Treść zadania

fado210

Podane ułamki rozszerz tak,aby
1)mianownik był równy 36.
a)1/2= __/36 b)3/4=__/36 c)5/6=__/36 d)2/9=__/36

2)licznik był równy 48
a)2/3=48/__ b)3/9=48/__ c)6/13=48/__ d)16/13=48/__

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 1

    1)

    a) \ \frac {1}{2} =\frac {18}{36}

    b) \ \frac {3}{4} =\frac {24}{36}

    c) \ \frac {5}{6}= \frac {30}{36}

    d) \ \frac {2}{9}= \frac {8}{36}



    2)

    a) \ \frac {2}{3}= \frac {48}{72}

    b) \ \frac {3}{9}= \frac {48}{144}

    c) \ \frac {6}{13}= \frac {48}{104}

    d) \ \frac {16}{13}= \frac {48}{39}

Rozwiązania

  • beata111

    1 a)18/36 B)27/36 c)30/36 D)8/36
    2 a)48/72 b)48/144C)48/104D)48/39 PROSZE O NAJ

  • bozkoz

    1)mianownik był równy 36.
    a)
    1/2 = 18/36
    3/4 = 27/36
    5/6 = 30/36
    2/9 = 8/36
    2)licznik był równy 48
    a)
    2/3 = 48/72
    3/9 = 48/144
    6/13 = 48/104
    16/13 = 48/39
    liczę na naj;)

  • sonar

    1)mianownik był równy 36.

    a)1/2=1*18 / 2*18 = 18/36

    b)3/4= 3*9 / 4*9 = 27/36

    c)5/6= 5*6/ 6*6 = 30/36

    d)2/9= 2*4/ 9*4= 8/36



    2)licznik był równy 48

    a)2/3= 2*24/3*24 = 48/72

    b)3/9= 3*16/ 9*16= 48/144

    c)6/13= 6*8/13*8= 48/104

    d)16/13= 16*3/13*3= 48/39

Podobne materiały

Przydatność 55% Harmonia i niepokój doświadczeniem człowieka renesansu.Rozwiń temat,analizując podane utwory Jana Kochanowskiego .

Mamy przed sobą dwa wiersze Jana Kochanoeskiego. Pierwszy z nich to "Pieśń świętojańska o Sobótce", drugi to "Tren XVII". Oba te utwory zostały napisane przez jednego człowieka , typowego perzedstawiciela epoki "renesansu", a jednak są tak bardzo różne w swojej wymowie. Abyśmy mogli dokonać analizy tych utworów , musimy najpierw zdać sobie...

Przydatność 75% Zinterpretuj podane fragmenty noweli „Gloria victis”, charakteryzując przyrodę jako świadka opisywanych zdarzeń.

"Gloria victis" Elizy Orzeszkowej to opowiadanie relacjonujące przebieg epizodu z powstania styczniowego, gdzie chór leśnych drzew i polnych kwiatów opowiada o ważnym wydarzeniu historycznym. Ta personifikacja pomogła autorce wyrazić swój pogląd na sprawę, o której nie mogła pisać inaczej, jak za pomocą języka ezopowego. Pisarka swym utworem złożyła hołd odwadze...

Przydatność 85% Portret XVII-wiecznego Sarmaty. Analizując podane fragmenty „Potopu” H. Sienkiewicza, dokonaj charakterystyki Zagłoby, bohatera powieści.

Onufry Zagłoba to doskonały przykład XVII-wiecznego Sarmaty. Postawa tego bohatera, jego czyny i słowa są typowe dla tej właśnie grupy społecznej. Poniższe fragmenty w pełni obrazują postać Zagłoby jako idealnego szlachcica sarmackiego. Pierwszy fragment to przemowa Zagłoby w Kiejdanach, tuż przed zdradą Radziwiłła. Szlachcic wymienia w niej swoje liczne zalety....

Przydatność 75% Harmonia i niepokój doświadczeniem człowieka renesansu. Rozwiń temat analizując podane fragmenty

Harmonia i niepokój są to dwa przeciwieństwa i już od początków świata towarzyszą człowiekowi. Pierwsze kojarzy nam się z błogim spokojem, szczęściem, natomiast drugie budzi w nas jedynie negatywne odczucia: niepewność, brak bezpieczeństwa, lęk. Jan Kochanowski, człowiek renesansu w swoich dziełach przedstawia nam swoją wizję tych dwóch stanów. Pierwszym utworem,...

Przydatność 70% Portret XVII-wiecznego Sarmaty. Analizując podane fragmenty „Potopu” H. Sienkiewicza, dokonaj charakterystyki Zagłoby, bohatera powieści.

Jan Onufry Zagłoba to z calą pewnością najbardziej pozytywna postać „Potopu” Henryka Sienkiewicza. Mimo swojego komizmu, odznacza się również ogromną inteligencją, a także uosabia cechy typowego XVII-wiecznego Sarmaty. We fragmencie przemowy Zagłoby w Kiejdanach, która odbyła się przed zdradą Radziwiłła, bardzo wyraźnie widać przywódcze zdolności...

0 odpowiada - 0 ogląda - 4 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji