Treść zadania
Autor: marekmm10 Dodano: 2.4.2011 (19:03)
Witam,
Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu zadań z matematyki - funkcja liniowa.
Proszę o sposób rozwiązania + wyjaśnienia, dlaczego powstał taki, a nie inny wynik.
Przepraszam też za "opisowo-graficzną formę równań, ale nie mam zainstalowanego
programu z równaniami. ;)
Zad.4
Rozwiąż algebraicznie i graficznie układ równań.
{3x + 4y = -19
{1/2 x - y = - 1,5 "ułamek jedna druga iks minus igrek równa się minus jeden i pięć dziesiątych"
Jak należy graficznie rozwiązać układ równań?
Bardzo proszę Wszystkich o pomoc ;)
Pozdrawiam, ;)
Marek
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Funkcja liniowa Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 2.4.2010 (19:51) |
Funkcja kwadratowa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: acapella1222 7.4.2010 (21:08) |
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:43) |
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:49) |
Prosze o pomoc, krotkie zadanie. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: CyborgR 17.4.2010 (18:13) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Egzaminy kompetencji z matematyki
Matematyka Zestaw egzaminacyjny I Życzę powodzenia! -------------------------------------------------------------------------------- 1. Oblicz 132% różnicy liczb: 115,4 i -84,6. a) 15 b) 1297 c) 264 d) -3 2. Doprowadź wyrażenie (a-5)2 - (2a+3)(a-3) do najprostszej postaci. a) a2-7a-34 b) -a2-7a+34 c) a2-8a-34 d) a2-7a 3. Oblicz wartość wyrażenia a) b) c) d)...
Przydatność 55% Różne tematy z Matematyki
Patrz załączniki: - Trójkąt równoboczny i inne - Wektory - Granice funkcji - Wzory Wiete
Przydatność 55% Historia matematyki -Wiek XIX
HISTORIA MATEMATYKI - WIEK XIX Charakterystyka epoki: • Rewolucja francuska i okres napoleoński stworzyły korzystne warunki dla rewolucji przemysłowej w Europie, co wzmogło uprawianie nauk fizycznych, a tym samym prawie idealne warunki dla rozwoju matematyki. • Zaistniała konieczność zreformowania i odmłodzenia szkół i uniwersytetów. • Źródłem rozwoju...
Przydatność 50% Funkcja jeżeli
funkcja jeżeli
Przydatność 55% Funkcja skóry
Funkcja skóry: 1.ochrona przed bakteriami 2.ochrona przed promieniami UV 3.wymiana gazowa 4.funkcja potu: -informacja o dorosłości i stresie -regulacja temperatury ciała 5.funkcja łoju: -elastyczna skóra -ochrona przed bakteriami 6.funkcja paznokcia: -ochrona i zwiększenie dotyku 7.funkcja włosa: -ochrona przed potem i pyłem -regulacja temperatury...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
antekL1 2.4.2011 (19:16)
Rozwiązanie nie - graficzne:
Z drugiego równania y: = x / 2 + 3 / 2 (zamieniłem 1/2 x na x / 2 oraz 1,5 na 3 / 2)
Wstawiam y do pierwszego równania:
3x + 4 * (x / 2 + 3 / 2) = -19 (mnoże 4 przez nawias)
3x + 2x + 6 = -19 st ąd 5x = -25 czyli x = -5, więc y = -5 / 2 + 3 / 2 = -2 / 2 = -1.
Odpowiedź: x = -5, y = -1.
Rozwiązanie graficzne: Trzeba narysować te dwie proste: 3x + 3y = -19 i x/2 - y = -3/2.
Najłatwiej zrobić to, podstawiając kolejno x = 0 i obliczyć y, y = 0 i obliczyć x.
Np. pierwsze równanie: gdy x = 0 to 4y = -19 czyli y = -19/4. Prosta przechodzi przez punkt (0,-19/4)
Gdy y = 0 to 3x = -19 czyli x = -19/3. Prosta przechodzi przez (-19/3, 0). Rysujemy tą prostą.
Dla drugiego równania rysujemy prostą przez (0, 3/2) oraz (-3,0).
Na przecięciu prostych jest punkt stanowiący rozwiązanie.
Z wykresu odczytujemy jego współrzędne. Powinno wyjść (-5,-1)
Antek
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie