Treść zadania

AgnieszkaxD

prosze o rozwiązania zadań z ćwiczenia śladami przeszłości 1 ze stron 38,39,47,64,65,66,72,73,78,79,88,89
Dam naj..:)

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    notatka z lekcji str 38
    Persowie pochodzili z terenów dzisiejszego IRANU .Dzięki znakomitej armii w V w. p.n.e. utworzyli ogromne imperium sięgające od rzeki EUFRAT do AZJI MNIEJSZEJ . Zajęcie przez Persów helleńskich miast położonych na wybrzeżu Morza EGEJSKIEGO doprowadziło do wybuchu wojny. Wojsko Greków składało się głównie z ciężkozbrojnych piechurów-HOPLITÓW. Walczyli oni w szyku zwanym FALANGĄ. W bitwie zwycięstwo odnieśli GRECY. Dowodził nimi MILTIADES. Kolejną wyprawę przeciwko Hellenom zorganizował w 480r.p.n.e. król Persji KSERKSES. Oddziały Greckie zastąpiły drogę jego armiom w wąwozie pod TERMOPILAMI. Na czele wojowników staną król Sparty KSERKSES. Mimo dzielnej postawy GREKÓW walki zakończyły się ich klęską . Zjednoczone siły grecki ostatecznie pokonały Persów w bitwie pod SALAMINĄ

    1
    a)Bitwa pod Termopilami zakończyła się zwycięstwem Greków. Falsz

    b)Greccy hoplici walczyli w zwartym szyku zwanym żółwiem. Falsz to byla falanga

    c)Główną siłę armii perskiej stanowiły piesze oddziały Nieśmiertelnych. Prawda

    d)Podczas walki hoplita wykorzystywał do ochrony okrągłą tarczę, czyli hoplon. Prawda

    e)Leonidas dowodził flotą grecką w bitwie pod Salaminą. Falsz

    f)Triery miały około 40 m długości i wiosła umieszczone w trzech rzędach. Falsz
    2
    -odparcie natarcia Medów przez hoplitów.
    -atak persów .
    -zdrada efialtesa .
    -narada wodzów greckich .
    -odwrót armii greckiej .
    -otoczenie wojsk helleńskich .
    -bohaterska śmierć Leonidasa .


    Hasło - Herodot - historyk grecki opisywał bitwę pod termopilami.


    Miałam to niedawno . ;pp



    4
    termopile, tarcza, sparta, persja, leonidas, ateny, kserkses, maraton, salamin, miecz, falanga

    wiem, że tam jest miejsce tylko na 9 ale ja napisałam jeszcze dwa pod spodem ;)

    Mam nadzieję, że pomogłam i jakby co to z tych ćwiczeń wszystkie zadania mam rozwiązane , jakby co to pisz ;) pomogę ;d

    47
    krzyżowka

    1 heraklit
    2 liceum
    3 akademia
    4 euklides
    5 klepsydra
    6 atomy
    7 wojna
    8 herodot
    9 pitagoras
    10 klaudiusz
    11 platon

    4
    uzupełnij tabelę


    demokryt z abdery uważał że świat składa sie z atomów ktore są w ciągłym ruchu

    sokrates uważał ze złe uczynki wynikaja z braku umiejętności odr óżnania dobra od zła.
    można się jednak tego nauczyć

    platon uważał że prawdziwą rzeczywistość stanowi świat idei doskonałych i niezmiennych wzorow. wszystkich rzeczy w ktorych najważniejsze są dobro prawda i piękno

    arystoteles według niego człowiek aby osiągnąc szczeście powinien się kierować nakazami rozumu uważał ze w każdej sytuacji należy zachowac umiar

    heraklit z efezu za podstawę wszechświata uznawał ogień

    64
    Dzięki zdobyciu wielu terytorium Rzym przerodził się w ogromne IMPERIUM . Obszary poza Italią zostały podzielone na MNIEJSZE PROWINCJE . Najwyższą władze sprawowali w nich NAMIESTNICY . W wyniku licznych podbojów do Rzymu przywożono bogate łupy wojenne, a także tysiące NIEWOLNIKÓW .Byli oni wykorzystywani łownie do pracy w KOPALNIACH .Niektórych szkolono na GLADIATORÓW .W jednej ze szkół przygotowujących zawodników do walk wybuchło powstanie pod wodzą SPARTAKUSA .Największe korzyści z ekspansji rzymskiej odnosiły rodziny namiestników, SENATORÓW i DOWÓDCÓW . W Iw.p.n.e.popularnym wodzem i politykiem w państwie był JULIUSZ CEZAR . Stojąc na czele silnej armii , podbił RZYM .Zaniepokoiło to jego sojuszników i doprowadziło do wybuchu wojny DOMOWEJ . W bitwie pod FARSALOS władza pokonał swojego konkurenta Pompejusza. W ten sposób został dożywotnim DYKTATOREM . Wielu senatorów obawiało się jego nieograniczonej władzy , która oznaczała koniec trwającej 500 lat REPUBLIKI

    1. Powstanie spartakusa było największym buntem niewolników
    2. tego nie mam ;D
    3. (od góry) B, A, C, D,E
    4. Kleopatra 7 sprawowała rządy w Egipcie
    Królowa zginęła w wyniku ukąszenia żmii.

Rozwiązania

Podobne zadania

Pastala96 Dzień z życia szlachcica w średniowieczu Prosze o pomoc Przedmiot: Historia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: Pastala96 28.3.2010 (20:25)
samotna1821 ''Z czym kojarzy Ci sie katyn?'' jako haslo.prosze pilne Przedmiot: Historia / Gimnazjum 5 rozwiązań autor: samotna1821 14.4.2010 (19:31)
anetka5913 Zmiany w Europie po II wojnie światowej. Szybko prosze!! Przedmiot: Historia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: anetka5913 20.4.2010 (17:23)
maslak121 prosze o pomoc do wyboru 1 temat Przedmiot: Historia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: maslak121 20.4.2010 (18:12)
alunia123 Prosze o uzupełnienie : nazwa Polska ludowa powstała Przedmiot: Historia / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: alunia123 22.4.2010 (14:36)

Podobne materiały

Przydatność 50% Bank Centralny - 9 stron

1.STRUKTURA POLSKIEGO SYSTEMU BANKOWEGO W końcu lat 80 rozpoczęto w Polsce budowę dwuszczeblowego systemu bankowego tzn. składającego się z banku centralnego i z sieci banków komercyjnych. Struktura aktualnego systemu bankowego ukształtowała się na podstawie nowelizacji ustawy o Narodowym Banku Polskim i nowelizacji prawa bankowego. Na obecny system bankowy składa się: 1. NBP 2....

Przydatność 100% Sciągi na mature 1 7stron

Sa ta sciagi na mature pisemna z biologii. Sa tu zawatre różne zagadnienia

Przydatność 65% Ogólna charakterystyka makro i mikroekonomii - 70 stron

wykłady, wykresy w załączniku

Przydatność 50% Tworzenie stron WWW - referat na lekcję informatyki

HTML zwany popularnie hipertekstem powstał na początku lat 90-tych. Graficznie zaprojektowane strony WWW przyciągają uwagę, ułatwiają znajdywanie właściwych informacji. Jest to rewolucyjny przełom w przekazywaniu informacji bowiem na początku istnienia Internetu (lata siedemdziesiąte) komunikacja ograniczała się do przesyłania krótkich informacji tekstowych. Obecnie możliwe...

Przydatność 55% Postrzeganie swoich mocnych stron -scenariusz zajęć

Cel: Dostrzeganie swoich mocnych stron i prezentowanie ich, pozytywne myślenie o własnej osobie. Rozpoczęcie: Prowadzący podaje temat i cel zajęć, przy czym objaśnia je. Ćwiczenie I „Powitanie” Cel: Wywołanie zaciekawienia. Prowadzący prosi by wszyscy zajęli wybrane przez siebie miejsca. Następnie podaje kolejne hasła, a uczestnicy zajęć, których dotyczy...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji