Treść zadania
Autor: nitkalitka4 Dodano: 8.3.2011 (15:32)
Podane wyrażenia zapisz bez użycia nawiasów.
a) 3x-(5+7y)=
-(2a+7)-(3b-9c)=
-(-x+y)+6=
(4b-5)-(-a-4)=
(a+b)+(3a-4b)=
b) 2a+5(b+7)=
9 razy (x-2y)+3 razy (w -5)=
(a-2b) razy 4+7 razy (c-8)=
3 razy (-2a+7b)+4 razy (-c+3)=
c) 4-5 razy (a+b)=
3x-2 razy (2y+4x)=
-(3a+5b)-8 razy (c-4)=
-5 razy (-a-3b)-2 razy (-5-7b)=
Prosze o szybką odp ; )
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
zapisz działania,których wynikiem jest podana liczba. 23 i taki 6 ale Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: daria332 8.4.2010 (21:33) |
Zapisz liczby -7, -4, -12, -3, 0, 1, -5, -20 w kolejności od najmniejszej do Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 27 rozwiązań | autor: Konto usunięte 28.4.2010 (20:02) |
podane liczby zamień na ułamki dziesietne ;ja to zapisalam 9inaczej bo na Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 3 rozwiązania | autor: marreena365 4.5.2010 (15:52) |
Zapisz liczby bez nawiasuw -[-4] +[-17] -[+15] -[-13] -[-34] Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 6 rozwiązań | autor: ziomal9922 12.5.2010 (16:03) |
Zapisz w prostrzej postaci : a) 4x - 6y - 9x + 8y = b) 2(4x-5y) -3(2x-4y) = Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: DKasia 12.5.2010 (20:19) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Harmonia i niepokój doświadczeniem człowieka renesansu.Rozwiń temat,analizując podane utwory Jana Kochanowskiego .
Mamy przed sobą dwa wiersze Jana Kochanoeskiego. Pierwszy z nich to "Pieśń świętojańska o Sobótce", drugi to "Tren XVII". Oba te utwory zostały napisane przez jednego człowieka , typowego perzedstawiciela epoki "renesansu", a jednak są tak bardzo różne w swojej wymowie. Abyśmy mogli dokonać analizy tych utworów , musimy najpierw zdać sobie...
Przydatność 75% Zinterpretuj podane fragmenty noweli „Gloria victis”, charakteryzując przyrodę jako świadka opisywanych zdarzeń.
"Gloria victis" Elizy Orzeszkowej to opowiadanie relacjonujące przebieg epizodu z powstania styczniowego, gdzie chór leśnych drzew i polnych kwiatów opowiada o ważnym wydarzeniu historycznym. Ta personifikacja pomogła autorce wyrazić swój pogląd na sprawę, o której nie mogła pisać inaczej, jak za pomocą języka ezopowego. Pisarka swym utworem złożyła hołd odwadze...
Przydatność 85% Portret XVII-wiecznego Sarmaty. Analizując podane fragmenty „Potopu” H. Sienkiewicza, dokonaj charakterystyki Zagłoby, bohatera powieści.
Onufry Zagłoba to doskonały przykład XVII-wiecznego Sarmaty. Postawa tego bohatera, jego czyny i słowa są typowe dla tej właśnie grupy społecznej. Poniższe fragmenty w pełni obrazują postać Zagłoby jako idealnego szlachcica sarmackiego. Pierwszy fragment to przemowa Zagłoby w Kiejdanach, tuż przed zdradą Radziwiłła. Szlachcic wymienia w niej swoje liczne zalety....
Przydatność 75% Harmonia i niepokój doświadczeniem człowieka renesansu. Rozwiń temat analizując podane fragmenty
Harmonia i niepokój są to dwa przeciwieństwa i już od początków świata towarzyszą człowiekowi. Pierwsze kojarzy nam się z błogim spokojem, szczęściem, natomiast drugie budzi w nas jedynie negatywne odczucia: niepewność, brak bezpieczeństwa, lęk. Jan Kochanowski, człowiek renesansu w swoich dziełach przedstawia nam swoją wizję tych dwóch stanów. Pierwszym utworem,...
Przydatność 70% Portret XVII-wiecznego Sarmaty. Analizując podane fragmenty „Potopu” H. Sienkiewicza, dokonaj charakterystyki Zagłoby, bohatera powieści.
Jan Onufry Zagłoba to z calą pewnością najbardziej pozytywna postać „Potopu” Henryka Sienkiewicza. Mimo swojego komizmu, odznacza się również ogromną inteligencją, a także uosabia cechy typowego XVII-wiecznego Sarmaty. We fragmencie przemowy Zagłoby w Kiejdanach, która odbyła się przed zdradą Radziwiłła, bardzo wyraźnie widać przywódcze zdolności...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
sonar 8.3.2011 (15:52)
a)
3x-(5+7y)=
= 3x - 5 - 7y =
= 3x - 7y - 5
-(2a+7)-(3b-9c)=
= - 2a - 7 - 3b + 9c=
= - 2a - 3b + 9c - 7
-(-x+y)+6=
= x - y + 6
(4b-5)-(-a-4)=
= 4b - 5 + a +4=
= a+ 4b- 1
(a+b)+(3a-4b)=
= a+b + 3a - 4b=
= 4a - 3b
b)
2a+5(b+7)=
= 2a + 5b + 35
9 * (x-2y)+3 *(w -5)=
= 9x - 18y + 3w - 15
(a-2b) * 4+7 * (c-8)=
= 4a - 8b + 7c - 56
3 * (-2a+7b)+4 * (-c+3)=
= - 6a + 21b - 4c + 12
c)
4-5 * (a+b)=
= 4 - 5a - 5b=
= -5a - 5b + 4
3x-2 * (2y+4x)=
= 3x - 4y - 8x=
= -5x - 4y
-(3a+5b)-8 * (c-4)=
= - 3a - 5b - 8c + 32
-5 * (-a-3b)-2 * (-5-7b)=
= 5a + 15b +10 + 14b =
= 5a + 29b + 10
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie