Treść zadania
Autor: Mycha13222 Dodano: 14.3.2011 (18:39)
1) W szkole Podstawowej nr 14 uczy się 930 uczniów. Liczba dziewcząt stanowi 86% liczby chłopców. Oblicz, ilu chłopców i ile dziewcząt uczy się w tej szkole.
2) W fabryce ,,Cudne rzeczy" wyprodukowano 1000 rzeczy, w tym niestety 8% bubli. Ile naprawdę cudnych rzeczy (bez braków) trzeba dodatkowo wyprodukować, by nie przekroczyć dopuszczalnej normy, tzn. by braków było tylko 5 % ??
Proszę o rozwiązania dobre bo mam to na jutro! Dam naj! Plisss
Komentarze do zadania
-
Mycha13222 15.3.2011 (11:28)
To drugie zadanie coś źle ci wyszło bo w odpowiedziach mi pisze że 600 sztuk. więc nie moge dać ci naj...
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
liczba o 3 większa od x jest 3 razy wieksza od x Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: hipopotam 29.3.2010 (21:09) |
Ile wynosi liczba , której 6% jest równe : 2 1/13 * (1,5 + 2 5/6) : (2,4- 1 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: stereolove 10.4.2010 (14:31) |
1.Miejscem zerowym funkcji f(x)=(m+4)x+6 jest liczba 2 dla m= -7, Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: marzenaaa33 10.4.2010 (22:06) |
Ile wynosi liczba , której 6% jest równe : 2 1/13 * (1,5 + 2 5/6) : (2,4- 1 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: stereolove 11.4.2010 (12:50) |
Sprawdź, czy liczba 2 spełnia podane równanie. a) 4x + 5=21 b)4x + Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: jessica252 17.4.2010 (11:21) |
Podobne materiały
Przydatność 65% „Programy współpracy międzynarodowej w szkole podstawowej i ponadgimnazjalnej”
Młodzież w działaniu - program wspierający uczestnictwo w kształceniu pozaszkolnym, czyli w edukacji pozaformalnej, adresowany do młodych ludzi w wieku 13-30 lat oraz osób pracujących z młodzieżą. Umożliwia nawiązywanie kontaktów międzynarodowych i wymianę doświadczeń. Program eTwinning - Europejska współpraca szkół. eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych...
Przydatność 50% Liczba "pi"
LICZBA pi Jest to chyba najbardziej znana liczba niewymierna i jednocześnie najstarsza ze znanych nam cyfr tego typu (liczy sobie ok 4000 lat - w Egipcie znaleziono zapiski na jej temat dotowane na ten właśnie okres czasu). jest to nic innego jak obwód koła podzielony przez jego średnicę. Wyznaczenie nie jest takie łatwe na jakie się nam wydaje. Pierwsze próby wyznaczenia polegały...
Przydatność 60% Liczba PI
Liczba π Liczba π jest liczbą niewymierną, określającą stosunek długości okręgu do długości jego średnicy. π=3,141592... Symbol π został pierwszy raz użyty w 1706 roku przez matematyka angielskiego Wiliama Jonesa. W powszechne użycie wszedł dopiero w połowie XVIII wieku po wydaniu Analizy L. Eulera. Najważniejszą w historii liczby π, prawdziwie przełomową datą...
Przydatność 70% Liczba PI
LICZBĘ PI- zwaną też ludolfiną określa się w matematyce jako stosunek obwodu koła do jego średnicy. W przybliżeniu wynosi ona 3,14.... i tak do nieskończoności... Najczęściej używaną sztuczką mnemotechniczną jest zapamiętanie wierszyka, w którym liczba liter kolejnego słowa to cyfra w rozwinięciu dziesiętnym . Znane są takie wierszyki w języku angielskim, francuskim,...
Przydatność 60% Liczba oktanowa
Liczba oktanowa- umowny wskaźnik charakteryzujący przeciwstukowe własności paliwa używanego do napędu silników spalinowych z zapłonem iskrowym, oznaczana za pomocą silników wzorcowych. Liczba oktanowa danego paliwa równa jest liczbowo takiej procentowej zawartości izooktanu (LO = 100) w mieszaninie z n-heptanem (LO = 0), przy której własności przeciwstukowe tej mieszaniny są...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
Bianka16 14.3.2011 (18:50)
1)
x- liczba chłopców
86% = 86/100
0,86x - dziewczęta
x+0,86x=930
1,86x=930
x=500- liczba chłopców
930-500=430- liczba dziewcząt
Odp:uczy się 500 chłopców i 430 dziewcząt.
2)
8% z 1000 = 0.08 x 1000 = 80
5% z 1000 = 0.05 x 1000 = 50
80-50=30
Odp.Dodatkowo trzeba wyprodukować 30 rzeczy .
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie