Treść zadania

tala97

Zmieszano dwa rodzaje cukierkow 3kg po x zł za kilogram i 4kg w cenie o 1,5 zł wyższej od x zł Ile kosztuje jeden kilogram mieszanki?


Grzegorz kupił "a" kg orzechów laskowych po "x" zł za kilogram i "a" kg orzechów nerkowca po 2x zł za kilogram. Jaka była cena 1kg tej mieszanki ?

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    zadanie 1.
    Zmieszano dwa rodzaje cukierkow 3kg po x zł za kilogram i 4kg w cenie o 1,5 zł wyższej od x zł Ile kosztuje jeden kilogram mieszanki?

    3*X=3x
    4*4+1,5=4x+6zł
    3x+4X=6zł=7X+6zł
    7X+6zł/7-mieszanki=1x=o,86zł
    0dp.1 kg kosztuje 0,86gr



    zadanie 2
    Grzegorz kupił "a" kg orzechów laskowych po "x" zł za kilogram i "a" kilogram orzechów nerkowca po 2x zł za kilogram.Jaka była cena 1 kg tej mieszanki?

    a -ilość kg orzechów laskowych
    x - cena orzechów laskowych
    a - ilość kg nerkowca
    a*2 zł/kg

    ax - koszt a kg orzechów laskowych
    2*a - koszt akg orzechów nerkowca
    2a - ilość kg mieszanki

    (ax + 2a) :2a - cena 1kg mieszanki
    ax:2a + 2a :2a=
    1/2x + 1

    Odp. Cena 1kg mieszanki wynosi 1/2x +1

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 75% Ceny

CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....

Przydatność 85% Ile waży kilogram?

Kilogram. Bez wahania odpowiemy, kładąc parę jabłek na prostej wadze szalkowej i porównując siłę, z jaką Ziemia przyciąga jabłka, czyli ich ciężar, z siłą działającą na odważnik. Dlaczego jednak "kilogram" - skoro mierzymy wielkość siły, czemu nie posługujemy się jej jednostką i nie sprzedajemy (lub kupujemy) owoców "na niutony"? Chociażby po to, aby ustrzec się...

Przydatność 80% Ceny monopolistyczne

CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...

Przydatność 60% Strategia ceny

CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...

Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny

Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji