Treść zadania
Autor: krakersik14 Dodano: 12.1.2011 (15:58)
Wyjaśnij krótko co znaczą podane związki frazeologiczne
1. Zmyć głowę-...........................................................................
2. Mówić prosto z mostu-............................................................................
3. Najeść się jak bąki-...................................................................
4. Uciec, gdzie pieprz rośnie-........................................................................
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
Konto usunięte, 12.1.2011 (16:06)
1 skrzyczeć, udzielić nagany, udzielić reprymendy, zbesztać
2. mówić bez owijania ,wstępów od razu to o co chodzi
3. najeść się do syta a nawet troszkę więcej
4. gdzieś bardzo dalekoDodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
sonar 19.1.2011 (21:11)
1. Zmyć głowę- nakrzyczeć, przywołać do porządku, zrobić awanturę
2. Mówić prosto z mostu- mówić od razu o co chodzi, mówić bez zbędnych wstępów
3. Najeść się jak bąki- zjeść bardzo dużo, najeść się "do wypęku"
4. Uciec, gdzie pieprz rośnie- uciec jak najdalej się daDodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Przekształc podane zdania zastepujac pokreslone zwiazki frazeologiczne Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 3 rozwiązania | autor: polka 9.5.2010 (09:45) |
Co mogłoby oznaczać słowa podane w diagramie? Dopisz do każdego własną Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: joasia1122 12.5.2010 (17:29) |
podane wyrazy zastosuj w zdaniach. (informacja, sytuacja, okazja, dygresja, Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: SkateGirl 25.5.2010 (12:12) |
Co łączy wyrazy podane w każdej grupie?Zaznacz,jak je podzielisz przy Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: radzio1996 4.6.2010 (15:18) |
DOPISZ ORZECZNIKI KTÓRE ODPOWIADAJA NA PODANE PYTANIA . Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: agula2382 8.6.2010 (16:07) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Harmonia i niepokój doświadczeniem człowieka renesansu.Rozwiń temat,analizując podane utwory Jana Kochanowskiego .
Mamy przed sobą dwa wiersze Jana Kochanoeskiego. Pierwszy z nich to "Pieśń świętojańska o Sobótce", drugi to "Tren XVII". Oba te utwory zostały napisane przez jednego człowieka , typowego perzedstawiciela epoki "renesansu", a jednak są tak bardzo różne w swojej wymowie. Abyśmy mogli dokonać analizy tych utworów , musimy najpierw zdać sobie...
Przydatność 75% Zinterpretuj podane fragmenty noweli „Gloria victis”, charakteryzując przyrodę jako świadka opisywanych zdarzeń.
"Gloria victis" Elizy Orzeszkowej to opowiadanie relacjonujące przebieg epizodu z powstania styczniowego, gdzie chór leśnych drzew i polnych kwiatów opowiada o ważnym wydarzeniu historycznym. Ta personifikacja pomogła autorce wyrazić swój pogląd na sprawę, o której nie mogła pisać inaczej, jak za pomocą języka ezopowego. Pisarka swym utworem złożyła hołd odwadze...
Przydatność 85% Portret XVII-wiecznego Sarmaty. Analizując podane fragmenty „Potopu” H. Sienkiewicza, dokonaj charakterystyki Zagłoby, bohatera powieści.
Onufry Zagłoba to doskonały przykład XVII-wiecznego Sarmaty. Postawa tego bohatera, jego czyny i słowa są typowe dla tej właśnie grupy społecznej. Poniższe fragmenty w pełni obrazują postać Zagłoby jako idealnego szlachcica sarmackiego. Pierwszy fragment to przemowa Zagłoby w Kiejdanach, tuż przed zdradą Radziwiłła. Szlachcic wymienia w niej swoje liczne zalety....
Przydatność 75% Harmonia i niepokój doświadczeniem człowieka renesansu. Rozwiń temat analizując podane fragmenty
Harmonia i niepokój są to dwa przeciwieństwa i już od początków świata towarzyszą człowiekowi. Pierwsze kojarzy nam się z błogim spokojem, szczęściem, natomiast drugie budzi w nas jedynie negatywne odczucia: niepewność, brak bezpieczeństwa, lęk. Jan Kochanowski, człowiek renesansu w swoich dziełach przedstawia nam swoją wizję tych dwóch stanów. Pierwszym utworem,...
Przydatność 70% Portret XVII-wiecznego Sarmaty. Analizując podane fragmenty „Potopu” H. Sienkiewicza, dokonaj charakterystyki Zagłoby, bohatera powieści.
Jan Onufry Zagłoba to z calą pewnością najbardziej pozytywna postać „Potopu” Henryka Sienkiewicza. Mimo swojego komizmu, odznacza się również ogromną inteligencją, a także uosabia cechy typowego XVII-wiecznego Sarmaty. We fragmencie przemowy Zagłoby w Kiejdanach, która odbyła się przed zdradą Radziwiłła, bardzo wyraźnie widać przywódcze zdolności...
0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań
1 0
ewa36 12.1.2011 (16:00)
ochrzanić kogoś
mówić co się myśli
najeść się dużo
uciec daleko gdzie nikt nas nie znajdzie
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie