Treść zadania
Autor: wikaa69 Dodano: 2.3.2011 (20:30)
Hej (:
Rozwiąż układy równań metodą podstawiania:
A) {2x-y=o
{4x-3=y
B) {4x/3+y=5
{x/5-y/10=1/2
C) {x+y=7
{x-y=1
D) {2x-y=4
{x+y=11
E) {x-2y= -3
{2x+3y=8
Z góry dziękuję!!:)))
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
misslolka 2.3.2011 (20:55)
A) {2x-y=o
{4x-3=y
{2x-(4x-3)=0
{y=4x-3
{2x-4x+3=0
{y=4x-3
{-2x=-3 ||-2
{y=4x-3
{x=1,5
{y=4*1,5-3
{x=1,5
{y=3Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
owieczka 2.3.2011 (21:07)
A) 2x -y =0
4x - 3 = y
2x - ( 4x-3)=0
y= 4x-3
2x-4x+3=0
y= 4x-3
-2x = -3
y= 4x-3
x= 3/2
y= 4* 3/2 -3 = 3
B) y= 5- 4x/3
x/5 - y/10= 1/2
y= 5- 4x/3
2x/10 - (5- 4x/3)/10 = 1/2
y= 5-4x/3
(2x-5+4x/3)/10=1/2
y= 5 -4x/3
( 6x/3+4x/3 -5)= 1/2
y= 5-4x/3
10x/3= 1/2 +5
y= 5-4x/3
10x/3= 11/2
y= 5-4x/3
x= 11/2 * 3/10= 33/20
y= 5- (4*33/20)/3= 5- 33/5*1/3= 5- 33/15= 75/15- 33/15=42/15= 14/5
x= 33/20
C) x+y= 7
x-y= 1
x= 7-y
7-y -y=1
x=7-y
-2y= 1-7
x= 7-y
-2y= -6
x= 7-y
y= 3
x= 7-3=4
y= 3
D) 2x -y= 4
x= 11-y
2( 11-y) -y= 4
x= 11 -y
22 - 2y - y= 4
x= 11-y
-3y= 4- 22
x= 11- y
-3 y= -18
x= 11-y
y= 6
x= 5
E)
x= -3+2y
2( -3 + 2y) +3y= 8
x= -3 +2y
-6 +2y+3y=8
x= -3+2y
5y= 8+6
x=-3+2y
y= 14/5
x= -3+ 2*14/5= -3+ 28/5= -15/5+28/5=13/5
y= 14/5Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
4. Rozwi ąż nierówno ść i rozwi ą zanie przedstaw graficznie 2x + Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: szymczak 28.11.2013 (18:07) |
Podobne materiały
Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.
1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2
Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli
Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)
Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej
Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...
Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod
WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN: Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów. Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...
Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze
Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...
0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań
0 0
danielo 2.3.2011 (20:44)
Rozwiązanie w załączniku
Załączniki
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie