Treść zadania
Autor: adaska94 Dodano: 7.4.2010 (17:11)
analiza i interpretacja wiersza "Z głową na karabinie" K.K.Baczyńskiego (1.podmiot liryczny 2.adresat 3.sytuacja liryczna 4.budowa 5.środki stylistyczne)
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Interpretacja tytułu Syzyfowe Prace Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: asia95r 30.3.2010 (17:52) |
bardzo proszę o interpretację wiersza Cz. Miłosza ,,Nadzieja''...;D proszę Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: nadzia965 7.4.2010 (18:48) |
jaka jest rola poety i poezji na podstawie wiersza C. Miłosza pt. "Który Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: kinia142 7.4.2010 (19:18) |
Interpretacja wiersza Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: lovelower1 16.4.2010 (15:51) |
Sformułuj własny komentarz do wiersza , rozwijając jedną z podanych myśli. a) W Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: TraMpEk 22.4.2010 (18:25) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Analiza i interpretacja wiersza Krzysztofa Kamila Baczyńskiego pod tytułem: "Z głową na karabinie".
Krzysztof Kamil Baczyński napisał ten utwór 4 grudnia 1943 roku. Podmiotem lirycznym jest autor jako reprezentant całego narodu. Adresat jest nieznany. Sytuację liryczną można określić jako refleksje autora nad swoim życiem w czasie wojny. Podmiot liryczny występuje u Baczyńskiego bezpośrednio. Jego wyznanie dotyczy uczuć wprawdzie osobistych, ale integralnie związanych z...
Przydatność 50% Analiza i interpretacja wiersza Juliana Przybosia pt. "Z Tatr".
Wiersz Juliana Przybosia pt. "Z Tatr" pochodzi z tomu poetyckiego Równanie serca, wydanego w 1938 roku. Inspiracją do napisania utworu stała się śmierć wychowanki Przybosia - Marzeny Skotnicówny, która zginęła wraz z siostrą podczas wspinaczki górskiej. Marzena, zdolna uczennica VII klasy gimnazjum, a zarazem wielka miłość poety, była wielką entuzjastką gór. Z...
Przydatność 75% "Wczorajszemu” Tadeusz Gajcy – analiza i interpretacja wiersza.
Analizowany wiersz jest przykładem udramatyzowania form poetyckich. Czytając go zauważamy, jak monolog podmiotu lirycznego przeobraża się w pozorowany dialog. Dialog ten ukazuje rozgrywający się w nim konflikt wewnętrzny. Podmiot liryczny przemawia do „Siebie wczorajszego”, jako postaci odrębnej: „Ufałeś: na niebo jak na strunę miękko złożysz dłoń”. Podmiot lir....
Przydatność 75% Analiza i interpretacja wiersza Czesława Miłosza "Ogrodnik"
Utwór przedstawia wizję świata duchowego. Na początku mowa jest o diable, następnie o Bogu, który w drugiej połowie wiersza staje się podmiotem lirycznym. Autor nawiązuje w tym wierszu wielokrotnie do Pisma Świętego. Miłosz w pierwszej zwrotce nazywa szatana„księciem i władcą”. Podziela w ten sposób zdanie Martina Luthra. Symbolem ludzi są Adam i Ewa. Chociaż...
Przydatność 80% "Warkoczyk" Tadeusza Różewicza - analiza i interpretacja wiersza
Wiersz pt "Warkoczyk" T. Różewicza przedstawia wydarzenia, które dotyczą tragicznych sytuacji z życia jeńców wojennych, którzy trafili do obozu koncentracyjnego. Podmiot liryczny jest wszechobecny, przedstawia wydarzenia tak jak by był ich świadkiem. Pierwsza zwrotka przedstawia początek życia w obozie, który zaczynał się goleniem głów na łyso, a następnie włosy były...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
kura09 7.4.2010 (18:32)
Podmiotem lirycznym jest autor tego wiersza .Szczególnie zwraca uwagę na szczegółowość
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie