Treść zadania
Autor: Tigerx3 Dodano: 4.1.2011 (18:50)
Suma długośći obu podstaw trapezu i jego wysokości wynosi 45 cm.Dłuższa podstawa jest 2 razy wieksza od krótszej , a wysokość jest o 5 cm dłuższa od krótszej podstawy. Oblicz pole trapezu
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
adamek94 5.1.2011 (21:45)
a+b+h = 45
b= 2a
h=a+5
gdzie a- krótsza podstawa
b- dłuższa podstawa
h- wysokość tarpezu
podstawiamy w miejsce b i h i otrzymujemy:
a+2a+ a+5 = 45
4a= 45-5
4a=40
a=10 cm
wiemy ,że b=2a czyli b= 2*10 = 20 cm
wiemy ,że h = a+5 = 10 +5 = 15 cm
Pole trapezu = 1/2 (a+b)*h
podstawiamy do wzoru: P=1/2 ( 10+20)*15 = 1/2*30*15 = 225 cm2
Odp. Pole trapezu wynosi 225 cm2Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
adahsm 8.1.2011 (20:09)
Krótsza podstawa-x
dłuższa podstawa- 2x
wysokość- x+5
x+x+5+2X=45
x+x+2x+45-5
4x=40 I podzielić na 4
x=10
P=[(10+20)*15]/2
P=450/2
P+225,5 cm<kwadratowego>Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
13 zadan z matematyki proste!! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: wielorybek 7.4.2010 (16:14) |
uczeń otrzymał następujące oceny z kolejnych testów z matematyki w 1 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: misia9492 8.4.2010 (14:41) |
Mam do rozwiązania 2 zadania z matematyki ! ; | z której jestem słaba ; / Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: Maarta 20.4.2010 (16:23) |
Zad 1. z sprawdź czy umiesz/217- podręcznik do matematyki klasa 1 gimnazjum =* Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: 1skwara 4.5.2010 (19:08) |
Zadanie z matematyki Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 9 rozwiązań | autor: -Patryk- 7.5.2010 (19:16) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Egzaminy kompetencji z matematyki
Matematyka Zestaw egzaminacyjny I Życzę powodzenia! -------------------------------------------------------------------------------- 1. Oblicz 132% różnicy liczb: 115,4 i -84,6. a) 15 b) 1297 c) 264 d) -3 2. Doprowadź wyrażenie (a-5)2 - (2a+3)(a-3) do najprostszej postaci. a) a2-7a-34 b) -a2-7a+34 c) a2-8a-34 d) a2-7a 3. Oblicz wartość wyrażenia a) b) c) d)...
Przydatność 55% Różne tematy z Matematyki
Patrz załączniki: - Trójkąt równoboczny i inne - Wektory - Granice funkcji - Wzory Wiete
Przydatność 55% Historia matematyki -Wiek XIX
HISTORIA MATEMATYKI - WIEK XIX Charakterystyka epoki: • Rewolucja francuska i okres napoleoński stworzyły korzystne warunki dla rewolucji przemysłowej w Europie, co wzmogło uprawianie nauk fizycznych, a tym samym prawie idealne warunki dla rozwoju matematyki. • Zaistniała konieczność zreformowania i odmłodzenia szkół i uniwersytetów. • Źródłem rozwoju...
Przydatność 75% Plan rozwoju zawodowego nauczyciela matematyki
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego
Przydatność 75% Powiązanie najsłynniejszych stałych czyli NAJPIĘKNIEJSZY WZÓR MATEMATYKI
Powiązanie najsłynniejszych stałych czyli NAJPIĘKNIEJSZY WZÓR MATEMATYKI Niezwykłe związki między liczbami mogą skłaniać do ogólniejszych refleksji; do zastanawiania się nad znaczeniem pojęcia liczby, nad naturą i potęgą matematyki. Wśród znanych wzorów, opisujących zależności wiążące ze sobą różne liczby, wybija się jeden, krótki, prosty, choć na pierwszy rzut...
0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań
0 0
nogoodbuy 4.1.2011 (18:55)
a-dł. krótszej podstawy
b-dł.dłuższej podstawy
c-wysokośc
a+b+c=45
b=2a
c=a+5
a+2a+c=45
c=a+5
a+2a+a+5=45
4a+5=45
4a=40
a=5
c=5+5=10
b=2*5=10
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie