Treść zadania
Autor: arekola1916 Dodano: 18.3.2011 (18:07)
1.Suma cyfr pewnej liczby dwucyfrowej jest równa pięciokrotności cyfry jedności jeżeli w liczbie tej przestawimy cyfry to otrzymamy liczbę o 54 mniejszą od danej jaka to liczba?
2.Oblicz ile trzeba zmieszać roztworu 20-procentowego i roztworu 5-procentowego aby otrzymać 30, litrów roztworu 15-procentowego
3.Kajak porusza sie z prądem rzeki pokonał odległość 30 km w czasie godz i 45 min Na pokonanie tej samej drogi pod prąd potrzebował aż 15 godz Jak była prędkość prądu rzeki a jaka prędkość własna kajaka?
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Prosta y=√3x-2 jest nachylona do osi ox. Opisz szczegółowo pod jakim kątem Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: pawel 24.3.2010 (16:28) |
Dany jest trójkąt o wierzchołkach A=(-4, 2) B=(0,4) C=(6,-4) a) wyznacz Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: MartaGrzeszczak1 29.3.2010 (17:43) |
pole przekroju walca płaszczyzną równoległa do podstawy jest równe 49/pi a Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: lusi1069 30.3.2010 (16:42) |
Dla jakich x liczby x2-5x,-2,-10 tworzą ciąg arytmetyczny. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: xnika502x 6.4.2010 (16:07) |
Dla jakich x liczby x2-5x,-2,-10 tworzą ciąg arytmetyczny. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: xnika502x 6.4.2010 (16:07) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Liczby
1. Liczby rzeczywiste – wszystkie liczby , które odpowiadają punktom na osi liczbowej. 2. Liczby wymierne – liczby dające przedstawić się za pomocą ułamka p/q , gdzie p jest dowolną liczbą całkowitą, a q jest dowolną liczbą naturalną ( np. 1/7, 3 ½,- 32/5 , 0, -2,6 , 5 (3), 3. Liczby niewymierne – liczby nie dające się zapisać w postaci ułamka zwykłego ( np. 3, 5,...
Przydatność 50% Liczby
Liczby pierwsze Liczbę naturalną, która ma dokładnie dwa dzielniki, nazywamy liczbą pierwsza. Liczb pierwszych jest nieskończenie wiele. Znajdowanie ich nie jest jednak łatwe. Od pewnego czasu używa się do tego komputerów. Największa znana dziś liczba pierwsza została odkryta w lipcu 2001 roku przez Michaela Camerona i George'a Woltmana ma postać 213466917-1. Ma ona aż 4...
Przydatność 50% Opis przeżyć wewnętrznych - "Historia pewnej kobiety"
Na Podhalu żyła kobieta o imieniu Emilka. Mieszkała w pięknym domu z mężem i dwoma synami. Pewnej nocy obudziły ją dziwne odgłosy dochodzące z dołu. Zeszła cicho po schodach, wzięła z kuchni nóż i zajrzała ostrożnie do salonu. Stał tam wysoki mężczyzna w kominiarce. Ogarnął ją strach, a serce załomotało w piersi. Potem była już tylko krew, mnóstwo krwi i leżący...
Przydatność 70% Liczby zaprzyjaźnione
Są to dwie takie liczby naturalne M i N, z których każda jest sumą podzielników właściwych drugiej(przez podzielnik właściwy danej liczby rozumiemy każdy podzielnik mniejszy od tej liczby). Pierwszą parę takich liczb, którą podał jeszcze Pitagoras, stanowią liczby 220 i 284, ponieważ dzielnikami właściwymi liczby 220 są: 1,2,4,5,10,11,20,22,44,55 i 110, a ich suma wynosi...
Przydatność 65% Liczby kwantowe
1) Główna liczba kwantowa (n) - przyjmuje wartości kolejnych liczb naturalnych 1, 2, 3, ... (wg Bhora K, L, M, ...); - od niej zależy energia danego elektronu; - decyduje o rozmiarach orbitali - im większa wartość n, tym większy jest orbital; - maksymalna ilośc elektronów w powłoce wynosi 2m2 (kwadrat) n 1 = K 2 = L 3 = M 4 = N 5 = O 6 = P 7 = Q 2) Poboczna liczba...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
ewka13 18.3.2011 (20:05)
Zad 1.
x = cyfra jedności
y = cyfra dziesiątek
(10y + x) - liczba dwucyfrowa
(10x + y ) - liczba po przestawieniu cyfr
\begin {cases} x + y = 5x \\ 10x + y + 54 = 10y + x \end {cases}
\begin {cases} -4x + y = 0 /*9 \\ 10x - x + y - 10y = -54 \end {cases}
\begin {cases} -36x + 9y = 0 \\ 9x - 9y = -54 \end {cases}
------------------------------------------------
-27x = - 54 / : (-27)
x = 2
y = 4x = 4*2 = 8
Szukana \ liczba \ to \ 82.
Zad 2.
x - ilość roztworu 20%
30 - x - ilość roztworu 5%
x*20% + (30 - x)*5% = 30*15%
20x + 150 - 5x = 450
15x = 450 - 150
15x =300
x = 20
Trzeba zmieszać 20litrów roztworu 20% i 30-20 = 10 litrów roztworu 5%.
Zad 3.
\frac {30km} {1\frac {3} {4}h} = 30*\frac {4} {7}km/h = 17\frac {1} {7}km/h - prędkość z prądem
\frac {30km} {15h} = 2km/h - prędkość pod prąd
\begin {cases} v_{k} + v_{rz} = 17\frac {1} {7} \\ v_{k} - v_{rz} = 2 \end {cases}
----------------------------------------------------
2v_{k} = 19 \frac {1} {7}
v_{k} = 9 \frac {4} {7}km/h
v_{rz} = 17 \frac {1} {7} - 9 \frac {4} {7} =16 \frac {8} {7} - 9 \frac {4} {7} = 7 \frac {4} {7}km/h
odp.Prędkość prądu rzeki 7 i 4/7 km/h , prędkość kajaka 9 i 4/7 km/h.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie