wraz z łaciną pod koniec X wieku. Pisaniem i piśmiennictwem zajmowali się duchowni, pisarze - skryptorzy, a ozdabiali je inicjałami i barwnymi miniaturami iluminatory, również duchowni. Wiele ksiąg zawdzięczamy benedyktynom, stąd przysłowie "benedyktyńska praca" (żmudna). Najstarszymi polskimi słowami zapisanymi są imiona osobowe,...
Przydatność 60% Zabytki J. polskiego
Jako zabytki języka polskiego traktuje się: - zapis pojedynczych wyrazów w tekstach polskich i obcych (na ogół są to nazwy osobowe i miejscowe) - zapis pojedynczych zdań - glosy, czyli polskie odpowiedniki trudniejszych wyrazów łacińskich, zapisywane np. w tekstach kazań - mammotrekty, czyli zebrane i uporządkowane glosy dotyczące konkretnego tekstu, będące czymś w rodzaju...
Przydatność 75% Przeżycia Borowicza podczas pamiętnej lekcji j. polskiego.
Marcin Borowicz dorastał w bardzo trudnych dla Polaków czasach. A że chłopiec był łatwowierny i uległy, szybko poddał się złemu wpływowi rusyfikatorów. Patriotyzm obudził się w nim dopiero podczas pamiętnej lekcji języka polskiego... Gdy Zygier, wywołany do odpowiedzi przez Sztettera, wyrecytował "Redutę Ordona" , Marcin wiedział, że gdzieś już o tym...
Przydatność 65% Przełomowa lekcja J. polskiego - Syzyfowe Prace.
Tego dnia lekcja polskiego była ostatnią z rzędu, wypadała między godziną drugą a trzecią. Nauczyciel jak zwykle, wszedł do klasy i zasiadł na katedrze i znużonym głosem wywołał ucznia do odpowiedzi. Aby wykręcić się od nudnej recytacji wiersza „Pająk” wywołany uczeń powiedział, że mają nowego kolegę w klasie. Szretter zapytał, nowy uczeń?, gdzie? Wtedy...
Przydatność 75% Wizerunek matki w literaturze - matura ustna z j. polskiego.
„Wizerunek matki w literaturze .Omów temat w oparciu o utwory wybrane z różnych epok literackich” Temat ten jest tak obszerny , że trudno go wyczerpać w kilkanaście minut. Z oczywistych względów postać matki i motyw macierzyństwa pojawia się w kulturze już od zarania dziejów. Macierzyństwo przedstawione jest w różnych kontekstach. W kulturze spotykamy zarówno...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 0
wiki831 2.5.2011 (12:55)
mądr/y..... .....=>mądr/ala
chytr/y...... ...=>chytr/us
głupi/ ..........=>głupi/ec
tęp/y .........=>tęp/ak
ważn/y. ........=>ważn/iak
las/0... .......=>leś/ny a:e s:ś
dąb/0 ......=>dęb/owy ą:ę
kwiat/0...........=>kwiet/nik a:e
śmiec/i............=>śmiet/nik c:t
podpis/0.........=>dopis/ać
rozcięc/ie............=>rozciąć/0 ę:ą c:ć
wyrzuc/enie ...........=>wyrzuc/ić
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie