Treść zadania
Autor: kozaczka332 Dodano: 15.1.2011 (13:24)
Dzieci zderzyły ze soba samochody zabawki. Po zderzeniu samochodziki strzepiły się zderzakami i poruszały się razem w stronę w którą uprzednio poruszał się samochodzik o masie m2. Oblicz tę masę jeżeli: m1= 0,1 kg, V1= 0,2 m/s, V2= 0,5 m/s, V3= 0,325 m/s.
Bardzo Was proszę o rozwiązanie dla mnie bardzo zawiłego zadania będę bardzo wdzięczna ;D
Pozdrawiam ;**
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Oblicz energię kinetyczną układu po zderzeniu Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: natali_16 22.5.2010 (15:34) |
dwa samochody osobowy i ciezarowy wyruszaja jednoczesnie z predkoscia Przedmiot: Fizyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: paulinka2532 12.10.2010 (09:32) |
Dwa samochody jadą w kierunkach prostopadłych do siebie, jeden z Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Gargamel27 23.10.2010 (17:30) |
motocyklista jadacy z predkoscia 82k/h zobaczył przed soba w odległosci 100m Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: PTASZEK210 13.12.2010 (13:50) |
Dzieci zderzają ze sobą samochody zabawki. po zderzeniu samochodziki Przedmiot: Fizyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: melisa1234 7.2.2011 (19:24) |
Podobne materiały
Przydatność 85% Glosariusz - samochody
Types de carrosserie – rodzaje nadwozi: - une voiture sport – samochód sportowy - un coach – dwudrzwiowy sedan - une berline – czterodrzwiowy sedan - une trois-portes – trzydrzwiowy hatchback - un cabriolet - kabriolet - un break – kombi - une fourgonnette – minibus - une camionnette – pikap - un vhicule tout-terrain – samochód terenowy - une limousine –...
Przydatność 75% Rola zabawy i zabawki w rozwoju dziecka
Zabawkę należy widzieć przede wszystkim jako przedmiot do zabawy, który daje możliwość zdobywania wiedzy i doświadczenia, kształtuje umiejętności i sprawności, pobudza aktywność poznawczą, twórczą, ruchową, wspomagając społeczny i emocjonalny rozwój dziecka. Zabawa to nie tylko forma spędzania czasu przez dziecko, to bardzo ważny etap w rozwoju każdego malucha, etap, bez...
Przydatność 70% Idealiści i marzyciele w zderzeniu z rzeczywistością
Ludzie przychodzą na świat zupełnie nadzy i bez jakichkolwiek przymiotów. Powtarzając za Arystotelesem- "tabula rasa". Nowonarodzony człowiek to niezapisana tablica, która zostaje zapisana stopniowo w ciągu życia i zdobywania doświadczeń. Pod wpływem otoczenia i realiów życiowych nabiera pewnych swoistych cech. Uczymy się podobnie jak i zwierzęta walki o godne bytowanie i...
Przydatność 85% Dzieci alkoholików.
Dzieci, które wychowują się w rodzinach, w których ktoś nadużywa napojów alkoholowych, żyją z poczuciem zagrożenia, cierpią i uczą się szczególnych sposobów postępowania, które im utrudniają życie. Są często ofiarami przemocy psychicznej i fizycznej, a nieraz stają się również ofiarami nadużyć seksualnych. Jest ich w Polsce więcej niż 2 miliony. · Wiele dzieci...
Przydatność 50% Rodzina, dzieci
BABCIA – GRAND – MERE –[ GRĄ MER] BAJKA – CONTE –[ KĄT] BRAT – FRERE –[ FREZ] BRATANEK – NEVEU – [NYWY] BRATANICA – NIECE –[ NIES] CIOTKA – TANTE – [TĄT] CÓRKA – FILLE – [FIJ] CZYTAĆ – LIRE – [LIR] DZIADEK – GRAND – PERE – [ GRĄ PER ] DZIECKO – ENFANT- [ĄFĄ] KUZYN – COUSIN [ KUZĘ] LALKA – POUPEE [ PUPE ] LICEUM – LYCEE –...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
Adarus 15.1.2011 (15:13)
Mamy dane
V_{1} - prędkość pierwszego samochodziku
V_{2} - prędkość drugiego samochodziku
V_{3} - prędkość przyczepionych samochodzików po zderzeniu
m_{1} - masa pierwszego samochodzika
szukamy masy drugiego samochodzika:
m_{2} - szukana masa drugiego samochodzika
Pęd przed zdarzeniem:
pęd pierwszego samochodzika
p_{1} = m_{1} \cdot V_{1} = 0,1 kg \cdot 0,2 \frac{m}{s}=0,02 kg \cdot \frac{m}{s}
pęd drugiego samochodzika
p_{2} = m_{2} \cdot V_{2} = m_{2} \cdot 0,5 \frac{m}{s}= 0,5 m_{2}
p_{przed} = p_{1}+p_{2} = 0,02 + 0,5 m_{2}
pęd po zdarzeniu:
p_{3}= (m_{1}+ m_{2}) \cdot V_{3}
pęd przed zdarzeniem = pęd po zdarzeniu
0,02 +0,5 m_{2} = (m_{1} + m_{2}) \cdot V_{3}
0,02 +0,5 m_{2} = m_{1} \cdot V_{3}+ m_{2} \cdot V_{3}
0,02 +0,5 m_{2} = 0,1\cdot 0,325 +0,325 \cdot m_{2}
0,02 +0,5 m_{2} = 0,0625+ 0,325 \cdot m_{2}
przenosimy wyrazy z m_{2} na lewą stronę, a te pozostałe na prawą:
0,5 m_{2} - 0,325 m_{2} =0,0625 - 0,02
0,175 m_{2} =0,045
podzielimy obie strony przez 0,175 i otrzymujemy:
m_{2}= 0,2571
masa drugiego samochodziku wynosi 0,2571 kg
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie