Treść zadania
Autor: szkyrt Dodano: 26.3.2011 (19:26)
Prosze o pomoc:dlaczego 4=20/5=16/4? nie znosze ulamkow pomóżcie. Albo to:5-3 3/4=1 1/4 normalnie masakra.POMOCY!
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
Anek 26.3.2011 (19:51)
4 = \frac{20}{5} = \frac{16}{4} bo zobacz : 4 to jest to samo co \frac{4}{1}
a jeśli \frac{20}{5} podzielisz przez 5 to wyjdzie ci dokłdanie \frac{4}{1}, podobnie jest z \frac{16}{4} jeśli podzielisz i licznik i mianownik przez 4 to wyjdzie również \frac{4}{1}
\frac{5}{3} = \frac{3}{4} Żeby to sprawdzić musisz mieć taki sam mianownik. Najmniejszym wspólnym mianownikiem będzie 12. Żeby do tego dojść musisz pomnożyć i licznik i mianownik przez tą samą liczbę.
Żeby z 3 otrzymać 12 trzeba ją pomnożyć przez 4. Więc \frac{15}{12}. Natomiast żeby z \frac{3}{4} mieć w mianowniku 12 musisz i licznik i mianownik pomnożyć przez 3. Wtedy wyjdzie \frac{9}{12}.Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
Paulla333 26.3.2011 (19:54)
W tym pierwszym jest łatwo;
/ - to jest kreska ułamkowa czyli inaczej znak dzielenia
więc 4 to 20/5 bo 20:5=4
4 to tez 16/4 bo 16:4 = 4
:DDodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
abecadlo1813 27.3.2011 (16:54)
4=20/5 ponieważ 20 dzielone na 5 daje 4
jesli masz licznik wiekszy od mainownika to zawsze sprawdzaj ile razy mianownik miesci sie w liczniku :)Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Prosze pomóż!! Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: Wercia5 14.4.2010 (20:40) |
prosze pomóżcie ważne szybko!!!!!!!!!!!! Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: judytka 18.4.2010 (13:09) |
HeLp Me [prosze pomozcie] Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: SexiMadi 19.4.2010 (16:31) |
Prosze o pomoc Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 4 rozwiązania | autor: Squab 20.4.2010 (15:58) |
prosze to pilne na JUTRO!!!! Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 11 rozwiązań | autor: monika111 20.4.2010 (21:35) |
Podobne materiały
Przydatność 65% Reportaż "Kasa albo życie"
W ubiegłą sobotę w dyskotece BRAVO w Opolu ochroniarze bardzo mocno pobili dwudziestoletniego Mariusza, który obecnie znajduje się w ciężkim stanie w szpitalu. Wielu ludzi tamtego wieczoru bawiło się w tym miejscu, ale czy naprawdę nikt nie mógł zareagować, czy musiało do tego przykrego zdarzenia dojść tego próbowałam się dowiedzieć od świadków zdarzenia. Będąc na...
Przydatność 75% Bić albo nie bić się - dylematy Polaków w XIX w.
Po rozbiorach i zarazem utracie niepodległości Polacy mieli dwie możliwości walki o wolność walkę zbrojną - powstania i pracę organiczną. Obie te możliwości Polacy wykorzystali, choć nie doprowadziły one bezpośrednio do odzyskania niepodległości to jednak miały na pewno duży wpływ na odzyskanie wolności po I Wojnie Światowej . Po utracie niepodległości...
Przydatność 65% "Być albo nie być" – na czym polega dramat sytuacji Hamleta?
Hamlet jest tytułowym bohaterem dramatu Williama Shakespeare’a. Samotny idealista, górujący wrażliwością nad innymi, niezrozumiany, żyjący z poczuciem krzywdy, szlachetny, ginący w bardzo młodym wieku. Ten zespół cech czyni z niego wręcz modelowego bohatera romantycznego. Dramat sytuacji Hamleta polega głównie na tym, że musi wybrać między dwoma drogami. Jedna z nich to...
Przydatność 55% Pierre Corneille "Cyd albo Roderyk" – streszczenie.
Na dworze kastylskiego króla są dwaj mężowie sławni z rady i boju – stojący u szczytu powodzenia Gomes, dowódca wojsk, ojciec pięknej Chimeny; i podeszły wiekiem bohater przeszłych dni Diego, ojciec dużo obiecującego młodzieńca, Roderyka. Wśród ojców zrodził się plan połączenia obydwu zasłużonych krajowi rodów przez małżeństwo młodych, którym te zamiary są...
Przydatność 60% „Ginie się, albo co najmniej nijaczeje bez miłości do miejsc”
Każdy powinien mieć poczucie przynależności, możliwość powrotu do kochanej osoby, ziemi czy domu. Niestety wielu było takich, którzy nie mogli wrócić tam, dokąd ich serce i dusza tęskniły. Brak jakiejkolwiek przynależności powoduje, iż człowiek staje się nijaki. Skąd przeświadczenie w ludziach, że Cyganie są z natury oszustami? Są oni wyrzutkami społeczeństwa, bo...
0 odpowiada - 0 ogląda - 4 rozwiązań
3 1
sonar 26.3.2011 (20:05)
4 = 20/5
Zamieniono tu 4 całości na części piąte.
Jedna całość to 5 części 5
1 = 5/5
a skoro na części piąte zamieniamy 4 całości , to mnożymy licznik razy 4 i wtedy otrzymujemy takie działanie i wynik
4 * 5/5 = 20/5
4 całości to 20 części 5
( bo 20 : 5= 4 całości)
Podobnie gdy zamienimy 4 całości na części czwarte.
Jedna całość to 4 części 4
1 = 4/4
czyli 4 całości to
4 * 4/4 = 16/4
4 całości to 16 części 4
(16 : 4 = 4 całości)
Dlatego możemy zapisać
4 = 20/5 = 16/4
zad 2.
Mam od 5 całości odjąć liczbę mieszaną
5 - 3 i 3/4 = 1 i 1/4
zamienię 5 na 4 i 4/4
4 i 4/4 - 3 i 3/4 =
odejmuję całości od całości a ułamek od ułamka
4 i 4/4 - 3 i 3/4 = 1 i 1/4
Gdy ułamek w odjemnej jest większy od tego w odjemniku - wtedy sprawa jest prosta -> odejmujemy całości od całości, ułamek od ułamka.
( Oczywiście odejmujemy tylko liczniki, mianowniki pozostają bez zmian )
np.
12 i 7/8 - 2 i 2/8=
( odejmujemy całości od całości, ułamek od ułamka)
= 10 i 5/8
23 i 5/6 - 11 i 4/6=
( odejmujemy całości od całości, ułamek od ułamka )
= 12 i 1/6
4 i 3/5 - 2 i 1/5=
( odejmujemy całości od całości, ułamek od ułamka )
= 2 i 2/5
Gdy ułamek w odjemnej jest mniejszy od tego w odjemniku , wtedy możemy jedną jedność zamienić na ułamek o takim mianowniku jaki jest w odjemnej i wykonujemy działanie
3 i 1/3 - 2 i 2/3=
= 2 i 4/3 - 2 i 2/3 =
( odejmujemy całości od całości, ułamek od ułamka )
= 2/3
7 i 1/7 - 3 i 5/7=
= 6 i 8/7 - 3 i 5/7=
( odejmujemy całości od całości, ułamek od ułamka )
= 3 i 3/7
3 i 1/4 - 1 i 3/4 =
= 2 i 5/4 - 1 i 3/4=
( odejmujemy całości od całości, ułamek od ułamka )
= 1 i 2/4
6 i 1/5 - 1 i 4/5=
= 5 i 6/5 - 1 i 4/5 =
( odejmujemy całości od całości, ułamek od ułamka )
= 4 i 2/5
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie