Treść zadania
Autor: marekmm10 Dodano: 2.4.2011 (19:05)
Witam,
Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu zadań z matematyki - funkcja liniowa.
Proszę o sposób rozwiązania + wyjaśnienia, dlaczego powstał taki, a nie inny wynik.
Przepraszam też za "opisowo-graficzną formę równań, ale nie mam zainstalowanego
programu z równaniami. ;)
Zad. 5
Rozwiąż układ równań.
{1/2 x - 1/12 y = 0,25 "ułamek jedna druga iks minus ułamek jedna dwunasta igrek równa się zero przecinek dwadzieścia pięć setnych".
{ (x - 1)2 = (2 - y)2 "iks minus jeden do potęgi drugiej równa się dwa minus igrek do potęgi drugiej".
Bardzo proszę Wszystkich o pomoc ;)
Pozdrawiam, ;)
Marek
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Funkcja liniowa Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 2.4.2010 (19:51) |
Funkcja kwadratowa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: acapella1222 7.4.2010 (21:08) |
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:43) |
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:49) |
Prosze o pomoc, krotkie zadanie. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: CyborgR 17.4.2010 (18:13) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Egzaminy kompetencji z matematyki
Matematyka Zestaw egzaminacyjny I Życzę powodzenia! -------------------------------------------------------------------------------- 1. Oblicz 132% różnicy liczb: 115,4 i -84,6. a) 15 b) 1297 c) 264 d) -3 2. Doprowadź wyrażenie (a-5)2 - (2a+3)(a-3) do najprostszej postaci. a) a2-7a-34 b) -a2-7a+34 c) a2-8a-34 d) a2-7a 3. Oblicz wartość wyrażenia a) b) c) d)...
Przydatność 55% Różne tematy z Matematyki
Patrz załączniki: - Trójkąt równoboczny i inne - Wektory - Granice funkcji - Wzory Wiete
Przydatność 55% Historia matematyki -Wiek XIX
HISTORIA MATEMATYKI - WIEK XIX Charakterystyka epoki: • Rewolucja francuska i okres napoleoński stworzyły korzystne warunki dla rewolucji przemysłowej w Europie, co wzmogło uprawianie nauk fizycznych, a tym samym prawie idealne warunki dla rozwoju matematyki. • Zaistniała konieczność zreformowania i odmłodzenia szkół i uniwersytetów. • Źródłem rozwoju...
Przydatność 50% Funkcja jeżeli
funkcja jeżeli
Przydatność 55% Funkcja skóry
Funkcja skóry: 1.ochrona przed bakteriami 2.ochrona przed promieniami UV 3.wymiana gazowa 4.funkcja potu: -informacja o dorosłości i stresie -regulacja temperatury ciała 5.funkcja łoju: -elastyczna skóra -ochrona przed bakteriami 6.funkcja paznokcia: -ochrona i zwiększenie dotyku 7.funkcja włosa: -ochrona przed potem i pyłem -regulacja temperatury...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
antekL1 2.4.2011 (19:53)
Pierwsze równanie mnożę przez 12: 6x - y = 3 stąd y = 6x - 3.
Wstawiam do drugiego (oznaczenie ^2 czytaj "do kwadratu", często tak się zaznacza)
(x - 1)^2 = (2 - (6x - 3))^2
Porządkuję prawą stronę i podnoszę obie strony do kwadratu:
x^2 - 2x + 1 = 36x^2 - 60x + 25
Przenoszę wszystko na prawą stronę, dostaję r-nie kwadratowe na x:
35x^2 - 58x + 24 = 0
Rozwiązuję to równanie w standardowy sposób (delta = 58^2 - 4 * 35 * 24 = 4)
x1 = (58 - 2) / (2 * 35) = 56 / 70 = 4 / 5 więc y1 = 6 * 4 / 5 - 3 = 9 / 5
x2 = (58 +2) / (2 * 35) = 60 / 70 = 6 / 7 więc y2 = 6 * 6 / 7 - 3 = 15 / 7
Rozwiązaniami są 2 pary liczb: (4/5, 9/5) i (6/7, 15/7)
Dwa rozwiązania biorą się stąd, że w drugim równaniu są kwadraty, więc równanie to
jest równoważne
albo: x - 1 = 2 - y albo minus (x - 1) = 2 - y.
Chyba tak można objaśnić "dlaczego" ? Dostajemy 2 różne układy równań na x, y.
Antek
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie