Treść zadania

wikaa69

Hej...;)
Rozwiąż układ równań metodą podstawiania i sprawdź otrzymane rozwiązanie.

A) { 2x+y=8
{ x=3


B) { x-y=6
{y=-1

C) {3x-2y=6
{x=4

D) {3x+y=10
{y=2x
Z góry dziękuję!!!!!!!!!:)))))

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    A)

    \begin{cases} 2x+y=8\\x=3\end{cases}

    \begin{cases} 2 \cdot 3 +y=8\\x=3\end{cases}

    \begin{cases} 6-8 =-y\\x=3\end{cases}

    \begin{cases} y =2\\x=3\end{cases}


    B)

    \begin{cases} x-y=6\\y=-1\end{cases}

    \begin{cases} x-(-1)=6\\y=-1\end{cases}

    \begin{cases} x+1=6\\y=-1\end{cases}

    \begin{cases} x=5\\y=-1\end{cases}


    C)

    \begin{cases} 3x-2y=6\\x=4\end{cases}

    \begin{cases} 3 \cdot 4-2y=6\\x=4\end{cases}

    \begin{cases} 12-2y=6\\x=4\end{cases}

    \begin{cases} -2y=6-12\\x=4\end{cases}

    \begin{cases} -2y=-6\\x=4\end{cases}

    \begin{cases} y=3\\x=4\end{cases}


    D)

    \begin{cases} 3x+y=10\\y=2x\end{cases}

    \begin{cases} 3x+2x=10\\y=2x\end{cases}

    \begin{cases} 5x=10\\y=2x\end{cases}

    \begin{cases} x=2\\y=2 \cdot 2\end{cases}

    \begin{cases} x=2\\y=4\end{cases}

Rozwiązania

  • scooli81

    a)
    2*3+y=8
    x=3

    y=8-6=2
    x=3


    b)
    x-(-1)=6
    y=-1

    x+1=6
    y=-1

    x=6-1=5
    y=-1


    c)
    3*4-2y=6
    x=4

    12-2y=6
    x=4

    -2y=-6 / (-2)
    x=4

    y=3
    x=4


    d)
    3x+2x=10
    y=2x

    5x=10 / 5
    y=2x

    x=2
    y=2*2=4

  • userphoto

    a) {2x + y = 8
    {x = 3

    {6 + y = 8 /-6
    {x = 3

    {y = 2
    {x = 3

    spr. {6 + 2 = 8
    {x = 3

    b) {x - y=6
    {y= - 1

    {x + 1 = 6 /-1
    {y= - 1

    {x = 5
    {y= - 1

    spr. {5 - (-1) = 6
    {y= -1

    c) {3x - 2y = 6
    {x=4

    {12 - 2y=6 /-12
    {x=4

    {-2y= -6 / :-2
    {x=4

    {y=3
    {x=4

    spr. {12 - 6=6
    {x=4

    d) {3x + y = 10
    {y=2x

    {3x + 2x=10
    {y=2x

    {5x=10
    {y=2x

    {x=2
    {y=4

    Spr.
    {6 + 4 = 10
    {y=4

Podobne materiały

Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.

1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2

Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli

Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)

Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej

Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...

Przydatność 60% Rozwiązywanie układów równań pierwszego stopnia z dwoma niewiadomymi metodą podstawiania.

{ x - y = 2 2x + y = -2 - wyznaczamy jedną niewiadomą z któregoś równania { x = 2 + y 2x + y = -2 - podstawiamy wyznaczone wyrażenie do drugiego równania układu { x = 2 + y 2(2 + y) + y = -2 - rozwiązujemy równanie z jedną niewiadomą { x = 2 + y 4 + 3y = -2 { x = 2 + y 3y = -6 |: 3 { x = 2 + y y = -2 - podstawiamy wyliczoną...

Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod

WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN:  Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów.  Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji