Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
napisz szczegółowy plan wydarzeń z książki przygody robinsona cruzoe Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: domisia199 28.3.2010 (21:00) |
Napisz list do afrykańskiego chłopca Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: Panterka007 29.3.2010 (16:51) |
napisz streszczenie książki ,,staroświecki sklep" Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: syl322 29.3.2010 (17:22) |
1.napisz wiązki frazeologiczne 2.napisz wyrazy rymujace sie Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: jorju 29.3.2010 (18:34) |
napisz opowiadanie z dialogiem- moja droga do szkoły Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: klaudianap 29.3.2010 (19:55) |
Podobne materiały
Przydatność 85% Kicz i arcydzieło. Napisz recenzje 2 filmów: „Piraci z Karaibów: Skrzynia Umarlaka” oraz „Czerwony kapturek – prawdziwa historia”
Recenzja: Kicz i arcydzieło. Ostatnie wakacje obfitowały w liczne premiery światowego i polskiego kina. Ludzie w każdym wieku wybierali się na seanse filmowe w letnie wieczory. Trafiłam tam i ja. Szczególnie zapadły mi w pamięć dwa filmy. Jeden, to godna obejrzenia wspaniała przygoda z piratami z Karaibów, drugi zaś, to przereklamowany kicz pt.: „czerwony kapturek –...
Przydatność 65% Recenzje z filmu "Zemsta"
tylko uwaga..tu jest pare recenzji.nie przepisywac bezmyslnie :D W dniach 14 i 18 XI 2002r. obejrzeliśmy w kinie "Regis" w Bochni adaptację komedii A. Fredry pt. "Zemsta". Film wyreżyserował Andrzej Wajda. Główne role grali: Janusz Gajos jako Cześnik, Andrzej Seweryn - Rejent, Agata Buzek - Klara, Katarzyna Figura - Podstolina, Roman Polański - Papkin. Akcja filmu toczy się na...
Przydatność 60% Jak pisać recenzje
RECENZJA Recenzja to typ sprawozdania, w którym omawiacie konkretny utwór literacki, muzyczny, filmowy, plastyczny, teatralny, audycję radiową, koncert, wystawę. Jest to forma zbliżona do sprawozdania, zawiera jednak elementy subiektywne: oceny, sądy, porównania. Recenzję można nazwać wypowiedzią sprawozdawczo-oceniającą. Sztukę jej pisania powinni opanować wszyscy, którzy...
Przydatność 85% Jak napisać recenzje.
Recenzja- to tekst zazwyczaj umieszczony w prasie, będący krytycznym omówieniem jakiegoś dzieła sztuki lub wydarzenia kulturowego: zawiera dwie części informacyjną i oceniającą. 1. Część informacyjna zawiera: informacje dotyczące dzieła (autor, reżyser, bohaterowie, aktorzy, miejsce wydarzeń, scenografia, muzyka, tytuł, scenariusz, wydawca, rok wydania, rodzaj publikacji)...
Przydatność 75% Dydaktyczny charakter bajek Krasickiego
Bajki Krasickiego są dla niego tym, czym dla Kochanowskiego fraszki. Mają one charakter dydaktyczny. Krasicki wyśmiewa ludzkie wady: głupotę i pychę. Służą mu do tego maski, czyli zwierzęta, pod których postaciami kryją się różne postawy ludzkie. Swój program artystyczny przedstawił w bajce pt. "Wstęp do bajek". Bajki nie należy traktować serio, czerpie ona...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
nika77 30.1.2011 (15:32)
Bajki robotów wydane po raz pierwszy w 1964 r. nawiązują do modelu klasycznej baśni, ich wyjątkowość polega jednak na tym, że baśniowe fabuły rozgrywają się w scenerii kosmicznej, a bohaterami opowiadanych historii są istoty mechaniczne. Stanisław Lem w groteskowo-żartobliwy sposób kojarzy konwencje fantastyki naukowej i typowe wątki baśniowe, mieszając poważną problematykę z beztroską parodią i zabawą. Od czytelnika zależy zaś, jakie wnioski zdoła wyciągnąć z lekcji, której udzielają mu bajkowe roboty.
„Bajki robotów” Stanisława Lema tylko z pozoru przeznaczone są dla dzieci. Tak naprawdę to bajki głównie dla dorosłych. Świat tych bajek zaludniają roboty i maszyny, które żądzą się prawami podobnymi do ludzkich. Są tu książęta, księżniczki i królowie, naukowcy i podróżnicy. Roboty mają też podobne do ludzkich problemy z żądzą władzy i wiedzy, problemem wyższości irracjonalnej nadziei nad chłodnym rozumowaniem, czy kłopot z ekspansywnością człowieka. Wielką zaletą tej książki jest jej język – słowotwórcze eksperymenty Lema, niemal zawsze trafiają w sedno, a stylizacja przypominająca szlachecką gawędę, czy stylistykę bajki w zestawieniu ze zelektryfikowaną i zmechanizowaną rzeczywistością bohaterów „Bajek” daje efekt niezwykle dowcipny. Ale tak naprawdę, bajki opowiadane przez Robonianię-Lema spełniają funkcję inną niż normalne baśnie – nie dają odpowiedzi na wszystkie ważne pytania o funkcjonowanie świata i człowieka, one same te pytania często stawiają. Trudno się też im dziwić. Przecież świat, w którym dzieją się te bajki tylko dla dorosłych, to nie poczciwa ziemia, ale, jak słyszymy w jednej z opowieści, „miejsce, które nie ma ścian, ani murów, ani krat, a którego nikt nigdy nie opuścił i nie opuści(...)”, czyli kosmos.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie