Treść zadania

anita814

a) Na lekcji wf. 3/4 chłopców z klasy VI grało w piłkę nożną. Pozostałych czterech chłopców kibicowało swoim kolegom. Ilu chłopców było w tej klasie?
b) Ilu uczniów było w tej klasie, jeśli liczba dziewczynek stanowi 5/4 liczby chłopców?


POMOCY RATUJCIE MNIE

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    a)
    1 - 3/4 = 1/4
    1/4 = 4
    1 = 16
    Odp.: W tej klasie było 16 chłopców.

    b)
    1 1/4 x 16 =5/4 x 16/1=20
    20 + 16 = 36
    Odp.: W tej klasie było razem 36 uczniów.

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 65% Konspekt lekcji języka polskiego w klasie IV

Konspekt lekcji języka polskiego w klasie IV

Przydatność 65% Konspekt lekcji języka polskiego w klasie VI

Konspekt lekcji języka polskiego w klasie VI

Przydatność 65% Konspekt lekcji techniki dla klasy 6: Mój pokój - wyposażenie wnętrza pokoju.

Konspekt lekcji techniki dla klasy 6. Prowadzący: Marcin Lewandowski Czas trwania lekcji: 45 minut Temat: Mój pokój - wyposażenie wnętrza pokoju. Cele dydaktyczne: Uczeń umie narysować symbole oznaczające elementy wyposażenia domu. Uczeń umie prawidłowo umieścić elementy wyposażenia na planie pokoju. Cele wychowawcze: Kształtowanie u uczniów wyobraźni...

Przydatność 75% Przemówienie do uczniów z klasy, aby staranniej przygotowywali sie do lekcji.

Drodzy koledzy i koelżanki! Zwracam sie do Was z prośbą, abyście staranniej przygotywywali sie do lekcji. Dzieki temu zdobędziecie pozytywne oceny. Systematyczne i dokładne odrabianie prac domowych polepszy Wam opinie, a nauczyciele będą chętniej przychodzić do Was na lekcje. Podczas nauki zapamiętujecie informacje, które wydają sie Wam mało...

Przydatność 60% Konspekt lekcji języka angielskiego w I klasie gimnazjum- personal pronouns, "be" positive

Małgorzata Kobińska Nauczyciel języka angielskiego w Zespole Szkół w Serokomli SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO Klasa: I gimnazjum Szkoła Zespół Szkół w Serokomli Czas: 45 min. Temat: Grammar – personal pronouns, “be” positive Cel główny: Uczeń zna zaimki osobowe oraz odmianę osobową czasownika „być”, Cele operacyjne: - uczeń poznaje...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji