Treść zadania
Autor: wikaa69 Dodano: 1.3.2011 (20:24)
Hej...;)
Rozwiąż układ równań metodą podstawiania i sprawdź otrzymane rozwiązanie.
A) { 2x+y=8
{ x=3
B) { x-y=6
{y=-1
C) {3x-2y=6
{x=4
D) {3x+y=10
{y=2x
Z góry dziękuję!!!!!!!!!:)))))
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
scooli81 1.3.2011 (20:34)
a)
2*3+y=8
x=3
y=8-6=2
x=3
b)
x-(-1)=6
y=-1
x+1=6
y=-1
x=6-1=5
y=-1
c)
3*4-2y=6
x=4
12-2y=6
x=4
-2y=-6 / (-2)
x=4
y=3
x=4
d)
3x+2x=10
y=2x
5x=10 / 5
y=2x
x=2
y=2*2=4Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
tygrysiczka0 1.3.2011 (20:39)
a) {2x + y = 8
{x = 3
{6 + y = 8 /-6
{x = 3
{y = 2
{x = 3
spr. {6 + 2 = 8
{x = 3
b) {x - y=6
{y= - 1
{x + 1 = 6 /-1
{y= - 1
{x = 5
{y= - 1
spr. {5 - (-1) = 6
{y= -1
c) {3x - 2y = 6
{x=4
{12 - 2y=6 /-12
{x=4
{-2y= -6 / :-2
{x=4
{y=3
{x=4
spr. {12 - 6=6
{x=4
d) {3x + y = 10
{y=2x
{3x + 2x=10
{y=2x
{5x=10
{y=2x
{x=2
{y=4
Spr.
{6 + 4 = 10
{y=4Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
rozwiąż układ równań metodą podstawiania 2x-y-9=0 x-4y-1=0 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 9 rozwiązań | autor: ostra1991-1991 21.4.2010 (19:24) |
Rozwiaz metoda podstawiania 4x-2y=10 4x=6-4y Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: Lolloss 19.5.2010 (18:55) |
Podany układ równań rozwiąż metodą podstawiania. a) 3x + 3y = 6 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 5 rozwiązań | autor: maciek4218 29.5.2010 (19:14) |
Rozwiąż układ równań metodą podstawiania i sprawdz,czy wyznaczona para Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: cukiereczek 31.5.2010 (18:59) |
rozwiń układ równań metoda podstawiania i przeciwnych Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: klaudia 27.9.2010 (18:51) |
Podobne materiały
Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.
1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2
Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli
Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)
Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej
Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...
Przydatność 60% Rozwiązywanie układów równań pierwszego stopnia z dwoma niewiadomymi metodą podstawiania.
{ x - y = 2 2x + y = -2 - wyznaczamy jedną niewiadomą z któregoś równania { x = 2 + y 2x + y = -2 - podstawiamy wyznaczone wyrażenie do drugiego równania układu { x = 2 + y 2(2 + y) + y = -2 - rozwiązujemy równanie z jedną niewiadomą { x = 2 + y 4 + 3y = -2 { x = 2 + y 3y = -6 |: 3 { x = 2 + y y = -2 - podstawiamy wyliczoną...
Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod
WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN: Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów. Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...
0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań
0 0
rzbyszek 1.3.2011 (20:32)
A)
\begin{cases} 2x+y=8\\x=3\end{cases}
\begin{cases} 2 \cdot 3 +y=8\\x=3\end{cases}
\begin{cases} 6-8 =-y\\x=3\end{cases}
\begin{cases} y =2\\x=3\end{cases}
B)
\begin{cases} x-y=6\\y=-1\end{cases}
\begin{cases} x-(-1)=6\\y=-1\end{cases}
\begin{cases} x+1=6\\y=-1\end{cases}
\begin{cases} x=5\\y=-1\end{cases}
C)
\begin{cases} 3x-2y=6\\x=4\end{cases}
\begin{cases} 3 \cdot 4-2y=6\\x=4\end{cases}
\begin{cases} 12-2y=6\\x=4\end{cases}
\begin{cases} -2y=6-12\\x=4\end{cases}
\begin{cases} -2y=-6\\x=4\end{cases}
\begin{cases} y=3\\x=4\end{cases}
D)
\begin{cases} 3x+y=10\\y=2x\end{cases}
\begin{cases} 3x+2x=10\\y=2x\end{cases}
\begin{cases} 5x=10\\y=2x\end{cases}
\begin{cases} x=2\\y=2 \cdot 2\end{cases}
\begin{cases} x=2\\y=4\end{cases}
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie