Treść zadania
Autor: KlauDusia13 Dodano: 23.3.2011 (18:28)
Pomocy sprawdzian z trenu V mam pare pytan na któte nie umiem odpowiedziec prosze pomóżcie ;*
Jako oliwka mała pod wysokim sadem
Idzie z ziemie ku górze macierzyńskim szladem,
Jeszcze ani gałązek, ani listków rodząc,
Sama tylko dopiro szczupłym prątkiem wschodząc;
Tę, jesli ostre ciernie lub rodne pokrzywy
Uprzątając, sadownik podciął ukwapliwy,
Mdleje zaraz, a zbywszy siły przyrodzonej,
Upada przed nogami matki ulubionej.
Takci sie mej namilszej Orszuli dostało:
Przed oczyma rodziców swoich rostąc, mało
Od ziemie sie co wznióswszy, duchem zaraźliwym
Srogiej śmierci otchniona, rodzicom troskliwym
U nóg martwa upadła. O zła Persefono,
Mogłażeś tak wielu łzam dać upłynąć płono?
Zad.1
Wypisz z tekstu po jednym przykładnie :
Przerzutni-
Apostrofy-
Epitetu-
Metafiry-
Zad.2
Udowodnij, ze Jana Kochanowskiego lacza z corka szczegolne wiezi. Wez pod uwage w jaki sposob poeta wypowieda sie o corce.
Zad.3
Jaki kontekst zostal zawarty w trenach ?
Zad.4
Udowodnij ze dzielo Jana Matejki ` Jan Kochanowski nad zwlokami Urszulki` oraz wiersz Boleslawa Lesmiana `Urszula Kochanowska` zawiera kontekst literacki.
Zad.5
Jaki zabiek kompozycyjny zastosowal autor trenu VIII ?
Zad.6
Podaj dwa podobienstwa i dwie roznice w sposobie przedstawiania nieba przez Jana Kochanowskiego i Boleslawa Lesmiana.
Zad.7
W trenie XIX matka poety przekazuje mu klka przeslan :
-Ludzkie przygody/ Ludzkie noś
-Człowiek urodziwszy się, zasiadł w prawie takim,/Że ma być jako celem przygodom wszelakim
-czas doktór każdemu.
Do jakich postaw zyciowych naklaniaja te przeslania ? Wyjasnij dwa z nich.
Zad.8
Przeanalizuj budowe trenu V. Ocen ocen dlugosc wersow, zbadaj, czy jest w nim sredniowka , okresl rodzaj i uklad rymow.
Prosze pomozcie ;**** <33
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
pomocy naczyciel srogi:( Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: rudziudka12 29.3.2010 (18:32) |
Pomocy Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: kasiaxD 3.4.2010 (00:58) |
Rozprawka bardzo pilna pomocy. Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: milusia2725 6.4.2010 (14:55) |
Pomocy, na jutro. ! ;) ;* Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: anahi09 8.4.2010 (14:26) |
pomocy prosze! Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: Konto usunięte 13.4.2010 (15:36) |
Podobne materiały
Przydatność 100% Sprawdzian
Gr.b 1-społeczna-zatrudnienie ludności,spadek bezrobocia Przestrzenna-zagospodarowanie terenu,np. wycinka lasów 2-a gliwice-siła robocza B policach-rynek zbytu C lubinie-baza surowcowa D Katowice-baza surowcowa 3.-a lapach-zwiazana B rybnik-przymusowa C zawiercie-swobodna D ostrowcu-zwiazana 4- a- 2 b-wegiel kamienny c-krosna tkackiego, maszyny przędzalniczej d-3...
Przydatność 70% Prawo-10 pytan i odpowiedzi
Co to jest prawo? Jest to zespól normo postepowania.Do prawa zalicza sie normy generalne,takie ktorych adresaci sa wskazani rodzajowo a nie indywidualnie.Prawo jakiegos panstwa to zespol ogolnych norm postepowania ustanowionych lub uznanych przez panstwo.W wyniku stanowienia powstaja normy ktorych poprzednio nie bylo.Panstwo stanowi prawo za posrdenictwem organów.Akt uznania składa sie z...
Przydatność 75% Umiem wykorzystać każdą chwilę!-Carpe diem
Powiedzenie "carpe diem"-chwytaj dzień towarzyszy nam na co dzień i spotykamy się z nim na każdym kroku. Czy to w szkole,czy w pracy,telewizji-jest wszędzie. Uważam,że każdy człowiek powinien mądrze zagospodarować swój czas "by nie odkryć tuż przed śmiercią,że nie umiał żyć". Dzień powinniśmy mieć zawsze udany,a gdy czegoś nie zrobimy i ciężko nam z tym żyć,to...
Przydatność 55% Podstawy ,definicje ,wzory -41pytan i odpowiedzi
Niniejsza praca moze być uznana za kompedium podstawowych twierdzeń i zagadnień z ekonometrii klasycznej (w załączniku) 41 pytań i odpowiedzi -szczególnie polecana dla studentów Politechniki Koszalińskiej .Opracowano na podstawie notatek z wykładów oraz podrecznika Ekonometria część II A.Wojna
Przydatność 75% Łańcuch pomocy
1. Ocena, zabezpieczenie miejsca wypadku • Rozpoznanie (co się wydarzyło i co może się jeszcze wydarzyć) • Jakie są zagrożenia ( dla ratującego, poszkodowanych i świadków zdarzenia) • Zabezpieczenie m-ca wypadku aby zapobiec kolejnym nieszczęśliwym zdarzeniom • Zebrać informacje od świadków 2. Ocena ilości i stanu poszkodowanych • Ilu jest poszkodowanych...
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie