Treść zadania
Autor: Alexis14 Dodano: 23.3.2011 (16:38)
Z Wiersza Jonasza Kofta pt. "Radość o poranku" wypisz wszystkie możliwe środki poetyckie. Najlepiej jakby były epitety, metafory (inaczej przenośnie) i porównania.
Proszę was bardzo o pomoc!!:) Będę wam bardzo bardzo wdzięczna za prawidłowe rozwiązanie tego zadania!!:) Jeszcze raz bardzo proszę i z góry dziękuję!!:)
Wiersz:
Jonasz Kofta - "Radość o Poranku"
Jak dobrze wstać skoro świt
jutrzenki blask duszkiem pić
Nim w górze tam, skowronek zacznie tryl
Jak dobrze wcześnie wstać dla tych chwil
Gdy nie ma wad wspaniały, piękny świat
Jak dobrze wcześnie wstać wiosną lat
Otrząsa się z rosy bez
Chcę w taki dzień znaleźć się
Obiecał mi poranek szczęście dziś
I szczęście dziś musi przyjść
Nie zmąci mej radości żaden cień
Wschodzące słońce śmieje się, co za dzień
Obiecuje nam ranek wszystko co chcemy mieć
Miłość ludziom, deszcze listkom, słowom sens
Budzimy się do życia naiwni tak
Tak jak czasem porankiem bywa piękny świat
Nadzieja i jutrzenka siostry dwie
Trzeba wiedzieć, że są, wierzyć w nie
Dzisiaj odnajdę, odnajdę siebie samą
Dzisiaj, na pewno wyjdę za mąż
Dzisiaj, dzisiaj, bo dzisiaj,
aj di di di baj baj wstaje świt
Taki piękny to czas chce się żyć
I chce się wstać, bo chce się żyć
Aj di di di baj baj, szkoda dnia
To czego pragniesz, najgoręcej chcesz
To tylko może w taki dzień zdarzyć się
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Wypisz w dwóch grupach bohaterów nauczycieli i uczniów powieść pt. Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: marta22143 19.4.2010 (14:51) |
Wypisz z tekstu Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: marcinek2626 29.4.2010 (20:05) |
1. wypisz rdzenie w całej rodzinie wyrazów: a. Rączka, ręcznik, naręcze, Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: iwa646 6.5.2010 (14:28) |
Z wiersza Tadeusz Kubiaka ,,Na Start'' wypisz po2 epitety itp. Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: HelloKitty22 18.5.2010 (14:33) |
Z wiersza Tadeusz Kubiaka ,,Na Start'' wypisz po2 epitety itp. Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: HelloKitty22 18.5.2010 (15:23) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Wypisz 10 nazwisk, które wg Ciebie miały istotny wpływ na rozwój nauk biologicznych i medycznych.
Johann Mendel (genetyka) Wilhelm Rontgen (promienie X, rentgen) James Watson i Francis Crick (DNA) Edward Jenner (szczepionka) Joseph Lister (antyseptyka) James Simpson (anestozjologia) Ludwik Pasteur (bakteriologia) Alexander Fleming (penicylina) Christiaan Barnard (rozwój transplantologii) Patrick Steptoe (metoda sztucznego zapłodnienia)
Przydatność 80% Oblicz moc jaką rozwijasz wbiegając na drugie piętro. Wymień potrzebne przyrządy, wypisz zastosowane wzory, opisz czynności jakie wykonałeś/aś - DOŚWIADCZENIE!
PRZYRZĄDY POTRZEBNE DO WYKONANIA DOŚWIADCZENIA: * stoper (czas odmierzany w sekundach) * metr (wysokość odmierzana w metrach) * waga (ciężar ciała odmierzany w kilogramach) *kalkulator PRZEBIEG DOŚWIADCZENIA: Na początku przygotowałam pomoce potrzebne do wykonania doświadczenia. Wbiegając na drugie piętro odmierzyłam stoperem czas, w kórym przebyłam daną trasę....
Przydatność 55% Śmieszne - analiza wiersza
Wiersz Anny Kamieńskiej zadaje pytanie o istotę istnienia człowieka. Taką problematyką zajmuje się filozofia – nauka zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi, niekiedy niejednoznacznej, dlatego właśnie utwór ten zaliczamy do filozoficznych. Tematyka utworu ma bardzo wyraźne odbicie w jego budowie. Wiersz podzielony jest na 3 części, którymi są: pytanie, odpowiedź i...
Przydatność 70% Analiza wiersza "Confiteor"
Wiersz Edwarda Stachury pt.”Confiteor” jest bardzo trudny do zanalizowania. Już sam jego tytuł oznacza przyznanie się do winy, wyznanie. W wierszu tym można wyróżnić dwie części. W pierwszej podmiot liryczny obarcza się winą za to, że na świecie są biedni i bezdomni ludzie, że panuje na nim wojna i zbrodnia. Uważa się za współodpowiedzialnego tych...
Przydatność 60% Analiza wiersza "Nie wiem".
„Nie wiem” Kiedyś myślałam że życie jest piękne. Kiedyś myślałam że muszę tak myśleć Kiedyś myślałam że jestem szczęśliwa że jest mi dobrze. Kiedyś ... Ale teraz zrozumiałam że nie muszę być szczęśliwa Jeśli nie chce. Nie wiem co mam myśleć. Nie wiem co mam czuć Nie wiem co...
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie