Treść zadania

Tigerx3

Suma długośći obu podstaw trapezu i jego wysokości wynosi 45 cm.Dłuższa podstawa jest 2 razy wieksza od krótszej , a wysokość jest o 5 cm dłuższa od krótszej podstawy. Oblicz pole trapezu

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

  • to jest zle zrobione ; /

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    a-dł. krótszej podstawy
    b-dł.dłuższej podstawy
    c-wysokośc

    a+b+c=45
    b=2a
    c=a+5

    a+2a+c=45
    c=a+5
    a+2a+a+5=45
    4a+5=45
    4a=40
    a=5
    c=5+5=10
    b=2*5=10

Rozwiązania

  • adamek94

    a+b+h = 45
    b= 2a
    h=a+5
    gdzie a- krótsza podstawa
    b- dłuższa podstawa
    h- wysokość tarpezu

    podstawiamy w miejsce b i h i otrzymujemy:
    a+2a+ a+5 = 45
    4a= 45-5
    4a=40
    a=10 cm

    wiemy ,że b=2a czyli b= 2*10 = 20 cm
    wiemy ,że h = a+5 = 10 +5 = 15 cm

    Pole trapezu = 1/2 (a+b)*h
    podstawiamy do wzoru: P=1/2 ( 10+20)*15 = 1/2*30*15 = 225 cm2
    Odp. Pole trapezu wynosi 225 cm2

  • userphoto

    Krótsza podstawa-x
    dłuższa podstawa- 2x
    wysokość- x+5


    x+x+5+2X=45
    x+x+2x+45-5
    4x=40 I podzielić na 4
    x=10

    P=[(10+20)*15]/2
    P=450/2
    P+225,5 cm<kwadratowego>

Podobne zadania

wielorybek 13 zadan z matematyki proste!! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: wielorybek 7.4.2010 (16:14)
misia9492 uczeń otrzymał następujące oceny z kolejnych testów z matematyki w 1 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: misia9492 8.4.2010 (14:41)
Maarta Mam do rozwiązania 2 zadania z matematyki ! ; | z której jestem słaba ; / Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: Maarta 20.4.2010 (16:23)
1skwara Zad 1. z sprawdź czy umiesz/217- podręcznik do matematyki klasa 1 gimnazjum =* Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: 1skwara 4.5.2010 (19:08)
-Patryk- Zadanie z matematyki Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 9 rozwiązań autor: -Patryk- 7.5.2010 (19:16)

Podobne materiały

Przydatność 50% Egzaminy kompetencji z matematyki

Matematyka Zestaw egzaminacyjny I Życzę powodzenia! -------------------------------------------------------------------------------- 1. Oblicz 132% różnicy liczb: 115,4 i -84,6. a) 15 b) 1297 c) 264 d) -3 2. Doprowadź wyrażenie (a-5)2 - (2a+3)(a-3) do najprostszej postaci. a) a2-7a-34 b) -a2-7a+34 c) a2-8a-34 d) a2-7a 3. Oblicz wartość wyrażenia a) b) c) d)...

Przydatność 55% Różne tematy z Matematyki

Patrz załączniki: - Trójkąt równoboczny i inne - Wektory - Granice funkcji - Wzory Wiete

Przydatność 55% Historia matematyki -Wiek XIX

HISTORIA MATEMATYKI - WIEK XIX Charakterystyka epoki: • Rewolucja francuska i okres napoleoński stworzyły korzystne warunki dla rewolucji przemysłowej w Europie, co wzmogło uprawianie nauk fizycznych, a tym samym prawie idealne warunki dla rozwoju matematyki. • Zaistniała konieczność zreformowania i odmłodzenia szkół i uniwersytetów. • Źródłem rozwoju...

Przydatność 75% Plan rozwoju zawodowego nauczyciela matematyki

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego

Przydatność 75% Powiązanie najsłynniejszych stałych czyli NAJPIĘKNIEJSZY WZÓR MATEMATYKI

Powiązanie najsłynniejszych stałych czyli NAJPIĘKNIEJSZY WZÓR MATEMATYKI Niezwykłe związki między liczbami mogą skłaniać do ogólniejszych refleksji; do zastanawiania się nad znaczeniem pojęcia liczby, nad naturą i potęgą matematyki. Wśród znanych wzorów, opisujących zależności wiążące ze sobą różne liczby, wybija się jeden, krótki, prosty, choć na pierwszy rzut...

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji