Treść zadania

driver8

Rozwiąż układ równań metodą podstawiania
{-2x -y-4=0
{3x+4y-1=0 Autor edytował treść zadania 3.4.2011 (14:25), dodano b) -x+4y+7=0 0,3x-0,4y + 0,5=0

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 5 0

    \begin{cases} -2x -y-4=0 \\3x+4y-1=0\end{cases}

    \begin{cases} y=-2x-4 \\3x+4(-2x-4)-1=0\end{cases}

    \begin{cases} y=-2x-4 \\3x-8x-16-1=0\end{cases}

    \begin{cases} y=-2x-4 \\-5x-17=0\end{cases}

    \begin{cases} y=-2x-4 \\-5x=17 \end{cases}

    \begin{cases} y=-2x-4 \\x=-3,4 \end{cases}

    \begin{cases} y=-2 \cdot (-3,4)-4 \\x=-3,4 \end{cases}

    \begin{cases} y=2,8 \\x=-3,4 \end{cases}

Rozwiązania

  • banpioszy

    {-2x -y-4=0
    {3x+4y-1=0
    …..............
    oznaczam równania (1) i (2)

    {-2x -y – 4 = 0 (1)
    {3x + 4y -1 = 0 (2).
    …...................................
    z (1) obliczam y ;
    -y = 2x +4 //:(-1)
    y = (- 2x – 4) ozn. (3)
    ….....................
    do (2) wstawiam (-2x -4) w miejsce „y” :
    3x +4(-2x – 4) -1 = 0
    3x -8x -16 -1 = 0
    - 5x = 17 //:(- 5)
    x = (- 17 :5)
    x = ( - 3,4)
    ….........
    do (3) wstawiam (- 3,4) w miejsce „x” :
    y = [ - 2(- 3,4) – 4 ]
    y = 6,8 – 4
    y = 2,8
    ….........................
    Sprawdzenie;
    (1)
    czy (-2x – y – 4 = 0) ???
    L = - 2· (-3,4) – (2,8) -4 = 6,8 -6,8 = 0
    P = 0
    L = P
    (2)
    czy ( 3x + 4y -1 = 0) ???
    L = 3 · (- 3,4) + 4 · 2,8 -1 = - 10,2 + 11,2 – 1 = 1 – 1 = 0
    P = 0
    L = P
    ….........
    Odp.: Rozwiązaniem układu jest para liczb : x = (- 3,4) ; y = 2,8.

  • sonar

    a)
    -2x -y-4=0
    3x+4y-1=0

    -2x- y = 4
    3x + 4y = 1

    -y= 4 + 2x /*(-1)
    3x + 4y = 1

    y= -4 - 2x
    3x + 4( -4 - 2x) = 1

    y = -4 - 2x
    3x - 16 - 8x= 1

    y = - 4 - 2x
    -5x = 1 +16

    y = - 4 - 2x
    -5x= 17

    y = - 4 - 2x
    x= 17 : (-5)

    y= - 4 - 2x
    x= - 3,4

    y = -4 - 2(-3,4)
    x= -3,4

    y = - 4 – (-6,8)
    x=-3,4

    y = - 4 + 6,8
    x = -3,4

    y= 2,8
    x=-3,4

    spr.
    -2x -y-4=0
    -2 (-3,4) - 2,8 - 4= 0
    6,8 - 2,8 - 4=0
    4 - 4=0
    0 = 0
    L=P


    b)
    -x+4y+7=0
    0,3x-0,4y + 0,5=0

    -x+ 4y = -7
    0,3x - 0,4y =-,05

    -x=-7 - 4y /*(-1)
    0,3x - 0,4y = - 0,5

    x=7+ 4y
    0,3(7 + 4y) - 0,4y = - 0,5

    x= 7 + 4y
    2,1 + 1,2y - 0,4y =- 0,5

    x=7 + 4y
    0,8y = - 0,5 - 2,1

    x= 7 + 4y
    0,8y = - 2,6

    x= 7 + 4y
    y= - 2,6 : 0,8

    x= 7 + 4y
    y = - 3,25

    x= 7 + 4 * (-3,25)
    y =-3,25

    x= 7 -13
    y = - 3,25

    x= -6
    y= - 3,25


    spr.
    -x+4y+7=0
    -(-6) + 4(-3,25) + 7=0
    6 - 13 + 7=0
    -7 + 7=0
    0 = 0
    L=P

Podobne materiały

Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.

1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2

Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli

Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)

Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej

Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...

Przydatność 60% Rozwiązywanie układów równań pierwszego stopnia z dwoma niewiadomymi metodą podstawiania.

{ x - y = 2 2x + y = -2 - wyznaczamy jedną niewiadomą z któregoś równania { x = 2 + y 2x + y = -2 - podstawiamy wyznaczone wyrażenie do drugiego równania układu { x = 2 + y 2(2 + y) + y = -2 - rozwiązujemy równanie z jedną niewiadomą { x = 2 + y 4 + 3y = -2 { x = 2 + y 3y = -6 |: 3 { x = 2 + y y = -2 - podstawiamy wyliczoną...

Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod

WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN:  Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów.  Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji