Treść zadania
Autor: Selenka98 Dodano: 4.1.2011 (16:28)
Charakterystyka postaci Bajki robotow
Pomocyyyyy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Dobre cechy Tomka Sawyera Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: jusia12 17.4.2010 (19:18) |
ŁATWE ZADANIE DAM NAJLEPSZA ODPOWIEDŻ ZA DOBRE ROZWIĄZANIE MOŻE BYĆ Z NETA Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 7 rozwiązań | autor: paulisia1951986 13.5.2010 (20:59) |
DAM NAJLEPSZE ROZWIAZANIE ZADANIA !! Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: aleksandra0911 21.5.2010 (13:23) |
pomocy na jutro:( dam naj zza dobre rozwiązanie :) Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: anialip13 24.5.2010 (21:16) |
pomocy na jutro:( dam naj zza dobre rozwiązanie :) Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: anialip13 7.6.2010 (15:03) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Wuglaryzmy dobre czy nie?
Wulgaryzmy to przde wszystkim słowa bardzo negatywne. Używanie słów wulgarnych jest niekulturalne i świadczy o wychowaniu i posiadanej kulturze. Oczywiście słów tych nie wolno używać, ale są pewne możliwości np. jeżeli ktoś idzie w sandałach i uderzy małym palcem o wystający krawężnik to w tym wypadku może powiedzieć słowo "kluczowe- kurwa". W literaturze...
Przydatność 65% Sposób na dobre CV
Dobre CV może być kluczem do sukcesu, gdyż właśnie od przejrzenia CV rozpoczyna się zazwyczaj weryfikacja kandydatów. Ważne jest, aby życiorys zawierał informacje, których oczekuje osoba rekrutująca ale także, aby pozbawiony był błędów. Przeczytaj jakie błędy popełniają najczęściej osoby piszące CV. Jakie są główne zasady konstruowania CV? Prostota,...
Przydatność 50% Felieton Dobre Kłamstwo
FELIETON O KŁAMSTWIE Popularność kłamstwa w codziennym życiu jest zadziwiająca. Kłamiemy wszyscy, niezależnie od wieku, płci i rasy. Ta niezwykła sztuka wypaczania faktów wymaga nie lada umiejętności. Ludzie kłamali od wieków. Często niosło to za sobą zgubne konsekwencje. Ale do dziś zdarzają się sytuacje, w których to właśnie kłamstwo służy dobru innych ludzi....
Przydatność 80% Jak napisać dobre podanie
Podanie na kartce w kratkę różni się nieznacznie od drukowanego - trzeba zachować odpowiednie proporcje i estetykę pracy. Przede wszystkim od brzegów i góry kartki trzeba odliczyć 2 kratki. Nie wolno nam po nich pisać - są dla nas nietykalne. W prawym górnym rogu umieszczamy nazwę miejscowości i datę. Należy napisać ją tak, aby nie przekraczała nawet na 1 mm naszego...
Przydatność 90% Jak napisać dobre zaproszenie
Zaproszenie zaliczamy do krótkich form wypowiedzi. Pojawia się ono często na testach. Jego pisanie jest banalnie proste. Oto poradnik jak je napisać krok po kroku: Najpierw musimy umieścić tytuł "Zaproszenie" na środku linijki. Opuszczamy linijkę, i od akapitu rozpoczynamy nasze zaproszenie. Na początku najlepiej napisać zwrot typu "Serdecznie zapraszam"...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
emilka0812 4.1.2011 (17:36)
74
ZYSKI
Zachowanie godności, wolności
Zachowanie religii
Wybór na knezia uczciwego,
skromnego kmiecia
Zdobycie broni i jeńców
Zawarcie pokoju z wrogami
Założenie grodu
STRATY
śmierć wielu kmieci, ich żon
i dzieci
ograbienie, spalenie wielu
zagród kmiecych
6. Określenie warunków prowadzenia wojny.
• Czy wojna może być sprawiedliwa? Zapisz wnioski z dyskusji.
(Można prowadzić wojnę, jeśli jest konieczna, np. z najeźdźcą, w walce o sprawiedliwość,
tożsamość narodową).
Bajki robotów
Stanisław Lem
Temat 1
Król, królewna i rycerze – jak to w bajce (Jak Erg Samowzbudnik bladawca pokonał).
Cel ogólny
Określenie cech gatunkowych utworu.
Cele szczegółowe – uczeń:
– podaje tytuły baśni kojarzące się z podanymi motywami,
– opowiada treść utworu w roli określonego narratora, wykorzystując technikę pantomimy
prezentuje uczucia narratora,
– gromadzi słownictwo do opisu,
– określa baśniowe motywy wędrowne w opowiadaniu Lema,
– określa cechy gatunkowe utworu,
– redaguje wypowiedź z uwzględnieniem cech określonego gatunku literackiego.
Przebieg zajęć
1. Przypomnienie tytułów baśni z podanymi motywami wędrownymi.
• Król, śmiałe czyny bohatera, ślub z królewną – z czym ci się kojarzą te motywy? Podaj tytuły
baśni.
2. Opowiadanie treści bajki w roli określonego narratora.
• Opowiedz treść bajki Lema według planu (jeden uczeń opowie fragment odpowiadający
jednemu punktowi planu).
Postaraj się oddać głosem, mimiką i gestykulacją odpowiedni nastrój (nauczyciel każdorazowo
poda punkt planu i określi narratora).
• W trakcie słuchania opowiadania kolegów mimiką i gestem pokażcie uczucia narratora,
(4 – 5 lekcji)
75
np. stojąc na baczność podczas słuchania obwieszczenia królewskiego albo okazując
wstręt, podczas oglądania bladawca.
Plan:
1. Bogactwa króla Boludara – z zachwytem.
2. Goszczenie Starego elektrowieda Halazona – w stylu urzędowym, jak nudne sprawozdanie.
3. Wykład na temat Homosa uczonych homologów – w stylu uczonego wykładu.
4. Obserwowanie bladawca w klatce – ze wstrętem.
5. Wyłudzenie kluczyka od królewny Elektriny – tajemniczo.
6. Obwieszczenie króla – z powagą, jaka dotyczy spraw państwa.
7. Zjazd rycerzy i udanie się na poszukiwanie Homosa – z entuzjazmem.
8. Obudzenie królewny przez Samowzbudnika – radośnie.
3. Gromadzenie słownictwa do opisu.
• Przygotuj słownictwo do opisu pałacu i obyczajów w nim panujących. Uwzględnij:
– budulec pałacu (marmur, złoto)
– gromadzenie bogactw (kolekcja zegarów, wypchane stwory z najdalszych stron
Wszechświata)
– dostatek (piwnice z trunkami)
– stosunek poddanych do króla (bicie pokłonów; spełnianie zachcianek – sprowadzenie
bladawca; uczeni i wróżbici zjawiają się na rozkaz króla; służenie królowi przez wszystkich
poddanych – rzemieślnicy z całego kraju zjeżdżają się, aby pomóc królewnie).
4. Określenie motywów baśniowych w opowiadaniu.
• Jakie baśniowe motywy wędrowne występują w utworze Lema?
Np.:
gromadzenie bogactw przez króla
śpiąca królewna
mężny rycerz
wędrówka po dzikich nieznanych krainach
mędrcy udzielający rad potrzebującym
5. Określenie cech gatunkowych utworu Lema.
• Opowiadanie Lema jest baśnią. Zapisz w dwóch kolumnach argumenty za i przeciw tej
tezie.
Nauczyciel może skorzystać z @ – rozsypanka argumentów.
Przykładowo wykonane ćwiczenie:
76
Cechy baśni
Brak określenia czasu wydarzeń.
Fantastyczne miejsce wydarzeń.
Motywy wędrowne.
Szczęśliwe zakończenie.
Cechy różniące utwór Lema od baśni
Królewnę zdobywa spryciarz, a nie człowiek
odważny i pełen poświęcenia.
Czas wydarzeń to nieokreślona przyszłość.
W świecie przedstawionym króluje wysoka
technologia.
Brak wyraźnego podziału na dobro i zło.
Brak magii, czarów.
6. Redagowanie wypowiedzi z uwzględnieniem cech określonego gatunku.
• Zredaguj (w kilkunastu zdaniach) treść utworu Lema w taki sposób, aby spełniał cechy
gatunkowe baśni.
Temat 2
Uczeni konstruktorzy w bajkach Lema.
Cel ogólny
Określa cele współczesnej nauki.
Cele szczegółowe – uczeń:
– zna wyrazy bliskoznaczne do uczony,
– określa cechy naukowców, ich zadania, cele i znaczenie ich pracy,
– określa funkcję postaci konstruktorów w bajkach Lema,
– określa okoliczności, cele i rezultaty działania postaci,
– określa najważniejsze problemy ludzkości.
Przebieg zajęć
1. Określenie cech, zadań, celów i znaczenia pracy naukowców.
• Kim jest uczony?
Podaj wyrazy bliskoznaczne do uczony (badacz, naukowiec, poszukiwacz, nowator, odkrywca,
wynalazca, mędrzec).
• Określ zadania i cele uczonego (np. odkrywanie praw przyrody, służenie ludzkości,
własny rozwój).
• Określ cechy, którymi wyróżniają się/powinni się wyróżniać uczeni (np. wiedza, inteligencja,
dociekliwość, intuicja, wytrwałość, cierpliwość, pracowitość, odwaga, odpowiedzialność).
• Jaki pożytek przynosi praca uczonego? (np. rozwój wszystkich dziedzin nauki i techniki,
poznanie świata i człowieka, powstawanie urządzeń ułatwiających pracę i życie codzienne,
łatwiejszy kontakt człowieka ze światem, powszechny dostęp do wiedzy, wydłużenie
życia człowieka).
Dokończ wybrane zdanie:
77
Szanuję uczonych, ponieważ ......................................................................................
Chciałbym być uczonym, gdyż ....................................................................................
Podziwiam uczonych za ............................................................................................
2. Określenie okoliczności, celów i rezultatów działania postaci.
• Czym zajmują się uczeni w „Bajkach robotów”?
Grupa I „Trzej elektrycerze”
Grupa II „Uranowe uszy”
Grupa III „Dwa potwory”
Grupa IV „Jak Mikromił i Gigacyan ucieczkę mgławic wszczęli”
Grupa V „Jak ocalał świat”
Instrukcja do pracy w grupie:
Imię/nazwisko uczonego/konstruktora
Planeta, na której działa
Dzieło/dzieła, nad którymi pracował
Motywacja (dlaczego to robił, co nim kierowało)
Rezultat pracy
Nauczyciel może skorzystać z ułatwionej wersji zadania – @
Przykładowo wykonane zadanie:
Tytuł
utworu
Imię/nazwisko
uczonego
Planeta,
na której
działa
Dzieło/dzieła,
nad którymi
pracował
Motywacja
(dlaczego
to robił, co
nim kierowało)
Rezultat
pracy
„Trzej
elektrycerze”
wielki konstruktor-
-wynalazca
Kryonia maszynka-
-okruszynka,
istoty rozumne
z wody (kryształu
górskiego)-
Kryonidów
powstanie
istot pięknych
i mądrych
powstanie
nowego ludu
na planecie
Kryonii, który
przechytrzył
swego
konstruktora
„Uranowe
uszy”
inżynier Kosmogonik
Mgławica
Andromedy
planety: gazowa,
węglowa,
Aktynuria
pokonanie
ciemności
powstanie
państwa Palatynidów
na
Aktynurii,
robotów,
którzy mieli
wady ludzi
78
„Dwa
potwory”
Wielki Cybernator
Koronny,
Wielki Arcydynamik,
Fizykus Koronny
państwo
Argensów
w układzie
poszóstnym
Elektrolud Miedziany
Rtęciogłów
Elektycerz
Antymat
pokonanie
olbrzyma
unicestwienie
państwa robotów
przez
ich twórców,
poczucie
zagrożenia
„Jak Mikromił
i Gigacyan
ucieczkę
mgławic
wszczęli”
Mikromił
Gigacyan
Wszechświat
stworzenie myślącej
materii
odkrycie
tajemnicy
Wszechświata
chaos
„Jak ocalał
świat”
Trurl nie wiadomo
maszyna wytwarzająca
wszystko
na literę n
zabawa nicość
3. Charakteryzowanie postaci uczonych konstruktorów.
• Jakie rezultaty przyniosła praca uczonych konstruktorów? Jak oceniasz ich działalność
– pozytywnie czy negatywnie?
• Jakimi cechami obdarzył autor uczonych konstruktorów? Porównaj z cechami zanotowanymi
na początku zajęć (brak odpowiedzialności).
• Sformułuj wniosek, wykorzystując słownictwo: absurdalne pomysły; lekkomyślność, pospolite
ludzkie wady; spełnianie zachcianek władców; działanie w dobrej wierze; wielkie marzenia
(nauczyciel zapisze na tablicy).
4. Rola postaci konstruktorów w bajkach Lema.
• Które z typowych postaci baśniowych zastępują uczeni konstruktorzy w baśniach Lema?
Wybierz spośród podanych:
potwory, czarownicy, poczciwi biedacy dokonujący wspaniałych czynów, sierotki, wróżki
(nauczyciel przeczyta listę postaci).
• Czym różnią się bohaterowie baśni od bohaterów opowiadań Lema?
(mają typowe wady ludzi, jak: próżność, zawiść, kłótliwość, brak odpowiedzialności obok
niezwykłych zdolności i umiejętności, wiedzy, pracowitości i wytrwałości).
5. Określenie najważniejszych problemów ludzkości.
• Jakie problemy powinni rozwiązywać współcześni uczeni?
• Wymień w punktach lub zredaguj kilkuzdaniową wypowiedź na ten temat.
79
Temat 3
Świat w krzywym zwierciadle.
Cel ogólny
Przygotowuje się do uczestniczenia w życiu społeczno-politycznym.
Cele szczegółowe – uczeń:
– określa miejsca wydarzeń,
– charakteryzuje fikcyjne systemy państwowe,
– wyraża swoje zdanie w dyskusji,
– zna cechy gatunkowe literatury fantastyczno-naukowej,
– rozróżnia baśnie od science fiction,
– określa cel łączenia konwencji baśni z science fiction,
– formułuje hasła wyborcze.
Przebieg zajęć
1. Określenie miejsca wydarzeń.
• Określ miejsce wydarzeń w bajkach Lema. Podaj kilka nazw miejscowych.
(1.Kosmos: odległe galaktyki, biegun galaktyczny, planety na krańcach Wszechświata,
sztuczne planety; 2. Mgławica Andromedy, Cyprozja, Aragena).
2. Charakteryzowanie fikcyjnych systemów państwowych.
• Jaki system państwowy przeważa w bajkach Lema? – zajrzyj do tematu pierwszej lekcji.
(królestwo/ustrój feudalny)
• Scharakteryzuj królestwa z baśni Lema według planu:
1. Tytuł baśni, imię króla, nazwa państwa.
2. Prawa obowiązujące w państwie.
3. Stosunek władcy do poddanych.
4. Zachowania ludu.
5. Konsekwencje działania władcy.
Grupa I „Uranowe uszy”
Grupa II „Jak Erg Samowzbudnik bladawca pokonał”
Grupa III „Skarby króla Biskalara”
Grupa IV „Biała Śmierć”
Grupa V „Bajka o maszynie cyfrowej, co ze smokiem walczyła”
Przykładowo wykonane zadanie:
Tytuł
Król
Państwo
Prawa obowiązujące
w państwie
Stosunek władcy
do poddanych
Zachowania
ludu
Konsekwencje
działania
władcy
„Uranowe uszy”
Architor
Aktynuria
zakaz zgromadzeń
szpiegował, zbierał
wysokie daniny
spiskowanie trwoga poddanych,
zniszczenie
władcy
80
„Jak Erg
Samowzbudnik
bladawca
pokonał”
Boludar
absolutne
posłuszeństwo
wobec
władcy
nie liczył się ze
zdaniem mędrców,
zwołał rzemieślników
w celu dorobienia
kluczyka,
wysłał na pewną
śmierć rycerzy
spełnianie
wszystkich rozkazów
królewskich,
klękanie przed
królem i bicie
pokłonów
trwoga dworaków,
uśpienie
królewny,
oszukanie króla
przez sprytnego
Erga
„Skarby króla
Biskalara”
Biskalar
Cyprozja
wypełnianie
rozkazów
był okrutny
przy zachowaniu
pozorów sprawiedliwości,
stosował podstępy,
miał niewolników
odebranie skarbów,
wybranie
nowego króla
strącenie
z tronu
„Biała Śmierć”
Matameryk
Aragena
zakaz
poruszania
czegokolwiek
na planecie
zmuszał do
ciężkiej pracy nad
poszerzaniem
królestwa
w głąb planety,
izolował królestwo
wypełnianie
rozkazów,
brak własnych
decyzji
zagłada ludu
„Bajka
o maszynie
cyfrowej, co
ze smokiem
walczyła”
Poleander Partobon
Kybera
nakaz nieustannego
doskonalenia
urządzeń
„ułatwiał” życie
ludowi ogromną
ilością urządzeń
cybernetycznych,
niszczył dorobek
poddanych
nieustannymi
wojnami, które
sam wywoływał
niezadowolenie,
szemranie
zaniechanie
przez króla gier
wojennych na
rzecz cybernetyki
cywilnej
3. Dyskusja na temat władzy w państwie.
• Nazwij cechy władców.
Czy władcy zajmują się sprawami ważnymi dla swych poddanych? Uzasadnij.
• Jak żyje się poddanym w tych państwach? Czy czują się szczęśliwi i swobodni? Co myślą
o swych władcach? Podaj przykłady.
• Jacy powinni być władcy? Czym powinni się zajmować?
Wnioski z dyskusji zapisz na schemacie metaplanu.
Przykładowo wykonane zadanie:
JAK JEST?
Królowie gnębią poddanych.
Wprowadzają absurdalne prawa.
Są chciwi, niedojrzali, okrutni, podejrzliwi.
81
Wykorzystują wiedzę uczonych dla błahych celów.
Wszczynają wojny.
JAK POWINNO BYĆ?
Władcy powinni służyć swemu ludowi.
Tworzyć sprawiedliwe prawa i przestrzegać prawa.
Stworzyć warunki rozwoju każdemu obywatelowi.
Władcy powinni dążyć do zachowania pokoju.
DLACZEGO NIE JEST TAK, JAK POWINNO BYĆ?
Królowie nie są godni sprawowania władzy.
Ze strachu o władzę szpiegują i gnębią poddanych.
Poddani boją się konsekwencji sprzeciwu i spełniają każdy rozkaz, czasem się buntują.
WNIOSKI
Wybierz spośród podanych:
Niegodny władca powinien być obalony.
Lud ma prawo wybrać władcę.
Poddani powinni mieć wpływ na sprawy państwa.
Wszyscy powinni być równi wobec prawa.
4. Rozróżnia baśń od literatury fantastyczno-naukowej.
• Komnata, tron, sypialnia tronowa, sala tronowa, bicie pokłonów, nocny strój gronostajowy
– czy pasują do utworu science fiction? Uzasadnij.
• Czym różni się baśń od science fiction? Podane cechy zapisz w dwóch kolumnach.
dobro zostaje nagrodzone, a zło ukarane
typowe początki i typowe zakończenia
akcja umieszczona w nieokreślonej przeszłości
akcja umieszczona w odległej przyszłości
występują postacie fantastyczne
fabuła oparta na przewidywanych osiągnięciach nauki i techniki
przyroda jest upersonifikowana, pełni ważną rolę
zawiera ludową mądrość
ukazuje wpływ techniki na życie człowieka
miejsce wydarzeń nie jest dokładnie określone
5. Określenie celu łączenia konwencji baśni z science fiction.
• Dlaczego autor połączył konwencję baśni z science fiction? (ośmiesza władzę, pokazuje
jej absurdy, zmusza do refleksji).
• Sformułuj przesłanie bajek Lema w formie haseł wyborczych partii ludu.
82
Temat 4
Cyber..., kosmo..., hydro... – neologizmy Lema.
Cel ogólny
Rozumie proces bogacenia zasobu słownictwa.
Cele szczegółowe – uczeń:
– tworzy neologizmy, wykorzystując podane przedrostki,
– zna pojęcie neologizm,
– określa funkcje neologizmów w utworach Lema,
– określa konwencję tworzenia nazw miejscowych,
– redaguje tekst w określonej konwencji językowej,
– określa funkcję rymowanek,
– układa rymowankę.
Przebieg zajęć
1. Określenie funkcji neologizmów w opowiadaniach Lema.
• Podaj kilka neologizmów, czyli nowych słów utworzonych przez Lema.
• Opowiedz epizod z życia szkoły, używając rzeczowników z przedrostkiem
cyber-, np. cyberkreda, cybertablica
kosmo-, np. kosmosala, kosmomatematyka
anty-, np. antylekcja, antyuczeń
auto-, np. autogąbka, autotablica
• Jaki efekt przyniosło przekształcenie rzeczowników? (wrażenie przyszłości, komizm)
• Z jakiej dziedziny czerpał pomysły na neologizmy autor książki? (nauki ścisłe).
• Jak narrator opowiadań przedstawia przyrodę przyszłości? Zwróć uwagę na nazwy:
cyberaki, cyberosy, cybermuchy, cybergąszcze, cybergaje.
• Czy podoba ci się taka przyszłość? Uzasadnij swoje zdanie.
2. Analiza słowotwórcza wyrazów złożonych.
• Wzorem nazw urzędów, jak: Wielki Cybernator, Arcydynamik, Wielki Podblaszy Koronny,
Fizykus Koronny, utwórz nazwy pracowników szkoły.
• Dokonaj analizy rzeczowników złożonych. Czy zostały utworzone według tej samej zasady?
3. Określenie konwencji językowej opowiadań Lema.
• W jaki sposób powstały wyrazy złożone: elektrycerze, robosły, kosmolud, cybergęśle ?
• Jakie konwencje połączył autor w tych złożeniach ? (wyrazy z dziedziny nauk technicznych
z wyrazami znanymi z baśni).
4. Określenie konwencji tworzenia nazw miejscowych.
• Z jakimi rzeczywistymi nazwami własnymi kojarzą się : Cyprozja (Nikozja), Treops
(Cheops), Boludar (Bożydar).
• Jaki efekt wywołują te nazwy? (pozornej powagi, komiczny).
• W bajce „Doradcy króla Hydropsa” roi się od nazw „rybnych” i „wodnych”. Przypomnij
kilka z nich.
83
• Dlaczego w tej bajce dominuje słownictwo „wodne”? (lud na planecie Akwacji żyje pod
wodą).
• Utwórz kilka nazw „wietrznych”, wykorzystując wyrazy bliskoznaczne do wiatr, jak:
wietrzyk, zefirek, wicher, tornado, wichura itp.
5. Redagowanie tekstu w określonej konwencji.
• Zredaguj opis fikcyjnego świata, którego mieszkańcy żyją na drzewach. Wykorzystaj
nazwy gatunków drzew i części drzew, jak konary, liście, szyszki.
6. Określenie funkcji rymowanek.
• Przypomnij rymowanki z baśni, np. „Śpiąca królewna”
• Przeczytaj rymowankę z baśni „Skarby króla Biskalara”:
Jam jest robot hartowany, zdalnie prądem sterowany,
nitowany z każdej strony, wyklepany, uzwojony,
stańcie nit przy nicie, a zaraz ujrzycie
czworgiem swych żeliwnych gałek,
jaki ze mnie zbrojny śmiałek,
jak lśni mój stalowy duch,
naprzeciw żeliwnych dwóch,
natężajcie cewki,
bo to nie przelewki,
a jeśli nie usłuchacie,
elektryczne życie dacie.
• Jaką funkcję pełnią rymowanki w opowiadaniach Lema? (rozśmieszają, rozładowują grozę,
nawiązują do konwencji baśniowej).
• Utwórz rymowankę, której bohaterem będzie uczeń.
W pustyni i w puszczy
Henryk Sienkiewicz
Temat 1
O czym jest książka Henryka Sienkiewicza W pustyni i w puszczy?
Cel ogólny
Określenie szczegółowej tematyki powieści.
Cele szczegółowe – uczeń:
– określa tematykę powieści (burza mózgów),
– wybiera interesującą go tematykę,
– stosuje zasady pracy w grupie,
– nadaje tytuł projektowi,
– określa zagadnienia szczegółowe w danym zakresie tematycznym,
– dokonuje przydziału zadań w grupie,
– zaznacza w lekturze fragmenty zgodne z wybraną tematyką,
– sporządza notatki.
(4 – 5 lekcji)
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie