Treść zadania

summerday

PILNE cz.2 Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu zadania z chemii! Dodane w załączniku
związek G CH3COOH
związek D C2H5OH

Załączniki do zadania

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    2CH3COOH + Ba(OH)2......>(CH3COO)2Ba + 2H2O

    korzystamy ze wzoru
    2v1c1=v2c2

    c1=v2c2/2v1

    c1=300*0,1/2*300

    c1= 0,05 mol/dm^3

    stęż. molowe kwasu octowego wynosi 0,05 mol/dm^3

    _______________________________________________________________
    2CH3COOH + Ba(OH)2......>(CH3COO)2Ba + 2H2O

    mol CH3COOH=12+3*1+12+2*16+1=60 g/mol
    mol Ba(OH)2 =137+2*16+2*1=171 g/mol

    0,1 mola Ba(OH)2 to 17,1 g/mol

    17,1 g Ba(OH)2 jest zawarte w 1000 cm^3 roztworu, to
    x g Ba(OH)2 jest zawarte w 300 cm^3 roztworu
    x=17,1*300/1000=5,13 g Ba(OH)2

    z reakcji widzimy, że 2 mole CH3COOH reagują z 1 molem Ba(OH)2, więc

    2*60 g CH3COOH----------171 g Ba(OH)2
    x g CH3COOH---------------5,13 g Ba(OH)2
    x=120*5,13/171=3,6 g CH3COOH

    Cp=ms*100/mr

    Cp=3,6*100/20=18 %

    stęż. kwasu octowego wynosi 18%
    ___________________________________________________________
    nCH2=CH2..........>[-CH2-CH2-]n

    mol CH2=CH2 = 2*12+4*1=28 kg/mol

    28 kg (1mol) C2H4 zajmuje obj. 22,4 dm^3, to
    x kg C2H4 zajmuje obj. 10 dm^3
    x=28*10/22,4=12,5 kg

    z 10 dm^3 etenu otrzymamy 12,5 kg polietylenu
    __________________________________________
    nCH2=CH2..........>[-CH2-CH2-]n
    korzystamy ze wzoru Clapeyrona

    pv=nRT

    n=pv/RT

    n=2000*10/8,314*273

    n=8,81 mola C2H4

    28 kg C2H4 -----1 mol C2H4
    x kg C2H4.........8,81 mola C2H4
    x=28*8,81=246,68 kg

    można otrzymać 246,68 kg polietylenu

Rozwiązania

Podobne zadania

kasiaxD "Sole wokół nas" Przykładowe sole Prosze o pomoc Przedmiot: Chemia / Liceum 1 rozwiązanie autor: kasiaxD 3.4.2010 (02:50)
ana92 Hej mam ułożyć zadania na sprawdzian z Alkoholi 20 zamkniętych i 8 Przedmiot: Chemia / Liceum 1 rozwiązanie autor: ana92 6.4.2010 (22:28)
malina1 Prosze bardzo o pomoc !!!!!potrzebuje do pracy kontrolnej Przedmiot: Chemia / Liceum 1 rozwiązanie autor: malina1 7.4.2010 (14:20)
madzia0904 Sole! Proszę o pomoc :) Przedmiot: Chemia / Liceum 2 rozwiązania autor: madzia0904 7.4.2010 (20:01)
Izane Zadania z stezeniami procentowymi i molowymi!!!! Przedmiot: Chemia / Liceum 1 rozwiązanie autor: Izane 9.4.2010 (00:04)

Podobne materiały

Przydatność 65% Mezozoik cz.2

Stratygrafia mezozoiku Kreda 140 mln.lat temu.Trwał proces otwierania się Oceanów Atlantyckiego i Indyjskiego; rozdzielenie się Ameryki Pd. I Afryki spowodowało otwarcie się pd. części Oceanu Atlantyckiego, a subkontynent indyjski, który przesuwał się ku pn., powodował zawężenie się Oceanu Tetydy, a jednocześnie coraz bardziej otwierał Ocean Indyjski; z końcem kredy...

Przydatność 75% Ekonomia cz 2

Rynek-kategoria ekonomiczna o charakterze dynamicznym związanym z produkcją towarową i oznaczającą ogół kupujących i sprzedających , których decyzje uzależnione są od siebie. Kształtują je popyt i podaż. Elementy rynku : podmioty rynkowe (sprzedający i kupujący) , przedmioty rynkowe (towary i usługi) , stosunki między nimi panujące. Producent-podmiot gospodarczy o...

Przydatność 80% ABC konsumenta cz.2

UMOWA SPRZEDAŻY-jest jedną z najczęściej zawieranych umów w obrocie gospodarczym i ma duże znaczenie dla każdego z konsumentów. Dla prawidłowego wykonania tej umowy szczególne znaczenie praktyczne ma wywiązanie się przez sprzedawce ze zobowiązania do wydania rzeczy należytej jakości, a przez kupującego do odebrania rzeczy i zapłaty ceny. Umowa sprzedaży podlega ogólnym...

Przydatność 60% Równania cz. 2

Równania (2) Zapamiętaj : Przy mnożeniu i dzieleniu wyrażeń zachodzą pewne ciekawe zmiany : (+) razy (+) = (+) ; (-) razy (-) = (+) ; (-) razy (+) = (-) ; (+) razy (-) = (-) 5 x 5 = 25 (-3) x (-4) = 12 (-2) x 3 = -6 3 x (-6) = -18 identycznie jest przy dzieleniu: (+) : (+) = (+); (-) : (-) = (+);...

Przydatność 80% Pedagogika cz.2

Kryteria doboru metody. *najbliższy cel dydakt. danych zajec, który może się różnicować z zajecia na zajecia inne sposoby należy zastosowac wówczas gdy chcemy przekazac uczniom nowe wiadomości, a inne gdy zamierzamy utrwalic ze zrozumieniem materiał przyswojony. *srodki nauczania wyznaczaja bezpośrednie sposoby pracy nauczyciela i uczniow. *organizacja procesu dydaktycznego jako...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji