Treść zadania

rafcio007d

W pierwszym miesiącu wydawnictwo sprzedawało książkę po cenie 20zł . W drugim miesiącu cenę obniżono o 10% , co spowodowało wzrost przychodów o 8%. O ile procent więcej książek sprzedano w drugim miesiącu niż w pierwszym

z góry dziękuje!!

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    x - ilość sprzedanych książek w pierwszym miesiącu
    y - ilość sprzedanych książek w drugim miesiącu
    Px - przychód w pierwszym miesiącu
    Py - przychód w drugim miesiącu

    Z treści zadania wynika, że

    Px + 8%Px = Py
    108% * Px = Py

    1,08 * 20 * x = (20 - 10% * 20) * y

    1,08 * 20 * x = 0,90 * 20 * y mnożymy strony przez / * 1/(x * 0,90 * 20)

    (1,08 * 20) / (0,90 * 20) = y/x

    y/x = 1,20

    y/x % = 1,20 * 100 % = 120 %

    W drugim miesiącu sprzedano o 20 % więcej książek niż w pierwszym.

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 75% Ceny

CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....

Przydatność 80% Ceny monopolistyczne

CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...

Przydatność 60% Strategia ceny

CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...

Przydatność 100% Przed pierwszym egzaminem.

Zbliżał się mój pierwszy egzamin.Byłam bardzo ciekawa,czy będzie trudny i jakie będą pytania.Wraz z koleżankami odliczałyśmy dni i z niecierpliwością patrzyłyśmy na datę egzaminu. Z każdym mijającym dniem egzamin był coraz bliżej.A ja coraz bardziej zaczynałam się bać,że się pomylę przy jakimś pytaniu albo w ogóle nie będę znała na nie odpowiedzi.Coraz...

Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny

Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji