Treść zadania
Autor: paulina26443 Dodano: 5.3.2011 (22:19)
Szkoła zamówiła w księgarni 24 podręczniki w cenie 18 zł za jeden egzemplarz. Przy odbiorze paczki nalażało zapłacić za książki oraz uiścić dodatkową opłatę w wysokości 4 zł 50 groszy .
a ) ile zapłacono za za paczke?
Po rozpakowaniu paczki , okazało sie, że księgarnia dołożyła jeden podręcznik w formie prezentu. Nową cene podręcznika obliczono dzieląc poniesione koszty przez liczbę otrzymanych egzemplarzy.
b) ile ostatecznie wyniósł koszt jednego egzeplarza ?
c) o jaki procent wyjściowej ceny różnił sie od niej ostateczny koszt jednego egzemplarza..
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
adamek94 5.3.2011 (23:02)
a) 24 x18 +4,50 = 436,50 zł
b) 436,50 : ( 24 + 1) = 436,50 : 25= 17,46 zł
c) 18 zł = 100 %
17,46 zł = x %
z proporcji mamy : 97 % czyli ostateczny koszt egzemplarza różnił się od ceny wyjściowej o 100%-97% czyli o 3%Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Ile razy można nawinąć jeden metr nitki na szpulkę o średnicy 1cm?? Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: kamilka033 6.4.2010 (15:34) |
Pan Kowalski sprzedał czereśnie po takiej samej cenie jak pan Nowak.Pod Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: natalia74171 21.4.2010 (13:34) |
W pewnym prostokącie jeden z boków jest o 6 cm dłuższy od drugiego.Gdy Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: natalia74171 21.4.2010 (15:03) |
Jeden mililitr rtęci waży 13,5g, zatem 1 hektolitr rtęci waży Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: Konto usunięte 6.5.2010 (20:27) |
obwód prostokąta jest równy 36cm.Jeden z boków tego prostokąta jest 2 razy Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: karoll 22.5.2010 (13:05) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Ceny
CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....
Przydatność 80% Ceny monopolistyczne
CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...
Przydatność 60% Strategia ceny
CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...
Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny
Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...
Przydatność 55% Jakie wartości ceni dzisiejsza młodzież ?
Większość ludzi ceni jakieś wartości. Myślę, że i współczesna młodzież wyznaje pewne idee. Wartości to standarty naszych myśli, postaw, zachowań. Określają, kim jesteśmy, jak żyjemy i jak traktujemy innych ludzi. Kształtują człowieka od wewntąrz. Są to normy oraz zasady postępowania, które umożliwiają rozwój i chronią przed krzywdzeniem siebie i innych....
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
0 0
danielo 5.3.2011 (22:35)
a) 24*18+4,50=436,50zł
b)436,50/25=17,46zł
c)18-17,46=0,54
0,54/18*100%=3%
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie