Treść zadania

paulina26443

Szkoła zamówiła w księgarni 24 podręczniki w cenie 18 zł za jeden egzemplarz. Przy odbiorze paczki nalażało zapłacić za książki oraz uiścić dodatkową opłatę w wysokości 4 zł 50 groszy .

a ) ile zapłacono za za paczke?

Po rozpakowaniu paczki , okazało sie, że księgarnia dołożyła jeden podręcznik w formie prezentu. Nową cene podręcznika obliczono dzieląc poniesione koszty przez liczbę otrzymanych egzemplarzy.

b) ile ostatecznie wyniósł koszt jednego egzeplarza ?

c) o jaki procent wyjściowej ceny różnił sie od niej ostateczny koszt jednego egzemplarza..

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    a) 24*18+4,50=436,50zł
    b)436,50/25=17,46zł
    c)18-17,46=0,54
    0,54/18*100%=3%

Rozwiązania

  • adamek94

    a) 24 x18 +4,50 = 436,50 zł
    b) 436,50 : ( 24 + 1) = 436,50 : 25= 17,46 zł
    c) 18 zł = 100 %
    17,46 zł = x %
    z proporcji mamy : 97 % czyli ostateczny koszt egzemplarza różnił się od ceny wyjściowej o 100%-97% czyli o 3%

Podobne materiały

Przydatność 75% Ceny

CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....

Przydatność 80% Ceny monopolistyczne

CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...

Przydatność 60% Strategia ceny

CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...

Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny

Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...

Przydatność 55% Jakie wartości ceni dzisiejsza młodzież ?

Większość ludzi ceni jakieś wartości. Myślę, że i współczesna młodzież wyznaje pewne idee. Wartości to standarty naszych myśli, postaw, zachowań. Określają, kim jesteśmy, jak żyjemy i jak traktujemy innych ludzi. Kształtują człowieka od wewntąrz. Są to normy oraz zasady postępowania, które umożliwiają rozwój i chronią przed krzywdzeniem siebie i innych....

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji