Treść zadania
Autor: CzekajacNaCud Dodano: 8.1.2011 (17:12)
dźwignia dwustronna
- budowa i zasada działania
- warunek równowagi
- co zyskujemy stosujac maszyne prosta
- przykłady maszyny prostej (dźwigni dwustronnej).
- jak obliczamy prace wykonana za pomoca maszyny.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
III zasada dynamiki - zadanie Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: olcia96 7.4.2010 (21:14) |
O CZYM MOWI ZASADA ZACHOWANIA ENERGII MECHANICZNEJ???na jutro Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: siwa94 28.4.2010 (13:31) |
energia.zasada zachowania energii mechanicznej Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: luiza3010 3.5.2010 (11:02) |
budowa układu słonecznego, pomocy;/ Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: gumise56 12.5.2010 (23:25) |
Fizyka !! zasada bilansu cieplnego [?] chyba xd Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: klaudusia880 16.5.2010 (19:20) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Budowa i zasada działania gramofonu
Historia gramofonu rozpoczęła się zbudowaniem przez Thomasa Edisona w 1877r. pierwszego urządzenia do nagrywania i odgrywania dźwięku – tzw. fonografu. Szybki rozwój gramofonu nastąpił około 1925r. z chwilą wprowadzenia elektrycznego sposobu zapisywania. Umożliwił on zmniejszenie wymiarów rolka i zagęszczenie zapisu. Doprowadziło to do skonstruowania długogrającej płyty...
Przydatność 75% Budowa i zasada działania oka
Budowa oka Oczy to bardzo ważne narządy zmysłu. Zbierają informacje o otaczającym świecie i wysyłają je do mózgu. Mózg przetwarza te informacje i w ten sposób powstają obrazy oglądanych przedmiotów. Gałka oczna jest kulą, lekko wybrzuszoną z przodu. Na zewnątrz głowy widać tylko tęczówkę, źrenicę i rogówkę. Reszta gałki ocznej leży wewnątrz czaszki. Mięsnie oczne...
Przydatność 70% Budowa i zasada działania ploterów
SPIS TREŚCI 1. URZĄDZENIA DO WYPROWADZANIA DANYCH. 3 1.1 Podział urządzeń do wyprowadzania danych. 3 2. PODSTAWOWE WIADOMOŚCI DOTYCZĄCE PLOTERÓW. 5 2.1 Parametry ploterów. 5 2.2 Budowa plotera. 6 3. RODZAJE PLOTERÓW. 9 3.1 Ploter płaski. 9 3.2 Ploter bębnowy. 10 3.3 Plotery mozaikowe. 13 3.4 Plotery tnące. 14 3.5 Plotery grawerująco-frezujące. 14 3.6 Ploter...
Przydatność 80% Budowa i zasada działania świetlówki
Świetlówki Budowa świetlówki: Świetlówka składa się z rury szklanej, w której występują wyładowania elektryczne pomiędzy dwiema elektrodami pokrytymi warstwą aktywną. Wnętrze rury wypełnia argon i pary rtęci pod niskim ciśnieniem. Przy wyładowaniu elektrycznym powstaje w rurze słabe promieniowane widzialne i silne promieniowanie ultrafioletowe, niewidzialne....
Przydatność 50% Budowa komputera i zasada działania
BUDOWA KOMPUTERA! Czym są komputery? W jaki sposób je określić? Są to środki technologii informacyjnej. Budowa komputera: Wnętrze komputera: -płyta głowna; - procesor; -pamięć; -porty komputera; -karta graficzna; -karta dźwiękowa; -modem; -dysk twardy; -napęd dyskietek; -napęd CD-ROM; Urządzenia zewnętrzne; -monitor; -drukarka; -skaner; -klawiatura; -mysz; Pojęcia!!!...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
adamek94 8.1.2011 (18:29)
Przykładem dźwigni dwustronnej jest huśtawka tzw. "konik" , żuraw przy studniach, nożyczki.
Konik składa się z:
Mamy sztywny drąg ( rurka) , punkt podparcia , a na końcach znajdują miejsca do siedzenia ( huśtawka)
Znamy zasadę działania hustawki jeśli dwie siedzące po obu stronach osoby , mają ciężary zbliżone .
Jeśli dzieci mają różne wagi to dziecko cięższe powinno siedzieć bliżej punktu podparcia ,aby mogły się huśtać. Musi być bowiem spełniona zasada równowagi:
Iloczyn długości jednego ramienia i wartości siły działającej na to ramię jest równy iloczynowi długości drugiego ramienia i wartości siły działającej na to ramię
czyli r1*F1 = r2*F2
Zasady zachowania energii wynika ,że praca wykonana przy użyciu d źwigni ( praca siły F2 )nie może być większa od pracy włożonej ( praca siły F1 ) ( wyciąganie wody ze studni przypomocy żurawia )
Praca W = F*s
czyli W-F1*s1 = F2*s2
gdzie:
s1, s2 - długości łuków, wzdłuż których działają te siły F1 , F2
mamy:
F1/ F2 = s2/s1
długości łuków są proporcjonalne do długości ramion dźwigni
s2/s1 = r2/r1
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie