Treść zadania
Autor: sonia1 Dodano: 4.4.2011 (14:35)
zad 1.
narysuj odcinek a i zbuduj odcinek x =a√3-a
zad.2
narysuj odcinek a i zbuduj odcinek:
a) a+a√2
b) a+a√3\2
c) a√2+a√3/2
zad. 3.
narysuj odcinek a i zbuduj prostokąt o bokach x=a√2 i y=a√3/2.
kreska √ znaczy podzielic przez to tak jak w ulamkach ta kreska;)
dam najj
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
jaką długość powinien mieć odcinek b aby pole trapezu FKHI BYLO O 90 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: klidi96 19.4.2010 (17:29) |
narysuj trójkąt prostokątny o kącie alfa wiedząc ze: ctg a =0.6 ,, ctg a Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: grzesiek45622 5.5.2010 (20:41) |
Dany Jest odcinek długości a oraz kąt ostry. Jak znaleźć wewnątrz tego Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Arthemus 10.5.2010 (18:15) |
Odcinek AB podzielono na dwie części w stosunku 2;3 ... Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: duniaaz 20.5.2010 (16:38) |
Wysyłaj powiadomienia o rozwiazaniach Edytuj Narysuj siatkę graniastosłupa p Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: natalia_slubowska_ 20.5.2010 (19:11) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Fizjoterapia - konspekt - Ćwiczenia na bóle kręgosłupa-odcinek lędzwiowy
KONSPEKT – ĆWICZENIA NA BÓLE KRĘGOSŁUPA ODCINEK LĘDŹWIOWY Cel -ćwiczenia mają ułatwić profilaktykę, czyli zapobieganie występowaniu dolegliwości, nasilaniu się zniekształceń oraz utrzymywać w dobrej kondycji kręgosłup, przy występujących bólach zmniejszać dolegliwości i je likwidować. Aby przyniosły pożądany...
Przydatność 75% Renesansowa koncepcja człowieka i świata (renesansowy optymizm )a pesymistyczna wymowa wiersza pt. „Przedpowitanie” .Zbuduj rozprawkę porównując współczesną i renesansową wizję człowieka i świata .
Renesansowa koncepcja człowieka i świata a pesymistyczna wymowa wiersza autorstwa Urszuli Kozioł pt. ”Przedpowitanie” są do siebie podobne . Po okresie ciemnego średniowiecza, pełnego zabobonów i całkowitego podporządkowania życia kościołowi i potężnemu Bogu, ludzie pragnęli odmiany , rozumianej jako wolność, piękno i prostota . Spełnienia tych pragnień szukali w...
Przydatność 100% Czy podobnie jak autor tekstu sądzisz, że obecna młodzież dokończy ustrojową rewolucję zapoczątkowaną w Polsce w 1989 roku i zbuduje lepsze państwo oraz społeczeństwo? Czym różni się od poprzedniego pokolenia?
Szok przełomu, szok reform, szok elit i szok integracji rodzą stan stale reprodukującej się traumy. Symptomy tej społecznej choroby to przede wszystkim brak zaufania do instytucji, do ustroju, rosnące w pewnych środowiskach nastroje nostalgiczne wobec przeszłości, rezygnacja i wycofanie z aktywnego uczestnictwa obywatelskiego. Wszystko razem blokuje kształtowanie proustrojowych...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
banpioszy 4.4.2011 (15:59)
Zad 1.
Opis konstrukcji:
1). Kreślę dowolny odcinek a.
2). Kreślę trójkąt równoboczny o boku długości a.
3). Kreślę wysokość tego trójkąta (h = (a√3) : 2)
4). Podwajam długość h do długości „2h” (otrzymam długość „ a√3” )
5). Od końca odcinka „2h” odkreślam długość „a”.
6). Otrzymana różnica (2h – a) jest szukanym odcinkiem x = (a√3 – a)
Zad 2.a)
Opis konstrukcji :
1) Na podanym odcinku a konstruuję kwadrat ,a potem prowadzę jego przekątną ( a√2 )
2) Na dowolnej półprostej odkładam kolejno : wyżej wymienioną przekątną a za nią odcinek a.
3) Otrzymałem sumę : (a√2 + a )
Zad 2.b)
Opis konstrukcji :(podobnie jak wyżej lecz z trójkątem równobocznym)
1) W skonstruowanym trójkącie równobocznym (na danym odcinku a) kreślę wysokość „h”:
h = a√3\2
2) Na dowolnej półprostej od jej początku odkładam kolejno (cyrklem) długość „a” i zaraz za nią długość wysokości „h” - otrzymam długość „ a+a√3\2”.
Zad 2.c)
Opis konstrukcji:
1) Konstruuję przekątną kwadratu (o boku a) – patrz :Zad 2.a)1)
2) Konstruuję wysokość trójkąta równobocznego (o boku a) – patrz : Zad 1.1)2)3)
3) Na półprostej od jej początku składam odcinki, kolejno : przekątna kwadratu a√2, a potem wysokość a√3/2 – otrzymam odcinek długości „ a√2+a√3/2”.
ZAD 3.
Opis konstrukcji:
1) Konstruuję kąt prosty
2) Z jego wierzchołka , na jednym z ramion odkładam odcinek długości x = a√2 (znana z poprzedniego zadania „przekątna kwadratu”)
3) Z jego wierzchołka , na drugim z ramion odkładam odcinek długości y = a√3/2 (znana z poprzedniego zadania wysokość trójkąta równobocznego )
4) Zamykam prostokąt kreśląc łuki o długości „x” oraz „y”.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie