Treść zadania
Autor: buli3455 Dodano: 4.5.2010 (18:53)
napiszcie mi przygodę adasia szukajcie w necie bez dialogu
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
kto czytał szatana z siódmej klasy? Pomóżcie ..! Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: patula121208 14.4.2010 (16:48) |
Szatan z siódmej klasy ! proszę ! pomóżcie ! Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: patula121208 18.4.2010 (16:33) |
Szatan z siódmej klasy - bohaterowie ;/ Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: kika1702 21.4.2010 (17:21) |
Szatan z 7 Klasy Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: JeJu 22.4.2010 (13:52) |
Szatan z 7 Klasy Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: JeJu 22.4.2010 (14:39) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Szatan z 7 klasy
Powieść pt. Szatan z siódmej klasy zaczyna się od fascynującego odkrycia, którego dokonał pan profesor Gąsowski. Odkrył mianowicie, że jego uczeń Adaś Cisowski poznał technikę pytania uczniów na lekcji historii. Po tym wydarzeniu Adaś rozwikłał też sprawę zaginionych listów pana profesora, odnalazł zaginione 100zł oraz kto odkrył zjadł mu lody. Dwa dni przed...
Przydatność 80% Szatan z siódmej klasy - bohaterowie.
* Adam Cisowski - sprytny uczeń siódmej klasy o przezwisku "Szatan" ze względu na jego spryt, odgadł metodę pytania profesora, za rok miał zdawać maturę, rozwiązał zagadkę złodziei drzwi. * Ojciec Adasia - lekarz, * Matka Adasia - gospodyni, jak pisze Makuszyński "(...) przedobra kobieta, która (...) miała na głowie cały dom." * czworo...
Przydatność 60% „Szatan z VII klasy” - Kornel Makuszyński
Powieść „Szatan z siódmej klasy”, która jest dziełem Kornela Makuszyńskiego, to opowieść przygodowo - detektywistyczna, opisująca wakacyjne przygody siedemnastoletniego chłopca, Adasia Cisowskiego, znanego w całej szkole jako „Szatan” z racji, że umiał rozwiązać każdą zagadkę. <> Większość akcji toczy się we wsi Bejgoła, gdzie mieszkał brat profesora...
Przydatność 70% Plan wydarzeń powieści ''Szatan z siódmej klasy''.
1. Rozwiązanie tajemnicy profesora Gąsowskiego. 2. Burski i drogocenne pióro. 3. Pomoc w rozwiązaniu księgowych nieścisłości szkolnej spółdzielni. 4. Wyjazd z profesorem Gąsowskim do jego rodzinnego domu. 5. Pierwsze próby rozwiązania tajemnicy Bejgoły 6. Odnalezienie pamiętnika księdza Koszyczka. 7. Wizyta fałszywego malarza i podejrzenia Adasia 8. Wyruszenie chłopca w...
Przydatność 75% "Szatan z siódmej klasy" - ramowy plan wydarzeń
1. Lekcja historii (zaskoczenie profesora sprytem i pomysłowością Adasia). 2. Detektywistyczne zdolności Adama Cisowskiego. 3. Propozycja profesora na wyjazd do Bejgoły. 4. Przyjęcie propozycji przez Adasia i wyjazd na wieś. 5. Tajemnicza historia z drzwiami. 6. Adać ofiarą napaści. 7. Znalezienie pamiętnika ks. Koszyczka. 8. Podejrzani goście w dworku. 9. Wiadomość znaleziona we...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
gwen 4.5.2010 (18:59)
szukane słowa
ilość stron - ocena - płeć dowolna mężczyzna kobieta
szkoła podstawowa gimnazjum liceum studia szukaj w: Język polski - Lektury
Dodaj do notatnika
Pobierz pracę
Mini-ściąga do druku
Dodaj komentarz
Autor: Margot
Strony maszynopisu (a4): 2,2
Strony rękopisu (a5): 5,6
Ocena nauczyciela
Komentarz nauczyciela:
poprawne opracowanie,
ładny styl
Średnia ilość gwiazdek: 4,37
Oceń pracę
pdst. gimn. liceum studia
wybierz szkołę aby
ograniczyć ilość wyników --- wybierz przedmiot ---BiografieCharakterystykiGramatykaLekturyListyMotywyOpowiadaniaPrasówkiRecenzjeRozprawkiStreszczenia i plany wydarzeńTematy wolneWierszeCzłowiekZoologiaBotanikaEkologiaStarożytnośćŚredniowieczeXVI wiekXIX wiekXX wiekCiekawostkiAngielskiNiemieckiInformatykaMatematykaMuzykaPlastykaReligiaWOSTechnikaTechnika i technologia BiografieCharakterystykiGramatykaLekturyListyMotywyOpowiadaniaPrasówkiRecenzjeRozprawkiStreszczenia i plany wydarzeńTematy wolneWierszeCzłowiekZoologiaBotanikaGenetykaEkologiaBiochemiaChemia jądrowaChemia nieorganicznaChemia organicznaChemia środowiskaEnergia, jej przemiany i transportHistoria fizykiJedność mikro- i makroświataObwody elektryczneOddziaływania w przyrodzieProcesy termodynamiczneRuch i jego powszechnośćWszechświat i ciała niebieskieZjawiska optyczneWzory, prawa i tabliceAstronomiaGeografia fizycznaGeografia społeczno-ekonomicznaKartografia i GISPostacie i odkrycia geograficznePrehistoriaStarożytnośćŚredniowieczeXVI wiekXVII wiekXVIII wiekXIX wiekXX wiekXX wiek - I wojna światowaXX wiek - II wojna światowaXXI wiekBiografieCiekawostkiHistoria sztukiPrace przekrojoweAngielskiNiemieckiFrancuskiInformatykaMatematykaMuzykaPlastykaPrzedsiębiorczośćEkologiaReligiaWOSTechnikaTechnika i technologia --- wybierz przedmiot ---Antyk i BibliaŚredniowieczeRenesansBarokOświecenieRomantyzmPozytywizmMłoda PolskaXX-lecieWspółczesnośćBiografieMateriały do maturyMotywyPrace przekrojoweRecenzjeStreszczenia i plany wydarzeńTematy wolneCzłowiekZoologiaBotanikaGenetykaEkologiaBiochemiaChemia jądrowaChemia nieorganicznaChemia organicznaChemia środowiskaChemia ogólnaChemia analitycznaEnergia, jej przemiany i transportHistoria fizykiJedność mikro- i makroświataObwody elektryczneOddziaływania w przyrodzieProcesy termodynamiczneRuch i jego powszechnośćWszechświat i ciała niebieskieZjawiska optyczneWzory, prawa i tabliceAstronomiaGeografia fizycznaGeografia społeczno-ekonomicznaKartografia i GISPostacie i odkrycia geograficznePrehistoriaStarożytnośćŚredniowieczeXVI wiekXVII wiekXVIII wiekXIX wiekXX wiekXX wiek - I wojna światowaXX wiek - II wojna światowaXXI wiekBiografieCiekawostkiHistoria sztukiPrace przekrojoweAngielskiNiemieckiWłoskiRosyjskiŁacinaFrancuskiHiszpańskiInformatykaMatematykaMuzykaPlastykaPrzedsiębiorczośćEkologiaReligiaWOSPrzysposobienie obronneTechnika i technologia --- wybierz przedmiot ---Antyk i BibliaŚredniowieczeRenesansBarokOświecenieRomantyzmPozytywizmMłoda PolskaXX-lecieWspółczesnośćCzłowiekZoologiaBotanikaGenetykaChemia organicznaChemia ogólnaChemia analitycznaGeografia fizycznaGeografia społeczno-ekonomicznaPrehistoriaStarożytnośćŚredniowieczeXVI wiekXVIII wiekXIX wiekXX wiekXX wiek - I wojna światowaXX wiek - II wojna światowaXXI wiekBiografieCiekawostkiHistoria sztukiPrace przekrojoweAngielskiNiemieckiHiszpańskiInformatykaMatematykaEkologiaArchitekturaEkonomiaZarządzanieEuropeistykaAdministracjaDydaktykaEtykaLogistykaFilozofiaKulturoznawstwoPedagogikaPolitologiaPolitykaPrawoMaszynoznawstwoMateriałoznawstwoTeologiaSocjologiaPsychologiaMedycynaRehabilitacjaElektrotechnikaMarketingBudownictwoDziennikarstwoTechnika i technologia
Ostatnio na forum
GRA W SKOJARZENIA
Liczymy do 1000.
JAK USUNĄC HISTORIE KOMPA ???
Anoreksja i Bulimia
Trzy litery
20 PYTAŃ
Oceń dowcip i dodaj swój
Rymy na każdy temat
Teoretyczne podstawy pracy socjalnej
pomogę napisać lub napiszę
Brykowisko
Najświeższe galerie na Brykowisku
19iza95
Nazwa: moja xD
THEszajbos
Nazwa: trochę wszystkiego o.o
Ostatnio dołączyli do brykujących
Natalia 12
Wiek: 12
19iza95
Wiek: 14
Email: niunia1542@onet.eu
Nr gg: 18523238
O sobie: : Prowadzę spokojne i uporządkowane życie. Mając cel zawsze przed oczami staram się małymi kroczkami do niego dążyć. Nie mam jednak problemu z wyrażaniem swojego niezadowolenia, gdy coś mi się nie podoba.
Ostatnio dodali prace
rastafka
Wiek: 17
Email: paula20048@wp.pl
Nr gg: 4793698
O sobie: : RaStA- to wszystko tłumaczy ;D
Czkawka
Wiek: 17
Email:
O sobie: : Moje wypracowania :)
Gimnazjum » Język polski » Lektury
Polecamy profesjonalne i pełne opracowania lektur - jakość gwarantuje Wydawnictwo GREG
Szatan z siódmej klasy - Kornel MakuszyńskiJedna przygoda Adama Cisowskiego („Szatan z siódmej klasy” K. Makuszyńskiego)
Adam Cisowski to bohater książki Kornela Makuszyńskiego pt.: Szatan z siódmej klasy. Był to chłopiec bystry, dobrze wychowany oraz nieprzeciętnie inteligentny. Potrafił rozwiązywać trudne zagadki.
Swój spryt wykorzystywał w wielu sytuacjach. Okazało się nawet, że dzięki bystrości umysłu może osiągać lepsze wyniki w nauce. Adam odgadł system, według którego, w każdy czwartek, profesor Gąsowski (wielbiciel Napoleona) odpytywał uczniów na lekcji historii. Nauczyciel traktował klasę Adama, jako wzorową, zawsze świetnie przygotowaną do lekcji. W klasie siódmej znajdowała się spora grupa chłopców lecz nie wszyscy byli błyskotliwi. Inni nauczyciele ze zdziwieniem przyjmowali fakt, że akurat historia jest ulubionym przedmiotem całej klasy. Zatem siódmoklasiści byli ulubieńcami profesora Gąsowskiego.
R E K L A M A czytaj dalej ↓
Niestety, w pewien czwartek okazało się, że zapytani przez profesora chłopcy, są zupełnie nieprzygotowani. Wywołał do odpowiedzi dwa nazwiska: Kaczanowskiego i Ostrowickiego, którzy nie potrafili ułożyć ani jednego poprawnego zdania nawet na temat kampanii napoleońskich - ulubionego tematu nauczyciela. Profesor był zawiedziony i oburzony postawą uczniów, których tak bardzo lubił.
Wtedy z pierwszej ławki odezwał się Adam Cisowski: był to nieforemny chłopak, nieco pękaty, z rozmierzwioną czupryną; sądząc po jego budowie musiał być sprężysty i silny. Spojrzenie miał śmiałe i dziwnie przenikliwe. W tej chwili był blady i wzruszony. Przemawiał głosem miękkim i melodyjnym. Oświadczył nauczycielowi, że musiała nastąpić pomyłka. Powiedział, że prawdopodobnie kartki notesu profesora skleiły się. Profesor sprawdził i okazało się, że Adam ma rację. Notatnik nie został otwarty na tej stronie, na której powinien i nauczyciel zapytał nie tych uczniów, których powinien. Adam przyznał przed profesorem, że to on jest winien wszystkiemu co się stało. Metoda, którą opracował profesor została przez Adama zdemaskowana: Prawie każdy z panów profesorów ma jakiś swój sposób i porządek egzaminowania. Pan profesor egzaminuje każdego razu trzech, a tych trzech wybiera z notesu wedle niezmiennego porządku. Najpierw pierwszego z kolei, dziesiątego i dwudziestego, następnym razem drugiego, jedenastego i dwudziestego pierwszego i tak dalej. Ponieważ jest nas równo trzydziestu, a każdy w notesie pana profesora ma swój numer, więc łatwo było obliczyć, kto i kiedy będzie pytany.
Okazało się, że klasa już od dłuższego czasu dostosowuje się do systemu profesora i dlatego osiąga tak dobre wyniki w nauce. Profesor był zaskoczony ale nie pogniewał się na sprytnego siódmoklasistę. Docenił jego inteligencję i bardzo polubił chłopca. Zapowiedział jednak całej klasie, że nie będą od tej pory znali dnia ani godziny, kiedy zacznie się prawdziwe odpytywanie. Adam chciał udowodnić, że odkrycie metody profesora nie było przypadkiem. Nauczyciel poddał go próbie. Napisał na karteczce nazwiska uczniów, których postanowił zapytać w sobotę. Adam miał zrobić to samo, jeżeli nie odgadłby jego los byłby marny. Wpisał więc tych samych uczniów, których profesor zapytał na felernej lekcji historii: Kaczanowskiego, Ostrowickiego i Wnuka.
Nauczyciel był zdumiony lotnością umysłu chłopca, gdyż wpisał dokładnie te same nazwiska. Znowu nazwał swojego ucznia szatanem. Adam przyznał przed profesorem, że: najprostsze zagadnienia są najtrudniejsze do rozwikłania. Przywykliśmy szukać daleko na widnokręgu tego, co leży u naszych stóp. Klasa obiecała, że nadrobi zaległości i od tej pory zawsze będzie przygotowana do zajęć.
Profesor Gąsowski przekonał się jednak, że Adam jest porządnym chłopcem. Polubił go, chociaż przez własne roztargnienie, bez przerwy mylił jego imię. Zaprosił go do siebie do domu i poznał ze swoją siostrzenicą Wandą, która miała najpiękniejsze fiołkowe oczy. Później zabrał go na wakacje do Bejgoły - majątku brata profesora, gdzie Adam rozwiązywał inne, znacznie trudniejsze zagadki, związane z tajemniczym listem, kradzieżą drzwi, intrygującym napisem i skarbem ukrytym w sekretnym miejscu
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie