Treść zadania

klaudia7

LICZBY UJEMNE

oblicz :

a ) -32 : (-4) + 17 * (-3) =

b ) 3,8 - 2,4 * 1,8=

c ) 3 - 2 2/3 * 34 =

d ) a tu wymyślcie jakiś przykład własny ;D

pomocy !! potrzebuje na TERAZ . :))

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

  • Przepraszam - "zgubiłam " minus sprzed pierwszej liczby w przykładzie "a"
    Prawidłowe rozwiązanie tego przykładu powinno być takie:

    a )
    - 32 : (-4) + 17 * (-3) =

    = 8 + ( -51) =

    = 8 - 51=

    = - 43

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    a )
    32 : (-4) + 17 * (-3) =

    = - 8 + ( -51) =

    = - 8 - 51=

    = - 59


    b )
    3,8 - 2,4 * 1,8=

    = 3,8 - 4,32 =

    = - 0,52


    c )
    3 - 2 i 2/3 * 34 =

    = 3 - 8/3 * 3/4 = (skracam 8 z 4 oraz 3 z 3)

    = 3 - 2/1 * 1/1 =

    = 3 - 2=

    = 1


    d)
    - 3 * 3 i 1/3 + 49 : (-7) =

    = -3 * 10/3 + (-7) = (skracam 3 z 3)

    = - 1 * 10/1 - 7=

    = - 10/1 - 7=

    = -10 - 7=

    = - 17

Rozwiązania

  • Leeemurek

    a) 8- 51= (- 43)
    b) 3,8 - 4,32=(-0,52)
    c)
    d) (-34) * 5 + 3 * (-9)+ 2 * (-2)= -170 - 27 - 4 = (-201)

Podobne zadania

Oliwieta Liczby naturalne Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 6 rozwiązań autor: Oliwieta 29.3.2010 (15:28)
Nieznany Oblicz bok kwadratu którego obwód jest równy obwodowi prostokąta o Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 2 rozwiązania autor: Konto usunięte 29.3.2010 (18:52)
m4n13k liczby algebraiczne Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 7 rozwiązań autor: m4n13k 29.3.2010 (19:29)
awra16 Suma dwóch liczb wynosi 216 a ich różnica 40. Co to są za liczby? Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 2 rozwiązania autor: awra16 8.4.2010 (22:13)
Oliwieta Oblicz Pole Prostokąta. Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa 16 rozwiązań autor: Oliwieta 13.4.2010 (15:24)

Podobne materiały

Przydatność 50% Liczby

1. Liczby rzeczywiste – wszystkie liczby , które odpowiadają punktom na osi liczbowej. 2. Liczby wymierne – liczby dające przedstawić się za pomocą ułamka p/q , gdzie p jest dowolną liczbą całkowitą, a q jest dowolną liczbą naturalną ( np. 1/7, 3 ½,- 32/5 , 0, -2,6 , 5 (3), 3. Liczby niewymierne – liczby nie dające się zapisać w postaci ułamka zwykłego ( np. 3, 5,...

Przydatność 50% Liczby

Liczby pierwsze Liczbę naturalną, która ma dokładnie dwa dzielniki, nazywamy liczbą pierwsza. Liczb pierwszych jest nieskończenie wiele. Znajdowanie ich nie jest jednak łatwe. Od pewnego czasu używa się do tego komputerów. Największa znana dziś liczba pierwsza została odkryta w lipcu 2001 roku przez Michaela Camerona i George'a Woltmana ma postać 213466917-1. Ma ona aż 4...

Przydatność 65% Oblicze Ojczyzny

(praca z 1 klasy gima) słowa w wierszu "*** (oblicze ojczyzny)" Tadeusza Różewicza "na początku ojczyzna jest blisko, na wyciągnięcie ręki" oznaczają, że gdy jesteśmy jeszcze mali ojczyzna to rodzice, koledzy i koleżanki, to nasz dom, nasze podwórko. ważniejsze jest wtedy dla nas to, że koleżance zaginął kot, a nie że wielu ludzi nie ma pracy i nie ma za co wyżywić...

Przydatność 70% Ujemne skutki planu Balcerowicza

Ujemne skutki „Planu Balcerowicza”: 1. Skutki w sferze ekonomicznej. - transformacja ustroju gospodarczego na wolnorynkowy zaowocował negatywnymi skutkami immanentnie związanymi z tym typem gospodarki, a więc: bezrobociem, rozwarstwieniem zamożności społeczeństwa (niezawinione), - pojawienie się „szarej strefy ekonomicznej” związane głównie z nagłym wprowadzeniem...

Przydatność 50% Ujemne skutki planu Balcerowicza

Ujemne skutki „Planu Balcerowicza” Plan reform określany mianem „planu Balcerowicza” powstawał przez wiele lat w otoczeniu samego Leszka Balcerowicza. Już przed wprowadzeniem stanu wojennego z inicjatywy Balcerowicza odbywało się półlegalne, cykliczne seminarium poświęcone sposobom reform gospodarki. Od początkowej formy stworzenia projektu reform w obrębie systemu...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji