Treść zadania

nata1a

Ola chciałaby kupić 25 gag wafelków w cenie 8,40zł za kilogram , ale ma tylko 1,50zł. Ile pieniędzy jej zabraknie?.Zapisz działanie w postaci jednego wyrażenia , a wynik wyraź za pomocą liczby ujemnej.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 2 0

    planowana ilość wafli ->25 dag
    cena za 1 kg wafli -> 8,40 zł
    kwota posiadana przez Olę -> 1,50 zł
    brakująca kwota -> x zł

    25 dag = 0,25 kg


    1,50 zł - 0,25 kg * 8,40 zł/kg= (skrócą się kg , jako jednostka z mnożenia pozostanie zł)

    = 1,50 - 2,10 zł =

    = - 0,60 zł


    Oli zabraknie 0,60 zł ( czyli 60 groszy).

Rozwiązania

  • madziulka1418

    1.50 zł- 8.40zł= -6.90zl
    odp. Zabraknie jej 6.90 zł.

  • Bunkers

    0,25dag to 1/4 z kilograma czyli 8,40 podzielić przez 4 = 2,10
    1,50 - 2,10 = 0,60zł
    w jednym wyrażeniu wyjdzie to tak:
    8,40/4 - 1,50, gdzie "/" zastępuje znak dzielenia i wychodzi ci tyle, ile brakuje jej kasy :)
    Odp: Zabraknie jej 60gr.

  • userphoto

    1,5-8,4=-6,9zł

Podobne materiały

Przydatność 75% Ceny

CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....

Przydatność 85% Ile waży kilogram?

Kilogram. Bez wahania odpowiemy, kładąc parę jabłek na prostej wadze szalkowej i porównując siłę, z jaką Ziemia przyciąga jabłka, czyli ich ciężar, z siłą działającą na odważnik. Dlaczego jednak "kilogram" - skoro mierzymy wielkość siły, czemu nie posługujemy się jej jednostką i nie sprzedajemy (lub kupujemy) owoców "na niutony"? Chociażby po to, aby ustrzec się...

Przydatność 80% Ceny monopolistyczne

CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...

Przydatność 60% Strategia ceny

CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...

Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny

Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...

0 odpowiada - 0 ogląda - 4 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji