Treść zadania
Autor: gofo2 Dodano: 1.3.2011 (22:59)
Wykonaj następujące działania:
a)do sumy liczb a i b dodaj ich różnicę,
b)od sumy liczb a i b odejmij ich różnice
c)od różnicy liczb a i b odejmij sumę podwojonej liczby a i połowy liczby b.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
Skasyna 1.3.2011 (23:15)
a) a+b+(a-b)
b) a+b-(a-b)
c) (a-b)-[(2*a)+(b:2)]Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Suma czterech kolejnych liczb podzielnych przez 3 jest równa -150. znajdz te Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: agata96 28.3.2010 (21:46) |
Zapisz w postaci sumy. a) ( 1 / 2 + x ) do kwadratu b)(-2a+2b) do kwadratu Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Ilonus 30.3.2010 (16:25) |
suma dwoch liczb wnosi 35. Jeżeli pierwsza z nich zwiekszymy o 20%, to ich Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: zuza94 8.4.2010 (18:41) |
Spośród czterech liczb druga jest o 4 mniejsza od pierwszej, trzecia 2 razy Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: lejek94 14.4.2010 (16:12) |
suma trzech kolejnych liczb parzystych wynosi 678 . znajdź te liczby ? Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: Konto usunięte 21.4.2010 (19:08) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Napisz funkcję w C++, która pobiera dwa argumenty typu całkowitego a,b, takie, że a < b, oraz zawraca wartość sumy wszystkich liczb całkowitych z przedziału obustronnie domkniętego <a, b>
Potrzebna nam jest funkcja pobierająca dwa argumenty typu int i zwracająca wynik typu całkowitoliczbowego - może to być int ale zważywszy na to, że wynik może być duży lepiej skorzystać z typu long int. Prototyp funkcji wygląda tak: long int sumuj(int a, int b); Teraz zabieramy się za utworzenie ciała funkcji. Najpierw musimy sprawdzić czy przekazane argumenty są...
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 60% "Mówi sie że miłość dodaje skrzydeł"- rozprawka
Każdy z nas prędzej czy później był lub będzie zakochany. Miłość zmienia ludzi na lepsze. Zakochani od razu rzucają się w oczy: wprost tryskają optymizmem. Uczucie to polepsza samopoczucie, dodaje siły, odwagi. Krążą wśród nas różne powiedzenia na temat miłości. Mówi sie, że miłość dodaje skrzydeł. Myślę, że jest to prawda. Miłość jest piękna. To dla niej...
Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.
Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
0 0
1emili1 2.3.2011 (01:44)
a) (a + b) + (a - b) = a + b + a - b = 2a
b) (a + b) - (a - b) = a + b - a + b = 2b
c) (a - b) - ( 2a + 1/2b) = a - b - 2a - 1/2b) = -a - 1,5b = - (a + 1,5b)
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie