Treść zadania
Autor: amikoma Dodano: 8.3.2011 (15:42)
Na ponizszym rysunku są dwa klocki zaznaczone są sily musze policzyc sile naprezenia nici i przyspieszenie klockow, nie uwzgledniamy tarcia
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Na stole leży książka. wykonaj rysunek i zaznacz na nim sily działające na Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: sunlitek 13.5.2010 (18:17) |
pomocy!!! fizyka!!! musze zaliczyc semestr tym zadaniem!!!NA DZIS TO MUSZE MIEC! Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: patenka_5 19.5.2010 (17:21) |
przyklady praktycznego wykorzystania sily dosrodkowanej Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: emilka_1234 17.9.2010 (18:00) |
Na Jutro! Wazne!! Tylko te zaznaczone Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: madziara987654 30.9.2010 (21:33) |
Musze zrobić referat o końcu wszechświata. Potrzebuje jakiś teorii o tym Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: madus94 31.10.2010 (16:45) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Kartkówka z rysunku technicznego
1.Podaj wszystkie formaty arkuszy i ich wymiary. ............................................................................................ ............................................................................................ 3. Do czego stosowana jest linia punktowa i falista ............................................................................................ 4. Co...
Przydatność 85% Arteterapia - zastosowanie rysunku w psychoterapii
ARTETERAPIA Zastosowanie rysunku w psychoterapii Obserwacja sposobu zachowania się dziecka, tego jak reaguje w różnych sytuacjach i w stosunku do innych ludzi, dostarcza cennych informacji o jego rozwoju umysłowym. Od chwili urodzenia dziecko gwałtownie rozwija swoje zdolności intelektualne. Rozwija...
Przydatność 80% "Inny świat" Herlinga-Grudzińskiego jako utwór o sile i słabości człowieka
1. Wstęp „Inny Świat” noszący podtytuł „Zapiski sowieckie”, jest utrwaleniem doświadczeń, przeżyć i przemyśleń autora z okresu jego pobytu w więzieniach i obozach, aż do uwolnienia i wstąpienia do armii polskiej. Była to pierwsza tego typu relacja, dlatego wywołała tak wielkie zainteresowanie. Ale waga „Innego Świata” nie polega tylko na wartościach czysto...
Przydatność 60% Prawda o sile i słabości człowieka w literaturze faktu (Nałkowska, Grudziński, Borowski)
Wielu z nas uważa, że żyje w trudnych czasach, kiedy trzeba się wykazać sprytem, oraz siła charakteru, aby przetrwać. Jednak literatura faktu ukazuje jaką przepaść dzielą nasze błahe problemy z ogromem cierpień jakie odczuwali bohaterowie utworów Nałkowskiej, Borowskiego czy Herlinga-Grudzińskiego. To właśnie na podstawie doświadczeń tych bohaterów możemy poznać...
Przydatność 70% Rozwój poznawczy eg piageta, różnice, moralność, wygocki, zabawa symboliczna, symboliczna reprezentacja rysunku
1. ROZWÓJ POZNAWCZY WG PIAGETA w tym: stadia rozwoju; ich charakterystyka; ważne pojęcia na poszczególnych stadiach Stadia rozwoju poznawczego – zasadniczą cechą teorii Piageta jest przekonanie o etapowym charakterze rozwoju. W teorii Piageta dziecko występuje jako twórca własnego rozwoju, a zredukowany został wpływ środowiska społecznego, edukacji i kultury na kształtowanie...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
antekL1 9.3.2011 (11:21)
Chyba siły N na rysunku to miały być siły napięcia nici?? Czy jednak siły nacisku?
Nieważne. Siły nacisku F1, F2 są skierowane pionowo w dół i równe iloczynowi odpowiedniej masy
razy przyspiedzenie ziemskie g = 10 m/s^2, czyli
F1 = m1 * g = 0.25 * 10 = 2.5 N, oraz F2 = m2 * g = 0.4 * 10 = 4 N.
Jeżeli musisz przyjąć g = 9.81 m/s^2 to powyzej wstaw 9.81 zamiast 10 i pomnóż.
Siły reakcji R są skierowane pionowo w górę i muszą równoważyć siły nacisku,
czyli mieć te same wartości. R1 = F1 oraz R2 = F2, ale jako WEKTORY mają przeciwne zwroty,
czyli wektorowo:
\overrightarrow{R_1} = -\overrightarrow{F_1}, analogicznie dla drugiej masy.
Siła naprężenia nici o wartości N jest skierowana POZIOMO (inaczej niż na Twoim rysunku).
Na lewy klocek (ten o masie m1) działa siła naprężenia N, skierowana poziomo w prawo
i nadaje tej masie poziome przyspieszenie a.
Na prawy klocek działają w poziomie: siła F w prawo, siła naprężenia nici, MINUS N, w lewo.
Ich wypadkowa nadaje klockowi takie samo przyspieszenie a.
Możemy napisać 2 równania:
N = m1 * a dla lewego klocka
F - N = m2 *a dla prawego klocka
Dodajemy równania stronami, N się upraszcza i mamy F = (m1 + m2) * a, czyli
a = \frac{F}{m_1+m_2}
Wartość siły N obliczamy z pierwszego równania z w/w układu, podstawiając a:
N = F\frac{m_1}{m_1+m_2}
Wstawmy dane z zadania:
Przyspieszenie: a = 9.75 / (0.25 + 0.4) = 15 m/s^2
Wartość siły naprężenia nici: N = m1 * a = 0.25 * 15 = 3.75 N
Wymiary się zgadzają, ponieważ we wzorze na N w ułamku mamy kilogram / kilogram,
czyli wymiar [N] jest taki sam jak [F], czyli niutony, natomiast we wzorze na a
mamy niutony (czyli kg * m/s^2) dzielone przez kilogramy, czyli wlaśnie m/s^2.
Antek
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie