Treść zadania
Autor: adrian_96_12 Dodano: 1.2.2011 (15:36)
Odwołując się do słów Tadeusza Kotarbińskiego przedstaw swój sposób uczynienia życia pięknym Lub robić coś. . . Kochaj kogoś. . . Nie bądź gałganem. . . Żyj poważnie! Tadeusz Kotarbiński
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Z Pamiętnika Małego Księcia. Przedstaw w narracji pierwszoosobowej 3 Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: arsis006 29.3.2010 (20:06) |
CZY ŚWIAT POTRZEBUJE DON KICHOTÓW? PRZEDSTAW SWOJE POGLĄDY NA TEN TEMAT W Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: agusia 17.4.2010 (12:14) |
Jaki był Papkin- bohater "Zemsty". Przedstaw cechy w krótkim Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: patrycja01 18.4.2010 (19:03) |
Jesteś kandydatem do samorządu szkolnego przedstaw swój program wyborczy w posta Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: O_o 25.4.2010 (15:40) |
W 5 zdaniach przedstaw ideał średniowieczengo władcy .. Pilne prosze o Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: magda1214 29.4.2010 (17:40) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Przedstaw moralne doświadczenia pokolenia Kolumbów w oparciu o twórczość Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, Tadeusza Borowskiego i Tadeusza Różewicza.
Wojna jest stanem wyjątkowym, unicestwia człowieka, burzy rzeczywistość, wkracza we wszystkie dziedziny życia. Z taką właśnie sytuacją przyszło się zmierzyć pokoleniu Kolumbów. Jest to pokolenie specyficzne. To ludzie młodzi, których wybuch wojny zastaje w momencie przełomowym w ich życiu. Stoją w progu dorosłości, przed nimi przyszłość, muszą dokonać ważnych wyborów,...
Przydatność 50% Zachwyt czy rozczarowanie? Przedstaw swoje przemyślenia, porównując treść, formę, konstrukcję i język "Pana Tadeusza" z filmem.
Epopeja narodowa "Pan Tadeusz" w reżyserii Andrzeja Wajdy stanowi jedną z najlepszych polskich adaptacji filmowych, która została stworzona na podstawie dzieła "wieszcza narodowego" Adama Mickiewicza. Zadając sobie pytanie "Czy oglądany przeze mnie film rozczarował mnie, czy zachwycił ?",uderzam się mocno w pierś. Ponieważ jak takie wspaniałe dzieło może kogokolwiek...
Przydatność 70% Przedstaw proces zlagrowania człowieka w "Opowiadaniach" Tadeusza Borowskiego.
Tadeusz Borowski,należący do jednej z legend polskiej literatury pwojennej,przeszedł w latach okupacji przez piekło hitlerowskich obozów koncentarcyjnych,między innymi Oświęcimia i Dachan,pozostawiając wstrząsające świadectwa tych przeżyć w późniejszej twórczości.Jego opowiadania o tematyce obozowej należą do najciekawszych,najdojrzalszych artystycznie,choć dla...
Przydatność 75% Porównaj obrazy elit w ,,Dziadach" Adama Mickiewicza i ,,Kartotece Rozrzuconej" Tadeusza Różewicza.Przedstaw podobieństwa i różnice.Sformułuj wnioski.
Scena ,,Salon warszawski" w ,,Kartotece rozrzuconej" Tadeusza Różewicza jest reminiscencją z ,,Dziadów" Adama Mickiewicza.Przedstawiając elity polskie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych dwudziestego wieku, Różewicz odwołuje sie do mickiewiczowskiego obrazu społeczeństwa z okresu zaborów.Co może łączyć zniewolonych Polaków z ich potomkami żyjącymi 150 lat później...
Przydatność 85% Ofiary i oprawcy. Przedstaw ich portrety na podstawie analizy fragmentu "Proszę państwa do gazu" Tadeusza Borowskiego. Wykorzystaj znajomość innych opowiadań pisarza.
Rozwinięcie tematu 1.Informacje wstępne (0-1) Analiza fragmentu 2. Czas i miejsce (0-2) a. Obóz koncentracyjny b. Rampa kolejowa c. Letni, upalny dzień 3. Tematyka fragmentu. (0-1) a. Rozładunek transportu. b. Selekcja ludzi do obozu i gazu. 4. Bohaterowie. a. Ludzie z transportu: oszołomieni, zmęczeni, przerażeni, nie wiedzą, co ich czeka, pragną poznać przyszłość,...
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie