Treść zadania

lenesta12

1 Do roztworu o pH=6 dodano pewnej substancji, co spowodowało zmianę pH na3. jaki był charakter chemiczny dodanej substancji
2 Oblicz ile g tlenku sodu należy użyć, aby otrzymać 100g wodorotlenku sodu.
3 Do 150g 10% zasady potasowej dolano 200g wody i dosypano 5g stałego wodorotlenku potasu. Oblicz stężenie procentowe otrzymanego roztworu.
4 Do roztworu o pH=3 dodano pewnej substancji, co spowodowało zmianę pH na 1. Jaki był charakter chemiczny dodanej substancji.
5 Oblicz, ile tlenku potasu należy użyć w reakcji z wodą, aby otrzymać 0,3kg wodorotlenku potasu.
6. Do 50g 15% zasady wapniowej dodano 100g wody i dosypano 10g stałego wodorotlenku. Oblicz stężenie procentowe otrzymanego roztworu.
7. Do roztworu o pH=5 dodano pewnej substancji, co spowodowało zmiane pH na 11. Jaki był charakter chemiczny dodanej substancji.
8. Oblicz, ile kg wapna palonego należy użyć, aby otrzymać 200kg wapna gaszonego.
9. Do 100g 5% zasady sodowej dolano 200g wody. Oblicz stężenie procentowe otrzymanego roztworu

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    1.
    Substancją tą był związek o charakterze kwasowym.


    2.

    Na_2O+H_2O \to 2NaOH

    M_{NaOH}=23g+16g+1g=40g/mol

    M_{Na_2O}=2 \cdot 23g+16g=46g+16g=62g

    80g_{NaOH}-62g_{Na_2O}

    100g_{NaOH}-x \ g_{Na_2O}

    x= \frac {100g \cdot 62g}{80g}=77,5g

    Odp.: Należy użyć 77,5 g tlenku sodu.



    3.

    m_{s_1}=10\% \cdot 150g=15g

    m_{s_2}=15g+5g=20g

    m_{r_2}=150g+200g+5g=355g

    c_p= \frac {m_s}{m_r} \cdot 100\%= \frac {20g}{355g} \cdot 100\% \approx 5,63\%

    Odp.: Roztwór będzie miał stężenie 5,63%.


    4.

    Substancja miała charakter zasadowy.

    5.

    K_2O+H_2O \to 2KOH

    M_{KOH}=39g+16g+1g=56g/mol

    M_{K_2O}=2 \cdot 39g+16g=78g+16g=94g

    112g_{KOH}-94g_{K_2O}

    300g_{NaOH}-x \ g_{K_2O}

    x= \frac {300g \cdot 94g}{112g} \approx 251,79g

    Odp.: Należy użyć 251,79 g tlenku potasu.


    6.

    m_{s_1}=15\% \cdot 50g=7,5g

    m_{s_2}=7,5g+10g=17,5g

    m_{r_2}=50g+100g+10g=160g

    c_p= \frac {m_s}{m_r} \cdot 100\%= \frac {17,5g}{160g} \cdot 100\% \approx 10,94\%

    Odp.: Roztwór będzie miał stężenie 10,94%.


    7.

    Związek miał charakter zasadowy.


    8.

    CaO+H_2O \to Ca(OH)_2

    M_{Ca(OH)_2}=40g+2 \cdot (16g+1g)=74g/mol

    M_{CaO}=40g+16g=56g

    74g_{Ca(OH)_2}-56g_{CaO}

    200kg_{ Ca(OH)_2}-x \ g_{CaO}

    x= \frac {200kg \cdot 56g}{74g} \approx 151,35kg

    Odp.: Należy użyć 151,35 kg tlenku wapnia.


    9.

    m_{s_1}=5\% \cdot 100g=5g

    m_{r_2}=100g+200g=300g

    c_p= \frac {m_s}{m_r} \cdot 100\%= \frac {5g}{300g} \cdot 100\% \approx 1,67\%

    Odp.: Roztwór będzie miał stężenie 1,67%.

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 65% Ph roztworu

1. Co to jest pH roztworu? 2. Przy pomocy jakich wskaźników badamy pH i wskaż przykłady pH kilkunastu wybranych przez siebie substancji np. krem, mydło, mleko. Odczyn roztworu jest cechą roztworu określającą ,czy w roztworze znajduje się nadmiar jonów wodorowych H+ - odczyn kwaśny ,czy nadmiar jonów wodorotlenkowych OH- - odczyn zasadowy, czy też są one w równowadze –...

Przydatność 55% Odczyn roztworu PH

Odczyn roztworu jest cechą roztworu określającą ,czy w roztworze znajduje się nadmiar jonów wodorowych H+ -odzczyn kwaśny ,czy nadmiar jonów wodorotlenkowych OH- - odczyn zasadowy ,czy też są one w równowadze –odczyn obojętny. Wodne roztwory kwasów wykazują odczyn kwaśny ,a wodne roztwory wodorotlenków (zasady)- odczyn zasadowy. Jeśli zanurzony w wodnym...

Przydatność 55% PH, Skala PH, Odczyn roztworu PH, Indykatory.

Skala pH to ilościowa skala kwasowości i zasadowości roztworów wodnych związków chemicznych. Skala ta jest oparta na stężeniu jonów wodorkowych [H+] w roztworach wodnych. Dokładnie jest to: pH = -log10[H+] czyli minus logarytm dziesiętny ze stężenia jonów wodorkowych wyrażonych w molach na litr. Korzystanie ze skali pH Woda destylowana...

Przydatność 50% Opis przeżyć wewnętrznych - "Historia pewnej kobiety"

Na Podhalu żyła kobieta o imieniu Emilka. Mieszkała w pięknym domu z mężem i dwoma synami. Pewnej nocy obudziły ją dziwne odgłosy dochodzące z dołu. Zeszła cicho po schodach, wzięła z kuchni nóż i zajrzała ostrożnie do salonu. Stał tam wysoki mężczyzna w kominiarce. Ogarnął ją strach, a serce załomotało w piersi. Potem była już tylko krew, mnóstwo krwi i leżący...

Przydatność 85% Indywidualny program zajęć rewalidacyjnych na 3 lata

INDYWIDUALNY PROGRAM ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH Na okres trzech lat nauki w gimnazjum Dla ucznia upośledzonego w stopniu głębokim Tematyka zajęc rewalidacyjnych opiera się głównie na rozwijaniu procesu komunikacji z otoczeniem i rozwijaniu samodzielnosci, szczególnie czynności samoobsługowych, w takim stopniu na ile pozwala rozwój psychofizyczny. Uwzględniono także wycieczki po...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji