Treść zadania
Autor: malutka145 Dodano: 7.3.2011 (18:24)
Potrzebuję analizę i interpretację ponizszych cytatów z "Nad Niemnem"
1.Witold:"by przekonać się, że teorie z praktyka pogodzone byc nie moga, w łeb sobie strzelę, ale od teorii nie odstapie za nic"
2.Benedykt:"dziecko jestes. kazdemu zdaje sie za młodu, ze jesli gwiazdy z nieba nie zdejmie, w łeb sobie palnie, a potem zwyczajnie żyje"
3.Witold:"albo za swoja gwiazde łeb roztrzaskać daję. Ty moj ojcze znasz takie przykłady..."
4.Benedykt:"kazdy za młodu ma swoje marzenia. Łbem muru nie przebijesz,a chlopi zawsze leniwi będą"
5 witold:"coż dopiero kiedy sie ich przeprzem karmi?"
6.benedykt:"wynajdź sposoby na budowanie dla nich pałaców. tak krwaiec kraje, jak materii staje. kiedy sam zaczniesz kroić, łatać, az ciezkie poty wystapią, przekonasz sie co to jest zycie"
7.benedykt:"chciałbym, abys po ukonczeniu nauk do domu wracajac mnie juz tu nie znalazł. mogłbyś samowładnie w Korczynie rzadzic"
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Interpretacja zdania. Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: justysia2182 29.3.2010 (20:01) |
Wciąż o Ikarach głoszą - interpretacja Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: KaJa_1744 31.3.2010 (17:28) |
Interpretacja Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: buuuu4444 6.4.2010 (14:39) |
Analiza wiersza Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Olcia71193 7.4.2010 (19:50) |
Analiza i interpretacja wybranych sonetów Adama Mickiewicza Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 9.4.2010 (16:34) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Pieśń XXV analiza, interpretacja
Utwór Jana Kochanowskiego pt.: „Hymn” (znany także pod nazwą „Pieśń XXV”) ma charakter pochwalny i dziękczynny, jest przykładem liryki religijnej, a także osobistą modlitwą Kochanowskiego do Boga. Podmiot liryczny w wierszu wypowiada się w pierwszej osobie liczby mnogiej „my”: „wyznawamy”, „nie mamy”, „będziem”. Wychwala on Pana. Podziwia świat stworzony...
Przydatność 80% Filozof - analiza i interpretacja
Filozof, bajka epigramatyczna Ignacego Krasickiego pochodząca z pierwszej części Bajek nowych, to kolejny utwór obnażający ludzkie słabości. Tym razem pod wątpliwość poddany został autorytet zdrowego rozumu – a dokładniej jego zatwardziali głosiciele. Bohaterem wiersza jest filozof – przedstawiciel grupy ludzi, którzy największym zaufaniem darzą zdroworozsądkowe...
Przydatność 50% Analiza i interpretacja Bogurodzicy
„Bogurodzica” powstała najprawdopodobniej na przełomie XIII i XIV w. i jest jednym z najbardziej znanych utworów polskiego średniowiecza. Pieśń ta była wzorowana na uroczystych łacińskich hymnach kościelnych. „Bogurodzica” została napisana kunsztownym językiem, co wyróżnia ją na tle innych utworów średniowiecznych. Pierwsza zwrotka pieśni jest apostrofą...
Przydatność 55% Analiza i interpretacja Trenu XVII
Tren to gatunek poezji żałobnej, wywodzący się ze starożytnej Grecji , wyrażający żal z powodu czyjejś śmierci , wychwalający zalety i czyny zmarłego , rozpamiętujący ową postać. Kochanowski stworzył cykl dziewiętnastu utworów lirycznych dedykowanych Urszuli , stanowiących starannie skomplikowana , zamknięta całość. Podmiotem lirycznym w „Trenach” jest ojciec...
Przydatność 80% Tren VIII - Analiza i interpretacja
Adresatką trenu jest Urszulka. Rodzic zwraca się bezpośrednio do zmarłej, dzięki czemu wiersz swą formą przypomina list. Podmiot liryczny Ojciec, opisuje dom w Czarnoleskie jeszcze za życia córeczki i tuż po jej śmierci. Tren został napisany wierszem ciągłym, liczy czternaście wersów. Każdy wers liczy 13 sylab. Na początku i końcu utworu znajduje się obraz opustoszałego...
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie