Treść zadania
Autor: rafcio007d Dodano: 7.2.2011 (19:09)
W pierwszym miesiącu wydawnictwo sprzedawało książkę po cenie 20zł . W drugim miesiącu cenę obniżono o 10% , co spowodowało wzrost przychodów o 8%. O ile procent więcej książek sprzedano w drugim miesiącu niż w pierwszym
z góry dziękuje!!
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Pan Kowalski sprzedał czereśnie po takiej samej cenie jak pan Nowak.Pod Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: natalia74171 21.4.2010 (13:34) |
Pad przedsiębiorczy kupił w hurtowni 40kg cukierków w cenie 15,60zł za Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: crunk 27.9.2010 (17:09) |
Sprzedawca zakupione w hurtowni winogrona w cenie 5,80 zł za 1 kg sprzedał z Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: Izunia199713 3.10.2010 (18:39) |
pan Zabłocki od trzech lat handluje mydłem.W pierwszym roku interes szedł Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: anne28 4.10.2010 (17:12) |
Pan Zabłocki od trzech lat handluje mydłem W pierwszym roku interes szedł Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: weronisia15 4.10.2010 (18:59) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Ceny
CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....
Przydatność 80% Ceny monopolistyczne
CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...
Przydatność 60% Strategia ceny
CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...
Przydatność 100% Przed pierwszym egzaminem.
Zbliżał się mój pierwszy egzamin.Byłam bardzo ciekawa,czy będzie trudny i jakie będą pytania.Wraz z koleżankami odliczałyśmy dni i z niecierpliwością patrzyłyśmy na datę egzaminu. Z każdym mijającym dniem egzamin był coraz bliżej.A ja coraz bardziej zaczynałam się bać,że się pomylę przy jakimś pytaniu albo w ogóle nie będę znała na nie odpowiedzi.Coraz...
Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny
Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
maple 8.2.2011 (10:53)
x - ilość sprzedanych książek w pierwszym miesiącu
y - ilość sprzedanych książek w drugim miesiącu
Px - przychód w pierwszym miesiącu
Py - przychód w drugim miesiącu
Z treści zadania wynika, że
Px + 8%Px = Py
108% * Px = Py
1,08 * 20 * x = (20 - 10% * 20) * y
1,08 * 20 * x = 0,90 * 20 * y mnożymy strony przez / * 1/(x * 0,90 * 20)
(1,08 * 20) / (0,90 * 20) = y/x
y/x = 1,20
y/x % = 1,20 * 100 % = 120 %
W drugim miesiącu sprzedano o 20 % więcej książek niż w pierwszym.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie