Treść zadania

dawidples1

opisz podane rzeczowniki,dokonując podziału ze względu na znaczenia . następnie zapisz rzeczowniki żywotne i nieżywotne w dopełniaczu i bierniku liczby pojedynczej,a osobowe i nieosobowe w mianowniku i bierniku liczby mnogiej. zaobserwuj różnice.

niedzwiedz,kaktus,marynarz,elbląg,reks,linijka.

PROSZE NA DZIŚ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    niedźwiedź - pospolity,żywotny,nieosobowy
    kaktus - pospolity,nieżywotny,nieosobowy
    marynarz - pospolity,żywotny,osobowy
    Elbląg - własny,nieżywotny,nieosobowy
    Reks - własny,żywotny,nieosobowy
    linijka - pospolity,nieżywotny,nieosobowy

    niedźwiedź - D. niedźwiedzia,B. niedźwiedzia,M. niedźwiedź
    kaktus - D. kaktusa,B. kaktus,M. kaktus
    marynarz - D. marynarza,B. marynarza,M. marynarz
    Elbląg - D. Elbląga,B. Elbląg,M. Elbląg
    Reks - D. Reksa,B. Reksa,M. Reks
    linijka - D. linijki,B. linijkę,M. linijka

Rozwiązania

Podobne zadania

kamil123 Opisz osobę Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: kamil123 10.4.2010 (14:53)
olka12311 legenda pt. bazyliszek artura oppmana .: 1.jako przewodnik opisz maćkowi i Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: olka12311 10.4.2010 (21:02)
Macia_G Opisz, jakie sprawy można załatwiać w urzędach i instytucjach Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: Macia_G 14.4.2010 (17:24)
wojta12213 opisz zespół Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: wojta12213 14.4.2010 (19:03)
ziomalkaiza Lektura pt. "Robinson Cruzoe" kl. 6 Opisz jako Robinson (czyli Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: ziomalkaiza 14.4.2010 (19:07)

Podobne materiały

Przydatność 85% Rzeczowniki żywotne i nieżywotne

Rzeczowniki dzielimy na: - żywotne - takie, które nazywają istoty żyjące, czyli ludzi i zwierzęta, np. kucharz, pies, a także uosobione pojęcia i wyobrażenia, takie jak krasnoludek czy anioł - nieżywotne - takie, które nazywają przedmioty, rośliny, czy czynności, stany, zjawiska, np. stół, stokrotka, słuchanie, znużenie, śnieg.

Przydatność 60% Znaczenia imion

Agnieszka - pochodzi z języka greckiego, oznacza - "czystość, dziewiczość. " Wrażliwa, spokojna, z dużym poczuciem odpowiedzialności. Aleksandra - imię utworzone od imienia męskiego, pochodzenia greckiego. Oznacza obronę mężczyzn, mężów stanu, rycerzy. Sprawiedliwa, ma dar mówienia prawdy. Andrzej - z greckiego, oznacza typ prawdziwego męża, mężczyzny. Odważny,...

Przydatność 80% Znaczenia koronacji Władysława Łokietka.

Koronacja Władysława Łokietka miała duże znaczenie w: -Zjednoczeniu dzielnic -Odzyskaniu insygniów Polski -Był pierwszym koronowanym w Krakowie i to tam przeniósł ośrodek władzy -Polska została uznana jako królestwo i zaczęła liczyć się na arenie państw europejskich -Wraz z jego koronacją zakończyło sie rozbicie dzielnicowe

Przydatność 65% Streszczenie - wyjaśnienie znaczenia.

Streszczenie polega na zwięzłym przedstawieniu wydarzeń utworu w kolejności chronologicznej z podkreśleniem ich związków przyczynowo-skutkowych. W utworach wielowątkowych streszczenie może dotyczyc jednego wątku. Nalezy pisac je stylem zwięzłym, rzeczowym, prostym. Najłatwiej to osiagnąc, stosujac czas teraźniejszy i zdania pojedyncze. Pomijamy opisy, charakterystykę postaci,...

Przydatność 100% Arche 4 znaczenia

ARCHE 1) początek przestrzeń - początek odcinka czas – to co było pewne źródło – geneza 2) zasada to co zasadnicze, podstawowe, powszechne, to co najważniejsze 3) przyczyna Arystoteles podzielił byt na cztery przyczyny: * formalna – co? * materialna – z czego? * sprawcza – skąd? * celowa – po co? 4) władza to co rządzi przeciwstawione temu co...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji