Treść zadania
Autor: ~Kwiatkowska Anna Dodano: 11.4.2011 (19:24)
Analiza i interpretacja wiersza pt;"Matka" Zbigniewa Herberta
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Ćwiczenia do wiersza Kamila Baczyńskiego Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: klaudus1920 31.3.2010 (00:00) |
Analiza wiersza Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Olcia71193 7.4.2010 (19:50) |
Analiza i interpretacja wybranych sonetów Adama Mickiewicza Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 9.4.2010 (16:34) |
Interpretacja ,analiza (Pieśni) Księgi wtóre - Pieśń XII ("Nie masz i Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Affanaza93 11.4.2010 (22:29) |
Prosze o pomoc analiza i interpretacja wiersza Slonimskiego czarna wiosna na Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Maniuniu 19.4.2010 (19:29) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Śmieszne - analiza wiersza
Wiersz Anny Kamieńskiej zadaje pytanie o istotę istnienia człowieka. Taką problematyką zajmuje się filozofia – nauka zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi, niekiedy niejednoznacznej, dlatego właśnie utwór ten zaliczamy do filozoficznych. Tematyka utworu ma bardzo wyraźne odbicie w jego budowie. Wiersz podzielony jest na 3 części, którymi są: pytanie, odpowiedź i...
Przydatność 70% Analiza wiersza "Confiteor"
Wiersz Edwarda Stachury pt.”Confiteor” jest bardzo trudny do zanalizowania. Już sam jego tytuł oznacza przyznanie się do winy, wyznanie. W wierszu tym można wyróżnić dwie części. W pierwszej podmiot liryczny obarcza się winą za to, że na świecie są biedni i bezdomni ludzie, że panuje na nim wojna i zbrodnia. Uważa się za współodpowiedzialnego tych...
Przydatność 60% Analiza wiersza "Nie wiem".
„Nie wiem” Kiedyś myślałam że życie jest piękne. Kiedyś myślałam że muszę tak myśleć Kiedyś myślałam że jestem szczęśliwa że jest mi dobrze. Kiedyś ... Ale teraz zrozumiałam że nie muszę być szczęśliwa Jeśli nie chce. Nie wiem co mam myśleć. Nie wiem co mam czuć Nie wiem co...
Przydatność 60% Analiza wiersza "Testament mój".
1 strofa: Poeta był chory na gruźlicę, szykuje się do odejścia i w swoim poetyckim testamencie zwraca się do współczesnych ludzi i do przyjaciół, aby wypełnili jego ostatnią "poetycką wolę". 2 strofa: Poczucie samotności, przemijalności, wynikające z braku potomka, ale duma z własnej sławy. Taki był poeta: romantyczny- samotny, nierozumiany, wyobcowany. Cierpiał, ale...
Przydatność 60% Analiza wiersza Małe auto
Sytuacja liryczna:początek I wojny światowej, odwołanie do konkretnej daty (31 sierpnia). Wiersz podkreśla przełomowość przedstawionego czasu, żegnanie starej epoki i budowanie nowego świata. Zmagania wojenne ukazane zostały za pomocą obrazów poetyckich podkreślających, że ludzie wobec wojny są bezbronni jak dzieci. Sposób ukształtowania wypowiedzi: sprawozdawczość łączy...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
bohater 12.4.2011 (00:15)
Analiza:
"Upadł jej z kolan kłębek włóczki." ( czyli się akcja, życie się rozpoczeło, włóczkiem może być osoba lub życie )
"Rozwijał się w pośpiechu i uciekał na oślep."(czas bardzo szybko leci, czas bardzo szybko przemija LUB kłębek stwierdziłze będzie samodzielny i da se radę. )
"Trzymała początek życia."(udowodnienie że chodzi o życie, o nasz czas)
" Owijała na palec serdeczny jak pierścionek, chciała uchronić."(Czyli chciałą pomóc tej osobie żyć, aby żyła bezpiecznie i spokojnie. Np. jak matka, dla dziecka)
" Toczył się po ostrych pochyłościach, czasem piął się pod górę." ( czyli ta osoba- kłębek włóczki- miałą cięzkie, trudne chwile w zyciu.)
" Przychodził splątany i milczał."(czyli : gdy miał trudnośc przyszedł ale nie opowiadał o nich, nic nie powiedział, bał się lub nie chciał pomocy)
" Nigdy już nie powróci na słodki tron jej kolan." ( nie chce lub nie może pojąć że matka, lub osoba od której uciekł pomogłaby mu w trudnościach i razem przezwyciężyli by trudności)
"Wyciągnięte ręce świecą w ciemności jak stare miasto" ( może to być aluzja literacka, może to oznaczać że w każdej chwili ten kłębek może wrócić i pozwierzać się, ma szanse pomocy.)
Interpretacja:
Moim zdaniem w wierszu chodzi o nie umiejętności ocenienia swojej sytuacji przez młodzież. Nie wiedza że z rodzicami jest łatwiej. Oni zawsze pomogą, nie mozna się wstydzić wołani pomocy.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie