Treść zadania
Autor: buli3455 Dodano: 5.5.2010 (14:23)
2.do podanych dat dopisz wydarzenie
1926r-
1933r-
3.podane wydarezenia ułóż w kolejności chronologicznej wpisując cyfry od 1 do 4
....... wojna polsko-radziecka
....... odzyskanie niepodległości przez Polskję
....... uchwalenie konstytucji marcowej
....... utworzenie Armii Błękitnej
4.wyjaśnij pojęcia:COP ,łagry
COP-
Łagry-
5.Uzupełnij zdania
Hitler utworzył partię faszystowską o nazwie w skrócie ...
W ... roku Hitler doszedł do władfzy.Prześladował ... , których
uważał za podludzi.W roku ... Hitler przyłączył do III rzeszy ... i ...
6.w jaki sposób prezydent USA zażegnał kryzys gospodarczy
7.Podaj postanowienia traktatu wersalskiego
8.Kim był i czym wyróżnił się Józef Piłsudski.
Komentarze do zadania
-
wioleczek88 5.5.2010 (15:14)
Na razie nie mam czasu więcej napisać, bo siadam do swojej pracy licencjackiej :)
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
Konto usunięte, 5.5.2010 (15:00)
;) maszz problemm ;(
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
wioleczek88 5.5.2010 (15:13)
2. 1926r.- Przewrót majowy (zamach majowy) – zbrojny zamach stanu dokonany w Polsce przez marszałka Józefa Piłsudskiego w dniach 12-15 maja 1926. 31 maja Piłsudski został wybrany na prezydenta RP przez Zgromadzenie Narodowe, jednak godności tej nie przyjął.
1933r.- zostały zorganizowane pierwsze obozy koncentracyjne w III Rzeszy.
3. 1. Utworzenie Armii Błękitnej, 2. odzyskanie niepodległości przez Polskę, 3. wojna polsko- radziecka, 4. Uchwalenie konstytucji marcowej.
4. COP- Centralny Okręg Przemysłowy, ośrodek przemysłu ciężkiego budowany w 1936-1939 w południowo-centralnych dzielnicach Polski. Był jednym z największych przedsięwzięć ekonomicznych II Rzeczypospolitej. Celem COP-u było zwiększenie ekonomicznego potencjału Polski, rozbudowa przemysłu ciężkiego i zbrojeniowego, a także zmniejszenie bezrobocia wywołanego skutkami wielkiego kryzysu.
łagry- to potoczna nazwa sowieckich obozów koncentracyjnych oraz poprawczych obozów pracy , podległych od 1923 roku NKWD.
5. a) NSDAP, b) 1933r., c) Żydów
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Historia - Pomocy...!!! = Rozstrzygnij czy podane informacje są P. czy F. Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa | 3 rozwiązania | autor: zwariowana 7.5.2010 (22:19) |
Dopisz przy imieniu każdego z synów Bolesława Krzywoustego nazwę nadanej mu dzie Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: werula6 23.5.2010 (12:43) |
uzupełnij poniższe zdania dopełnieniami.Dopisz brakujące znaki Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: pies13 9.9.2010 (19:19) |
wyjasnij jakie kozysci przynioslo ludziom pierwotnym opanowanie podanych Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: katarzynka 19.9.2010 (12:47) |
Podane niżej skutki reformacji podziel na pozytywne i negatywne. Krótko Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: maciek0123 25.9.2010 (22:02) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Wyobraź sobie, że jesteś Antkiem - dopisz zakończenie.
Gdy straciłem z oczu sylwetkę mojej matki i Andrzeja, którzy skryli się za pagórkiem, zrozumiałem wreszcie, że oto porzuciłem dom i ruszyłem w drogę, której końca nie sposób było przewidzieć. W kieszeni brzęczały mi miedziane monety, które dostałem od matki - razem jeden rubel, zaś na plecach niosłem torbę, o której nie mogłem powiedzieć, żeby mi specjalnie...
Przydatność 60% Dopisz zakończenie "Katarynki" Bolesława Prusa.
Pan Tomasz stał w oknie i smutno patrzył na deszcz, który monotonicznie stukał w parapet. - Eh, jesień przyszła – westchnął i zasunął ciężkie kotary. W pokoju zrobiło się ciemno, starszy pan sięgnął więc po stojącą na stoliku naftową lampę. - Co ta mała ma teraz z życia. Od kilku dni pada tak, że nawet okna nie można otworzyć. Nic dziwnego, że kataryniarzowi...
Przydatność 50% Słówka z języka niemieckiego - Dachfenster 2 do gimnazjum rozdział IV Pech gehabt
die Clique – grupa towarzyska (przyjaciół) die Jugendlichen – młodzież ordnen – porządkować guck mal – spójrz/zobacz! die Karte – bilet erst – wpierw, najpierw, dopiero ansehen – oglądać warnen – ostrzegać der Platzanweiser – bileter wissen – wiedzieć (Weiss) der Schulerausweis – legitymacja szkolna vergessen – zapominać wetten – zakładać się...
Przydatność 65% Porównaj wizje świata w podanych fragmentach Kandyda Woltera i Nowego wspaniałego świata Aldousa Huxleya.
Wolter jak i Huxley przedstawiają dwie zupełnie inne wizje świata. Kandyd jest powiastką filozoficzną przedstawiającą utopię, natomiast Aldous Huxley ukazuje w Nowym wspaniałym świecie antyutopie. Autorzy obu tekstów przedstawiają idealnych obywateli, którzy nie starają się wybić ponad reszte. „Wszyscy jesteśmy tu jednego zdania”, tak opisuje równość Wolter....
Przydatność 50% Porównaj sposoby kreacji postaci w podanych fragmentach „Moralności pani Dulskiej” Gabrieli Zapolskiej i „Kartoteki” Tadeusza Różewicza.
Dla okresu Młodej Polski charakterystyczna jest równoległość rozwoju nurtu naturalistycznego i symbolicznego modelu teatru. Naturaliści, opierając się na założeniach realizmu, starali się ukazać na scenie możliwie wierne odbicie różnych środowisk społecznych i najwiarygodniej odtworzyć sposób zachowania poszczególnych klas społeczeństwa. Najbardziej wszechstronnym...
0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań
0 0
marwinka 5.5.2010 (16:48)
Dodatek do tego co napisała wioleczek88:
1933- NSDAP stała się jedyną partią polityczną w Niemczech. Ogłoszono ustawę o zakazie tworzenia nowych partii określająca jednocześnie NSDAP jedyną legalną partią.
-Hitler został Kanclerzem
1- (1917) utworzenie Armii Błękitnej
2- (1918) odzyskanie niepodległości przez Polskję
3- (1920) wojna polsko-radziecka
4- (1921) uchwalenie konstytucji marcowej
d). 1938 e). Austrię f). Czechosłowację (chyba)
Prezydent Roosvelt w latach 1933-1939 wprowadził w USA Nowy Ład Gospodarczy (ang. New Deal), czyli program reform ekonomiczno-społecznych – popularność zyskała wtedy doktryna ekonomiczna keynesizmu zakładająca interwencję państwa w gospodarce, która przez wiele lat dominowała potem w teorii i praktyce gospodarczej krajów kapitalistycznych
Postanowienia Traktatu wersalskiego – 28 czerwca 1919r.
1.Alzacja i Lotaryngia do Francji
2.Zagłębie Saary – plebiscyt
3.Utworzono strefę zdemilitaryzowaną – Nadrenię
4.Płn. Szlezwig do Danii
5.Zatwierdzono niepodległość Polski
6.Pomorze Gd., Wielkopolska i część G. Śląska do Polski
7.Na części G. Śląska, Powiślu, Warmii i Mazurach ogłoszono plebiscyty
8.Powstała Litwa, Łotwa, Estonia i Finlandia
9.Gdańsk – wolne miasto pod zarządem Ligi Narodów
10.Niemcy przekazują sprzęt i odszkodowania na rzecz zwycięzców
11.Armia Niemiec mogła liczyć 100 tys. żołnierzy zawodowych
12.Zakaz produkcji broni(Niemcy)
13.Wszystkie kolonie Niemiec i kraje na bliskim wch. podlegające Turcji oddano pod zarząd Ligi Narodów
14.Rejon Kłajpedy do Litwy
15.Upadek Austro-Węgier, powstanie Austrii, Węgier, Czechosłowacji i Jugosławii
16.Powstanie Ligi Narodów
17.Traktat o ochronie mniejszości narodowych podpisały: Polska, Rumunia, Czechosłowacja, Grecja i Jugosławia
18.Eupen i Malmedy do Belgii
Józef Klemens Piłsudski (ur. 5 grudnia 1867 w Zułowie pod Wilnem, zm. 12 maja 1935 w Warszawie) – polski działacz niepodległościowy, dowódca wojskowy, polityk, naczelnik państwa polskiego w latach 1918–1922 i naczelny wódz Armii Polskiej od 11 listopada 1918, pierwszy marszałek Polski od 1920; dwukrotny premier Polski (1926–1928 i 1930), twórca tzw. rządów sanacyjnych w II Rzeczpospolitej wprowadzonych w 1926 po zamachu stanu.
^ to kim był
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie