Treść zadania
Autor: sznycelboss Dodano: 21.3.2011 (23:32)
O co chodzilo w zadaniu "KU POKRZEPIENIU SERC?"
wyjasniej jaka sytuacja byla w polsce (polakow) bod zaborem PRUSKIM AUSTRYJACKIM I ROSYJSKIM.
POMOCY!!:D:D
dam naj!!:D
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
milowa5 22.3.2011 (15:04)
też to miałam... ;P
napisałam że Henryk Sienkiewicz tak pisał, żeby Polacy sie nie poddali i żeby walczyli o niepodległość...
... i miałam dobrze :DDodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
maliny112 22.3.2011 (17:41)
Przekonać naród , aby walczył i się nie poddawał , był by silny.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
"Ku pokrzepieniu serc" Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: _Kundelek_ 28.4.2010 (13:49) |
wypisz obrazy Jana Matejki "KU POKRZEPIENIU SERC'' Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: koszykarz11 3.5.2010 (12:07) |
Jaka odpwiedź? Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: natkot13 20.5.2010 (14:56) |
prosze o podpowiedz jaka sila zbrojna dysponowal mieszko1 ? i jak ja utrzymal Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa | 3 rozwiązania | autor: gabi666 2.6.2010 (19:21) |
Odpowiedz jaka byla glowna umiejetnosc ,ktora uczen opanowywal w szkole Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: kasialask 24.10.2010 (18:22) |
Podobne materiały
Przydatność 70% "Ku pokrzepieniu serc" Trylogia Sienkiewicza.
Idea "Ku pokrzepieniu serc" jest myślą przewodnią i głównym celem powstania całej trylogii, co autor skrupulatnie podkreślił na końcu ostatniej części: "Pan Wołodyjowski"; Całość powstawała w trudnym dla Polski okresie rozbiorów, co nie sprzyjało optymizmowi narodu jako takiego, zwłaszcza po klęsce dwóch kolejnych powstań. Głównym celem...
Przydatność 75% "Potop" jako powieść "Ku pokrzepieniu serc".
Idea "Ku pokrzepieniu serc" jest myślą przewodnią i głównym celem powstania całej trylogii, co autor skrupulatnie podkreślił na końcu ostatniej części: "Pan Wołodyjowski"; Całość powstawała w trudnym dla Polski okresie rozbiorów, co nie sprzyjało optymizmowi narodu jako takiego, zwłaszcza po klęsce dwóch kolejnych powstań. Głównym celem...
Przydatność 65% Kreacja rzeczywistości w literaturze "ku pokrzepieniu serc" i jej funkcje.
Trzy znaczące dzieła literatury polskiej, które powinny być bliskie sercu każdego Polaka, to Pan Tadeusz, Potop i Nad Niemnem. Czytane przez wiele pokoleń, podejmowały ważne i ponadczasowe tematy, takie jak patriotyzm, tożsamość narodowa, miłość do ojczyzny. Polacy zawsze byli narodem dumnym i w żadnym stopniu uległym, a każda próba zniewolenia i podeptania ich godności...
Przydatność 75% "Potop" Sienkiewicza jako powieść "ku pokrzepieniu serc".
„Potop”, druga część trylogii Henryka Sienkiewicza, został wydany w 1886 roku. Był to okres w którym Polska znajdowała się pod zaborami. Kolejne pokolenia wzrastały w niewoli. Społeczeństwo straciło wolę walki, wielu poddało się rusyfikacji, a nawet podejmowało współpracę z zaborcami nie widząc w tym nic złego. W tym okresie doszło również do załamania...
Przydatność 55% Udowodnij, że "Dywizjon 303" A.Fiedlera to utwór napisany "ku pokrzepieniu serc".
"Dywizjon 303" to utwór, który opowiada o losach lotników z jednostek bojowych. Większa część tekstu jest poświęcona wielkim zołnierzom polskim, takim jak Ferić czy Urbanowicz. W tej pracy postaram się udowodnić,że "Dywizjon 303" to utwór napisany "ku pokrzepieniu serc". Pierwszym, oczywistym argumentem przemawiającym za tezą jest fakt, że...
0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań
1 0
bozkoz 22.3.2011 (08:55)
W zdaniu "KU POKRZEPIENIU SERC" chodzi o to by przekonać naród polski by się nie poddawał, by był silny , by się wzmacniał i wszystko przetrwał.
Polakom pod zaborem pruskim zakazano mówić po polsku,zmuszano ich by mówili po niemiecku, w szkołach uczono języka niemieckiego ,palono polskie książki,wprowadzono też godzinę policyjną.
Polakom pod zaborem austriackim żyło się znacznie lepiej niż pod zaborem pruskim i rosyjskim.Mogli czytać polskie książki, mówić po polsku,jak również można było wydawać polskie gazety.W szkołach mogli się uczyć po polsku.Natomiast pod zaborem rosyjskim było gorzej, ,w szkołach uczono w języku rosyjskim,zakazano mówić im w języku polskim, obowiązkowym językiem był język rosyjski.Tych którzy się buntowali poprostu zabijano.Wszystkie książki polskie były rekwirowane.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie