Treść zadania

igorek123

Rozwiąż metodą podstawiania
3x+y=5
2x-y=0

2x-y=5
x+y=4

-x-y=-6
-x+y=2


4x-5y=-4
-2x+3y=1,1


-2x+y=0
3x-3y=1

3x-2y=-12
2x-5y=-19

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

Rozwiązania

  • agusia00022

    3x+y=5
    2x-y=0

    y=5-3x
    2x-5+3x=0

    y=5-3x
    5x=5

    y=2
    x=1

    2x-y=5
    x+y=4

    2x-4+x=5
    y=4-x

    x=3
    y=1

    -x-y=-6
    -x+y=2

    -x-y=-6
    y=2+x

    -x-2-x=-6
    y=2+x

    -2x=-4
    y=2+x

    x=2
    y=4

    4x-5y=-4
    -2x+3y=1,1

    x=-1+5/4y
    2x-5/2y+3y=1,1

    x=-1+5/4y
    1,5y=-0,9

    x=-1/4
    y=3/5

    -2x+y=0
    3x-3y=1

    y=2x
    3x-6x=1

    y=-2/3
    x=-1/3

    3x-2y=-12
    2x-5y=-19

    x=-4+2/3y
    -8+4/3y-5y=-19

    x=-4+2/3y
    -11/3y=-27

    x=-4+2/3*81/11
    y=81/11

    x=10/11
    y=81/11

  • princesdomcia

    1) 3x+y=5
    2x-y=0
    _________
    5x=5 /:5
    x=1

    3+y=5
    y=5-3
    y=2

    2) 2x-y=5
    x+y=4
    _________
    3x=9 /:3
    x=3

    6-y=5
    6-5=y
    1=y

    3) -x-y=-6
    -x+y=2
    ________
    -2x=-4 /:-2
    x=2

    -2-y=-6
    -2+6=y
    4=y

    4) 4x-5y=-4
    -2x+3y=1,1 /*2
    4x-5y=-4
    -4x+6y=2,2
    ____________
    y=-2,2

    4x-11=-4
    4x=-4+11
    4x=7 /:4
    x=7/4=1 3/4

    5) -2x+y=0 /*3
    3x-3y=1
    -6x+3y=0
    3x-3y=1
    __________
    -3x=1 /:-3
    x=-1/3

    3*(-1/3)-3y=1
    -1-3y=1
    0=3y/:3
    0=y

    6) 3x-2y=-12 /*(-2)
    2x-5y=-19 /*3
    -6x+4y=24
    6x-15y=-57
    ___________
    -11y=-33 /:(-11)
    y=3

    3x-6=-12
    3x=-6/:3
    x=-2

Podobne zadania

szymczak 4. Rozwi ąż nierówno ść i rozwi ą zanie przedstaw graficznie 2x + Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: szymczak 28.11.2013 (18:07)

Podobne materiały

Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.

1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2

Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli

Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)

Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej

Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...

Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod

WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN:  Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów.  Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...

Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze

Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji