Treść zadania
Autor: sonia351 Dodano: 7.4.2011 (20:50)
Rozwiąż układ równań metodą podstawiania i sprawdź, czy znaleziona para liczb spełnia ten układ.
1.
{3y + 5x = 0
{3x + 2y = 4
2.
{7x + 8y = 9
{5x + 6y = 7
Niestety ja nie rozumiem tego i prosze o pomoc.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Para butów w hurtowni kosztowała 340zł. Sklep podwyższył cenę o 20%, a po Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: stereolove 10.4.2010 (13:24) |
rozwiąż układ równań metodą podstawiania 2x-y-9=0 x-4y-1=0 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 9 rozwiązań | autor: ostra1991-1991 21.4.2010 (19:24) |
Rozwiaz metoda podstawiania 4x-2y=10 4x=6-4y Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: Lolloss 19.5.2010 (18:55) |
Podany układ równań rozwiąż metodą podstawiania. a) 3x + 3y = 6 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 5 rozwiązań | autor: maciek4218 29.5.2010 (19:14) |
Rozwiąż układ równań metodą podstawiania i sprawdz,czy wyznaczona para Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: cukiereczek 31.5.2010 (18:59) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Para wodna
Para wodna W powietrzu atmosferycznym podstawową rolę odgrywa woda w postaci pary wodnej. Przedostaje się ona do atmosfery w wyniku parowania z powierzchni wodnych, lądowych i transpiracji roślin. Pewną ilość pary wodnej otrzymuje atmosfera również dzięki sublimacji pokrywy śnieżnej i lodowej oraz parowaniu wody opadowej zatrzymywanej na roślinach. W atmosferze parują ponadto...
Przydatność 80% Środki para - i pozataryfowe.
Do parataryfowych zalicza się najczęściej te środki nie będące cłami, które powodują ograniczenia w handlu zagranicznym i mają skutki identyczne, jak cła. Ich stosowanie prowadzi do wzrostu ceny importowanego towaru. Nie mają one charakteru globalnego i nie dotyczą wszystkich uczestników wymiany zagranicznej. Obejmują najczęściej niektóre podmioty i wybrane towary. Do...
Przydatność 60% Niezwykła para kochanków. Esej.
Miłość, przyjacielu, To dym, co z parą westchnień się unosi; To żar, co w oku szczęśliwego płonie; Morze łez, w którym nieszczęśliwy tonie. Czymże jest więcej? Istnym amalgamem, Żółcią trawiącą i zbawczym balsamem." (?Romeo i Julia? W. Szekspir) ?Bądź mi życiem, radością, bądź śmiercią, zazdrością?. Przynoś skrajne emocje, wszelkie doznania, chcę...
Przydatność 55% Romeo i Julia jako niezwykła para literacka.
William Szekspir w tragedii "Romeo i Julia" przedstawił losy nieszczęśliwych kochanków, których miłość doprowadziła do grobu. Często w literaturze uczucie miłości i śmierć idą w jednej parze. Uważam, że Romeo i Julia to jedna z najbardziej popularnych i niezwykłych par literackich. Julie poznajemy jako jedyna córkę Kapuletów, która z młodej...
Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.
1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
2 0
rzbyszek 7.4.2011 (21:03)
1.
\begin{cases} 3y + 5x = 0\\3x + 2y = 4 \end{cases}
\begin{cases} 3y = -5x \\3x + 2y = 4 \end{cases}
\begin{cases} y = - \frac {5}{3}x \\3x + 2 \cdot \left (- \frac {5}{3}x \right ) = 4 \end{cases}
\begin{cases} y = - \frac {5}{3}x \\3x - \frac {10}{3}x = 4 \end{cases}
\begin{cases} y = - \frac {5}{3}x \\-\frac {1}{3}x = 4 \end{cases}
\begin{cases} y = - \frac {5}{3}x \\ x = -12 \end{cases}
\begin{cases} y = - \frac {5}{3} \cdot (-12) \\ x = -12 \end{cases}
\begin{cases} y = 20 \\ x = -12 \end{cases}
3 \cdot 20 + 5 \cdot (-12) =60-60= 0
3 \cdot (-12) + 2 \cdot 20 =-36+40= 4
2.
\begin{cases} 7x + 8y = 9 \\ 5x + 6y = 7 \end{cases}
\begin{cases} 8y = 9-7x \\ 5x + 6y = 7 \end{cases}
\begin{cases} y = \frac {9-7x }{8} \\ 5x + 6\frac {9-7x }{8} = 7 \end{cases}
\begin{cases} y = \frac {9-7x }{8} \\ 5x + \frac {27-21x }{4} = 7 \ / \cdot 4 \end{cases}
\begin{cases} y = \frac {9-7x }{8} \\ 20x + 27-21x = 28 \end{cases}
\begin{cases} y = \frac {9-7x }{8} \\ 20x -21x = 28-27 \end{cases}
\begin{cases} y = \frac {9-7x }{8} \\ -x = 1 \end{cases}
\begin{cases} y = \frac {9-7x }{8} \\ x =- 1 \end{cases}
\begin{cases} y = \frac {9-7 \cdot (-1) }{8} \\ x =- 1 \end{cases}
\begin{cases} y = \frac {16}{8} \\ x =- 1 \end{cases}
\begin{cases} y = 2 \\ x =- 1 \end{cases}
7 \cdot (-1) + 8 \cdot 2 =-7+16= 9
5 \cdot (-1) + 6 \cdot 2 = -5+12=7
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie