Treść zadania
Autor: ZeLkOwA Dodano: 28.4.2011 (19:41)
ponieważ tu nie da się tak pisać to np. jedną szóstą napiszę 1/6, a większy np. jedna cała i trzy czwarte to 1.3/4
a) -(-1/6)+[9-1.3/7*1,4+2,5]:(1/2)do potęgi 2
b) 3/12 trójka do potęgi 2 - [4/5*15/2 dwa do potęgi 4 +(-4/5):2/5*(-25)*(0,04)
c) (-3)*(-2)+5*[(-4)-(-3)*2
Oczywiście będzie NAJ :D
Komentarze do zadania
-
zusia 4.5.2011 (15:25)
b)
3^2/12 - [ 4/5 * 15/2^4 + (-4/5) : 2/5 * (-25) * (0,04)]= 9/12 - [ 4/5 * 15/16 + ( - 4/5 ) : 2/5 * (-25) * (0,04)]=
= 9/12 - [ 3/4 + ( - 4/5 ) * 5/2 * (-25) * (0,04)] = 9/12 - [ 3/4 -2 * (-0,1)]= 9/12 - [ 3/4 + 0,2)]= 9/12 - [ 3/4 + 1/5]= 9/12 - [ 15/20 + 4/20] = 9/12 - 19/20 = 45/60 - 57/60 = - 12/60 = - 1/5
c)
(-3)*(-2)+5*[(-4)-(-3)*2] = 6 + 5[ -4 - (-6) ]= 6 + 5 [-4 + 6]= 6 + 5* 2= 6 + 10=16
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
wojtas563 28.4.2011 (20:26)
b) ((3^2) / 12) - ((((4 / 5) * 15) / (2^4)) + (((((-4) / 5) / 2) / 5) * (-25) * 0,04)) = -0,08
c) ((-3) * (-2)) + (5 * ((-4) - ((-3) * 2))) = 16
"A" nie moge obliczyć bo wychodzi bardzo dużo liczb po przecinku :/Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
adamek94 28.4.2011 (20:36)
a) -(-1/6)+[9-1.3/7*1,4+2,5]:(1/2)do potęgi 2= 1/6+ ( 9- 0,26 + 2,5) * 4 = 1/6 + 44,96=1/6+ 44 96/100 = 1/6 + 44 24/25 = 25/150 + 44 144/150 = 45 19/150
b) 3/12 trójka do potęgi 2 - [4/5*15/2 dwa do potęgi 4 +(-4/5):2/5*(-25)*(0,04)=3/12* 9 - ( 6*16 + 2*1) = 9/4 - 98 = 2 1/4 -97 4/4 = - 95 3/4
c) (-3)*(-2)+5*[(-4)-(-3)*2= 6 +5( -4 -9 ) = 6- 5*13= - 59Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
zusia 3.5.2011 (22:30)
a) -(-1/6)+[9-1.3/7*1,4+2,5]:(1/2)^2 = 1/6 + [ 9-10/7 x 14/10+2,5] : 1/4 = 1/6 + [9- 2 (po skróceniu ułamków) + 2,5] : 1/4 = 1/6 + (9,5 : 1/4) = 1/6 + 190/5 = 5/30 + 1140/30 = 1145/30 = 38
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
\Napisz wzory na obliczanie obwodu, pola trójkąta, poznanych czworokątów, Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 4 rozwiązania | autor: maryska122 28.3.2010 (20:47) |
\Napisz wzory na obliczanie obwodu, pola trójkąta, poznanych czworokątów, Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 5 rozwiązań | autor: maryska122 28.3.2010 (20:48) |
napisz takie trzy liczby pięciocyfrowe,których suma cyfr wynosi 27 , cyfra Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 7 rozwiązań | autor: ania34 16.4.2010 (18:08) |
napisz Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: exclusiv 23.4.2010 (12:42) |
napisz Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: exclusiv 23.4.2010 (12:42) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Dlaczego jedne wyrazy wychodzą z użycia, a inne pojawiają sie?
Moim zdaniem jedne wyrazy wychodzą z użycia, a inne pojawiają się, gdyż z upływem czasu powstają nowe znaczenia słów idące wraz z postępem cywilizacji. Na język polski coraz częściej oddziaływają inne języki, co za tym idzie zmiana warunków życia. Na przykład nie mówi się dziś krzestac, zapiecek, a kiedyś nie używało się słów takich jak, kompaktowy czy elo. Nie...
Przydatność 50% Napisz własny mit
Na górze kitajrońskiej, gdzie było słychać śpiewy nocne, odbywała się zabawa. Na niej Dionizos, demoniczny bóg płodnych sił natury, plonów i wina, otoczony swym orszakiem popijał wino. Bachantki, odwieczne towarzyszki Dionizosa, odziane były w powój, gałęzie dębu i jodły, umajone bluszczem. Na białe odzienie z wełny narzuciły pstrokate skóry zwierzęce. Przedzierały...
Przydatność 55% Napisz ballade romantyczną.
„Oni” Kto czuje śnieg na dłoni ? Kto słyszy w mroku tętent koni ? Kto nie opiera się narcyzów wonii ? To Oni ! Przykładają ręce do ludzkich skroni ! Przepełniają me serce – łzy z oczu ronię. Przeplatają puszczę w cieniu się chowając. Nie szepczą, gadają; Gdy widno na niebie – w kamienie się zmieniają. Czarny śnieg, czarny las – wtedy się...
Przydatność 75% Napisz list miłosny.
Kraków 09.07.2006r. Kochany Jacku! Jedynym powodem napisania tego listu przeze mnie jesteś Ty. Pragnę podziękować Ci za to, że dobrze wiedziałeś, co może mnie ucieszyć, za to, że umiałeś zakochać się jak ja. Dziękuję za radość, którą potrafiłeś we mnie obudzić… Dziękuję. Długo nie mogłam zebrać odwagi, aby do Ciebie napisać. Mój umysł przepełnia...
Przydatność 50% Napisz krótki tekst użytkowy.
Podczas pobytu w letniej szkole językowej w Anglii zgubiłeś torbę. Napisz ogłoszenie, które umieścisz na tablicy ogłoszeń: napisz gdzie prawdopodobnie ją zgubiłeś, opisz jej wygląd, podaj jej zawartość, zaznacz w jaki sposób można się z tobą skontaktować. Podpisz się jako XYZ. W zadaniu nie jest podany limit słów. LOST! Small, black, sport bag with three...
0 odpowiada - 0 ogląda - 4 rozwiązań
3 1
sonar 28.4.2011 (20:56)
a)
-(-1/6)+[9-1 i 3/7*1,4+2,5]:(1/2)^2=
= 1/6 + [ 9 - 1 i 3/7 * 1 i 4/10 + 2 i 5/10] : 1/4=
= 1/6 + [ 9 - 10/7 * 14/10 + 2 i 1/2 ] : 1/4= (skracam w mnożeniu ułamków -> 10 z 10 oraz 7 z 14)
= 1/6 + [ 9 - 1/1 * 2/1 + 2 i 1/2 ] : 1/4=
= 1/6 + [ 9 - 2 + 2 i 1/2 ] : 1/4=
= 1/6 + 9 i 1/2 : 1/4=
= 1/6 + 19/2 * 4/1 = (skracam 2 z 4)
= 1/6 + 19/1 * 2/1=
= 1/6 + 38/1=
= 1/6 + 38=
= 38 i 1/6
b)
3^2/12 - [ 4/5 * 15/2^4 + (-4,5) : 2/5 * (-25) * (0,04)]=
= 9/12 - [ 4/5 * 15/16 + ( - 4 i 5/10 ) : 2/5 * (-25) * (0,04)]= (skracam 4 z 16 oraz 5 z 15)
= 9/12 - [ 1/1 * 3/4 + (- 45/10) * 5/2 * (-25) * (0,04)]= (skracam 10 z 5)
= 9/12 - [ 3/4 + ( -45/2) * 1/2 * (-25) * (0,04)]=
= 9/12 - [ 3/4 - 45/4 * (-25) * (4/100)]= (skracam 45 z 25)
= 9/12 - [ 3/4 - 9/4 * (-5) *(1/25)]=
= 9/12 - [ 3/4 + 45/4 * 1/25] = (skracam 45 z 25)
= 9/12 - [ 3/4 + 9/4 * 1/5] =
= 9/12 - [ 3/4 + 9/20]=
= 3/4 - [ 15/20 + 9/20]=
=3/4 - 24/20=
= 15/20 - 24/20=
= - 9/20
c)
zakładam , że *2 oznacza razy 2 a nawias kwadratowy zamyka to działanie
(-3)*(-2)+5*[(-4)-(-3)*2] =
= 6 + 5[ -4 - (-6) ]=
= 6 + 5 [-4 + 6]=
= 6 + 5* 2=
= 6 + 10=
= 16
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie