Treść zadania
Autor: Roxanna Dodano: 3.1.2011 (21:08)
ZAD.1. Stosunek pól wielokątów podobnych jest równy:
A połowie skali podobieństwa tych wielokątów
B skali podobieństwa tych wielokątów
C kwadratowi skali podobieństwa tych wielokątów
D trzeciej potędze skali podobieństwa tych wielokątów
ZAD.2. W trójkącie o bokach 3 cm, 4 cm i 6 cm połączono środki boków. Jaki będzie
obwód powstałego trójkąta?
A 13 cm
B 10,5 cm
C 6,5 cm
D 6 cm
ZAD.3. Jednokładność o skali, która jest liczbą dodatnią nazywana jest jednokładnością:
A prostą
B odwrotną
C przeciwną
D tożsamośiową
ZAD.4. Prostokšt o wymiarach 2 cm i 3 cm jest podobny do drugiego prostokšta w skali
1:3. Pole drugiego prostokšta wynosi:
A 6
B 54
C 18
D 78
ZAD.5. Odcinek o długości 21 cm podzielono w stosunku 2:5. Jakie są długości obu części
tego odcinka?
A 4 cm i 17 cm
B 5 cm i 16 cm
C 6 cm i 15 cm
D 7 cm i 14 cm
ZAD.6. Długości boków dwóch prostokątów wynoszą: 3,2 cm i 4,2 cm i 0,8 cm i 1,05 cm.
Prostokąty te są podobne w skali:
A 4:1
B 5:1
C 3:4
D 1:2
ZAD.7. Punkty M i N dzielą boki trójkąta DEF na odcinki o podanych długościach:
, przy czym punkt N leży na boku FE,
a punkt M na boku FD. Które z trzech zdań:
1 �odcinek MN dzieli boki trójkąta DEF na odcinki proporcjonalne
2 �odcinek MN nie jest równoległy do boku DE
3 �odcinek MN jest równoległy do boku DE
są prawdziwe?
A 1 i 2
B 1 i 3
C 2 i 3
D 1 i 2 i 3
ZAD.8. Dokończ prawidłowo twierdzenie odwrotne do twierdzenia Talesa:
Jeżeli proste przecinające ramiona kąta wyznaczają na jednym ramieniu odcinki
proporcjonalne do odpowiednich odcinków na drugim ramieniu, to:
A proste te są prostopadłe
B proste te przecinają się pod kątem ostrym
C proste te są równoległe
D proste te są prostopadłe do jednego z ramion kąta
ZAD.9. Wskaż zdanie prawdziwe:
A figurą jednokładną do danego odcinka jest odcinek do niego równoległy
B figurą jednokładną do danego odcinka jest odcinek do niego prostopadły
C figurą jednokładnš do trójkąta prostokštnego może być trójkąt równoboczny
D figury jednokładne w skali są przystające
ZAD.10. Kąty trójkąta ABC są równe odpowiednim kątom trójkšta PQR. Boki trójkšta
ABC mają długości: 4 cm, 5 cm i 6 cm, a najdłuższy bok trójkšta PQR ma długośc
12 cm. Długości pozostałych boków trójkšta PQR wynoszą:
A 8 cm i 10 cm
B 9 cm i 12 cm
C 10 cm i 12 cm
D 12 cm i 14 cm
Proszę, zależy mi na szybkim rozwiązaniu
I sorry za błędy ale szybko pisałam :/
Chociaż trochę jak umiecie...
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
13 zadan z matematyki proste!! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: wielorybek 7.4.2010 (16:14) |
uczeń otrzymał następujące oceny z kolejnych testów z matematyki w 1 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: misia9492 8.4.2010 (14:41) |
Mam do rozwiązania 2 zadania z matematyki ! ; | z której jestem słaba ; / Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: Maarta 20.4.2010 (16:23) |
Zad 1. z sprawdź czy umiesz/217- podręcznik do matematyki klasa 1 gimnazjum =* Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: 1skwara 4.5.2010 (19:08) |
Graniastosłupy - 1 zadanko NA JUTRO!!!!! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Pudelek2010 5.5.2010 (21:46) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Egzaminy kompetencji z matematyki
Matematyka Zestaw egzaminacyjny I Życzę powodzenia! -------------------------------------------------------------------------------- 1. Oblicz 132% różnicy liczb: 115,4 i -84,6. a) 15 b) 1297 c) 264 d) -3 2. Doprowadź wyrażenie (a-5)2 - (2a+3)(a-3) do najprostszej postaci. a) a2-7a-34 b) -a2-7a+34 c) a2-8a-34 d) a2-7a 3. Oblicz wartość wyrażenia a) b) c) d)...
Przydatność 55% Różne tematy z Matematyki
Patrz załączniki: - Trójkąt równoboczny i inne - Wektory - Granice funkcji - Wzory Wiete
Przydatność 55% Historia matematyki -Wiek XIX
HISTORIA MATEMATYKI - WIEK XIX Charakterystyka epoki: • Rewolucja francuska i okres napoleoński stworzyły korzystne warunki dla rewolucji przemysłowej w Europie, co wzmogło uprawianie nauk fizycznych, a tym samym prawie idealne warunki dla rozwoju matematyki. • Zaistniała konieczność zreformowania i odmłodzenia szkół i uniwersytetów. • Źródłem rozwoju...
Przydatność 75% Plan rozwoju zawodowego nauczyciela matematyki
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego
Przydatność 75% Powiązanie najsłynniejszych stałych czyli NAJPIĘKNIEJSZY WZÓR MATEMATYKI
Powiązanie najsłynniejszych stałych czyli NAJPIĘKNIEJSZY WZÓR MATEMATYKI Niezwykłe związki między liczbami mogą skłaniać do ogólniejszych refleksji; do zastanawiania się nad znaczeniem pojęcia liczby, nad naturą i potęgą matematyki. Wśród znanych wzorów, opisujących zależności wiążące ze sobą różne liczby, wybija się jeden, krótki, prosty, choć na pierwszy rzut...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
kathe1991 3.1.2011 (22:09)
zad5 c, zad6 a,
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie