Treść zadania
Autor: renakom Dodano: 1.3.2011 (20:02)
Dokonaj analizy i interpretacji porównawczej liryki Juliana Tuwima "Kolokwium Niedzielne na ulicy" i wiersze Adama Mickiewicza "Rozmowa"
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Na podstawie analizy fragmentu Dżumy Alberta Camusa i Tanga Sławomira Mrożka Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: lilix 13.4.2010 (23:37) |
Dokonaj parafrazy tekstu "Do gór i lasów" Jana Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: malenka007 15.4.2010 (15:52) |
Wiersz Tuwima - Wiosna Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: styka51 22.4.2010 (18:30) |
bohater tragiczny. dokonaj prezentacji odwolujac sie do wybranego utwory Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: smerfetka600 26.4.2010 (21:54) |
PROSZĘ O pooc w INTERPRETacji i analizie wiersza ,, Na barykady, Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Mona_Lisa23 3.5.2010 (11:25) |
Podobne materiały
Przydatność 65% Dokonaj analizy interpretacji „Trenu XI” Jana Kochanowskiego
Dokonaj analizy interpretacji „Trenu XI” Jana Kochanowskiego jako odzwierciedlania buntu bohatera lirycznego wobec ideałów filozoficznych i religijnych Renesansu „Tren XI” jest jednym, z cyklu utworów o charakterze żałobnym, napisanych przez wielkiego polskiego pisarza, okresu renesansu- Jana Kochanowskiego. Poeta ten napisał „Treny” po śmierci swej ukochanej...
Przydatność 75% Dokonaj analizy i interpretacji opowiadania „Zabawa w klucz” Idy Fink
Dokonaj analizy i interpretacji opowiadania „Zabawa w klucz” Idy Fink, zwracając uwagę na sposób ujęcia tematu zagłady Żydów w czasie II wojny światowej. -narrator trzecioosobowy, wszechwiedzący; -opowiada o wydarzeniach z mieszkania ukrywającej się, żydowskiej rodziny; -opowiadanie to sprawia wrażenie bezuczuciowej relacji, jednak nacechowane jest grozą i przeraża;...
Przydatność 75% Model interpretacji liryki.
MODEL INTERPRETACJI LIRYKI 1. Wstępne rozpoznanie całości: a) poszukiwanie nadrzędnego sensu utworu, sprecyzowanie zakresu owych poszukiwań; b) sformułowanie wstępnej hipotezy interpretacyjnej. 2. Nadawca - adresat: a) kto do kogo mówi - kreacja podmiotu lirycznego ("ja" liryczne) - konstrukcja adresata monologu ("ty" liryczne) - relacje między podmiotem...
Przydatność 50% Twórczość Juliana Tuwima - skamander
Skamander był formacją poetycką powstałą w Polsce we wczesnej fazie dwudziestolecia międzywojennego, kiedy to radość z odzyskana niepodległości łączyła się z nagłym uświadomieniem sobie, że po raz pierwszy od ponad stu lat literatura nie musi pełnić celów społecznych i politycznych. Nazwa pochodzi od tytułu wydawanego od 1920r. miesięcznika poetyckiego „Skamander”....
Przydatność 50% Dlaczego lubię poezję Juliana Tuwima?
Poezja Juliana Tuwima jest bajkowa i pozbawiona przemocy. Jego wiersze są napisane językiem potocznym i łatwym do zrozumienia przez dziecko. Świat do którego przenosimy się czytając Jego dzieła, to świat wesoły kolorowy, zabawny i przyjazny. Wiele wierszy poświęconych jest ptakom, np. „ Spóźniony Słowik”, „Ptasie Plotki”, „Ptasie Radio”. Tuwim po przez literaturę...
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie