Treść zadania
Autor: kawa_i_herbata Dodano: 5.1.2011 (17:17)
Obraz "prawd życia" romantycznosci i "switez" A. Mickiewicza. wnioski z analizy porownawczej i tekstu
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Analiza i interpretacja wybranych sonetów Adama Mickiewicza Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 9.4.2010 (16:34) |
Na podstawie analizy fragmentu Dżumy Alberta Camusa i Tanga Sławomira Mrożka Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: lilix 13.4.2010 (23:37) |
Pomocy!! potrzebuje wypracowanie na temat "jaki obraz wsi polskiej z Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mate19ee 16.5.2010 (19:21) |
Bohater byroniczny w Konradzie Wallenrodzie A.Mickiewicza-wallenrodyzm i powieść Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Ewelaazbw 25.5.2010 (06:26) |
Na podstawie tresci cz.III 'Dziadów' A.Mickiewicza rozwin mysl zawarta w slowach Przedmiot: Język polski / Liceum | 2 rozwiązania | autor: Ewelaazbw 25.5.2010 (06:32) |
Podobne materiały
Przydatność 65% Jaki obraz Polaków XVII wieku wyłania się z „Potopu” Henryka Sienkiewicza? Punktem wyjścia swoich rozważań uczyń wnioski z analizy wypowiedzi Wrzeszczowicza i Marii Ludwiki.
Henryk Sienkiewicz w swojej powieści odwołuje się do wizerunku Polaków. Opisuje ona czasy XVII wieku, kiedy to miał miejsce słynny Potop szwedzki. Rzeczpospolita znajdowała się w bardzo trudnej sytuacji. Wojska Karola Gustawa zajmowały ważne prowincje naszego kraju. Król Jan Kazimierz patrzył na rozpadającą się Polskę, której kolejne klęski nie były spowodowane potęgą...
Przydatność 50% Najważniejsze wnioski z analizy dzieł Młodej Polski
1. Koniec wieku XIX: - tytuł dosłowny, ma związek z treścią, -tematem wiersza jest ból duszy, -wiersz jest charakterystyką człowieka końca wieku, zagubionego, bezradnego, poszukującego idei, odrzucający wcześniejsze ideały, człowieka nie zdolnego do czynu, -typowa postawa dekadencka, brak nadziei i wiary, pesymizm, zwątpienie, niepewność, rezygnacja, -zbudowany z pytań...
Przydatność 55% Wizerunek kraju lat dziecinnych w „Panu Tadeuszu” Adama Mickiewicza. Interpretując podane fragmenty rozważ związek doświadczeń emigracyjnych z obrazem utraconej ojczyzny. Wnioski z analizy odnieś do całej epopei.
Autor w epilogu wyraża swoje uczucia, jakie w nim dominują. Powraca w swoich rozważaniach do ojczyzny lat dziecinnych. Przedstawia ją z wielkim uczuciem i wzruszeniem mając nadzieję, że jeszcze kiedyś wróci do ojczyzny. Życie dla Adama poza granicami kraju jest bardzo trudne można je porównać do „strefy ulewy i grzmotu”, autor tęskni za spokojem, uśpionej natury „i szukać...
Przydatność 50% Wizerunek kraju lat dziecinnych w „Panu Tadeuszu” Adama Mickiewicza. Interpretując epilog rozważ związek doświadczeń emigracyjnych z obrazem utraconej ojczyzny. Wnioski z analizy odnieś do całej epopei.
Epopeja, inaczej „epos”, jest z definicji utworem poetyckim należącym do epiki, opisującym bohaterskie czyny na tle historycznym. „Pan Tadeusz” Adama Mickiwicza nazywany jest epopeją narodową, ponieważ niewątpliwie jest dziełem literackim przedstawiającym dzieje narodu w przełomowym dla niego momencie. Impulsem dla przebywającego na emigracji Mickiewicza do napisania takiego...
Przydatność 80% Jaki obraz Polaków XVII wieku wyłania się z Potopu Henryka Sienkiewicza? Punktem wyjścia swoich rozważań uczyń wnioski z analizy danych fragmentów powieści. Zwróć uwagę na ich znaczenie dla całości utworu.
Na początku "Potopu" Sienkiewicz ukazuje upadek moralny społeczeństwa (zdradę, zaprzedanie wrogom przez klasę rządzącą, odstępowanie od władcy, apatię i rezygnację). Wrzeszczowicz (cudzoziemiec) wypowiada się o Polakach: " Jest li na świecie taki drugi kraj, gdzie by tyle nieładu i swawoli dopatrzeć można (...) Co tu za rząd?. – Król nie rządzi, bo mu nie dają… sejmy...
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie