Treść zadania
Autor: paulinaskurzynska Dodano: 4.4.2011 (15:48)
z urny w której znajdują się kule o numerach : 1,2,...,n(n>2) , losujemy kolejno bez zwracania dwie kule . Numery wylosowanych kul tworzą parę (x,y). Dla jakich wartości n prawdopodobieństwo tego, że para (x,y) spełnia warunek Ix-yI=2, jest mniejsze od 0,25?
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Zad.1Z pojemnika w którym są dwa losy wygrywające i trzy losy puste,losujemy Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: asienka 9.10.2010 (20:42) |
w urnie jest 9 kul ponumerowanych od 1 do 9.Losujemy 5 kul.Po każdym Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: driver07 19.10.2010 (20:53) |
w urnie jest 6 kul oznaczonymi numerami 3,6,9,12,15,18> Losujemy 6 razy po Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: Mohican 3.11.2010 (18:47) |
w urnie jest 9 kul ponumerowanych od 1 do 9 . losujemy 5 kul. po każdym Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: kokoszka23 4.11.2010 (18:33) |
Zad. 1. W urnie jest 16 kul ponumerowanych liczbami od 1 do 16. Kule z numerami Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: misia_myszka_kmn 6.11.2010 (18:56) |
Podobne materiały
Przydatność 100% Czy człowiek w dalszym ciągu znajduje się w sytuacji niewiernego Tomasza
Niewątpliwie mimo upływającego czasu człowiek w dalszym ciągu znajduje się w sytuacji niewiernego Tomasza. Każdy z nas jest w pewnym sensie osobą, która ufa przede wszystkim sobie. Prawda jest taka, że w swoim mniemaniu jesteśmy dla siebie najważniejsi. Uważamy, że to nam należy się szczęście i wszystkie inne dobra. Swoją tezę pragnę udowodnić....
Przydatność 65% Czy bunt Antygony przeciw władcy Teb znajduje uzasadnienie w Twoich oczach?
Czy każdy z nas ma prawo do buntu? Czy przynosi korzyści czy nie? Czu bunt wywołany w dobrej chwili może dużo zmienić w życiu? MOim zdaniem Antygona miała prawo do buntu przeciw władcy Teb. Mam nadzieję,że uda mi się udowodnić swoje racje w poniższych argumentach. Czy osoba, która posiada rodzeństwo będzie je bronić lub choć starać się wybawić je z...
Przydatność 60% "Hymn" J.Słowackiego - sytuacja w jakiej znajduje sie podmiot liryczny
W odczuciach podmiotu lirycznego dominuje smutek,wskazuje na to apostrofa "Smutno mi,Boże!" Nastrój ten ma swoje przyczyny:osamotnienie,brak nadziei powrotu do ojczyzny,porównanie piękna świata z małośią ludzką,obawa o przyszłość,a także tułaczka,która zakończy się śmiercią.Monolog osoby mówiącej w wierszu jest wyznaniem,modlitwą,medytacją nad losem emigranta.Podmiot...
Przydatność 70% Każde pokolenie w "Panu Tadeuszu" Adama Mickiewicza znajduje coś dla siebie, wskaż i uzasadnij co zaintrygowało ciebie jako reprezentanta pokolenia współczesnego w tym eposie.
„Pan Tadeusz” A. Mickiewicza jako epopeja narodowa znalazła na stałe miejsce w kanonie wielkiej literatury polskiej. Przez krytyków „Pan Tadeusz” uważny jest za najwspanialsze dzieło wieszcza, wyniesione na piedestał kunsztu literackiego. Oprócz opinii specjalistów na temat utworu A. Mickiewicza warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czym dla młodych XXI wieku jest lektura...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 0
antekL1 4.4.2011 (17:05)
Zbiór zdarzeń elentarnych omega to zbiór par (i,j) gdzie i, j należą do {1..n} oraz i różne od j.
Niech kolejność i, j będzie istotna, wtedy ilość zdarzeń elementarnych m(omega) = n * (n-1).
Zdarzeniami sprzyjającymi (zbiór A) są pary (i, i+2) oraz (i+2, i) gdzie i nal;eży do {1,... n -2}.
("najmniejsza" para to (1,3), "największa" to (n-2,n) ). Ilość zdarzeń sprzyjających m(A) = 2 * (n - 2).
p(A) = \frac{m(A)}{m(\Omega)} = \frac{2(n-2)}{n(n-1)}
Zadanie sprowadza się do rozwiazania nierówności p(A) < 0.25.
Zastępuje p(A) powyższym wyrażeniem i mnożę obie strony przez n * (n-1).
2 * (n - 2) < n * (n - 1) / 4.
Mnożę przez 4 obie strony, wymnażam nawiasy i przenoszę wszystko na jedną stronę:
n^2 - n - 8n + 16 > 0 stąd n^2 - 9n + 16 > 0.
Rozwiązuję równanie n^2 - 9n + 16 = 0 w zwykły sposób i jako rozwiazanie nierówności dostaję
n < (9 - pierwiastek(17)) / 2 lub n > (9 + pierwiastek(17)) / 2.
Pierwszy zakres daje n < 3, ale z założeniama być n > 2, więc używam tylko drugiego zakresu,
z którego wynika, n > 6 (bo n ma byc całkowite, a (9 + pierwiastek(17)) / 2 = około 6,56).
Sprawdzenie:
dla n = 6: p(A) = 2 * (6 - 2) / (6 * 5) = około 0,267.
dla n = 7: p(A) = 2 * (7 - 2) / (7 * 6) = około 0,238
Antek
PS: Rozwiązanie nierównoasci przeba zapisać w postaci sumy przedziałów itp,
ubrać rozwiązanie w mądre słówka. Nie wiem, jak to się robi w szkole.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie