Treść zadania
Autor: andziax12 Dodano: 3.5.2010 (20:49)
7..Rozwiąż i sprawdż równania..
a)x/7+4=-1
b)x/3-6=8
c)x/4=9=5
d)x/8 +5=20
e)x/3-3=-6
f)x/12 +8=-4
Komentarze do zadania
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
cecylka58 3.5.2010 (21:28)
a) x/7+4=-1/ *7
x + 28 = -7
x = -7 - 28
x = -35
b) x/3 - 6 = 8/* 3
x - 18 = 24
x = 24 + 18
x = 42
c) pomyłkowy zapis
d)x/8 + 5 = 20/*8
x + 40 = 160
x = 160 - 40
x = 120
e)x/3 - 3 = -6/*3
x - 9 = -18
x = -18 + 9
x = -9
f) x/12 + 8 = -4/*12
x + 96 = -48
x = - 48 - 96
x = - 144Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
zastosowanie równań i nierównośi i stopnia z jedną niewiadomą do rozwiązywan... Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 8 rozwiązań | autor: andziax12 3.5.2010 (19:55) |
zastosowanie równań i nierównośi i stopnia z jedną niewiadomą do rozwiązywan... Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 4 rozwiązania | autor: andziax12 3.5.2010 (20:37) |
Oblicz : pierwiastek trzeciego stopnia liczby 8 - pierwiastek trzeciego Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 3 rozwiązania | autor: anitkak6 20.12.2010 (15:21) |
plac o powierzchni 19 m2 trzeba wysypać żwirem.jedn worek żwiru wystarcza ba Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: ~Marta 6.10.2011 (19:52) |
dwa katy tworza razem kat pelny jeden z nich ma miare 95 stopnia drugi ma ile Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: ~ratajczak 9.3.2014 (15:22) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Dlaczego jedne wyrazy wychodzą z użycia, a inne pojawiają sie?
Moim zdaniem jedne wyrazy wychodzą z użycia, a inne pojawiają się, gdyż z upływem czasu powstają nowe znaczenia słów idące wraz z postępem cywilizacji. Na język polski coraz częściej oddziaływają inne języki, co za tym idzie zmiana warunków życia. Na przykład nie mówi się dziś krzestac, zapiecek, a kiedyś nie używało się słów takich jak, kompaktowy czy elo. Nie...
Przydatność 60% Kształcenie słuchu dla szkół muzycznych I stopnia
27 RODZAJE TRÓJDZWIĘKÓW TRÓJDZWIĘK DUROWY-zbudowany jest z tercji wielkiej i małej 3 3>. TRÓJDZWIĘK MOLOWY-zbudowany jest z tercji małej i wielkiej 3> 3. TRÓJDZWIĘK ZWIĘKSZONY-zbudowany jest z dwóch tercji wielkich +5< TRÓJDZWIĘK ZMNIEJSZONY-zbudowany jest z dwóch tercji małych O5> RODZAJ...
Przydatność 75% Kształcenie słuchu dla szkół muzycznych I stopnia
27 RODZAJE TRÓJDZWIĘKÓW TRÓJDZWIĘK DUROWY-zbudowany jest z tercji wielkiej i małej 3 3>. TRÓJDZWIĘK MOLOWY-zbudowany jest z tercji małej i wielkiej 3> 3. TRÓJDZWIĘK ZWIĘKSZONY-zbudowany jest z dwóch tercji wielkich +5< TRÓJDZWIĘK ZMNIEJSZONY-zbudowany jest z dwóch tercji małych O5> RODZAJ...
Przydatność 60% Rozwiązywanie układów równań pierwszego stopnia z dwoma niewiadomymi metodą podstawiania.
{ x - y = 2 2x + y = -2 - wyznaczamy jedną niewiadomą z któregoś równania { x = 2 + y 2x + y = -2 - podstawiamy wyznaczone wyrażenie do drugiego równania układu { x = 2 + y 2(2 + y) + y = -2 - rozwiązujemy równanie z jedną niewiadomą { x = 2 + y 4 + 3y = -2 { x = 2 + y 3y = -6 |: 3 { x = 2 + y y = -2 - podstawiamy wyliczoną...
Przydatność 60% Rozwiązywanie układów równań pierwszego stopnia z dwoma niewiadomymi metodą wyznaczników.
W – wyznacznik główny Wx – wyznacznik x Wy – wyznacznik y { a x + b y = c d x + e y = f | a b | W= | d e | = a * e – d * b | c b | Wx= | f e | = c * e – f * b | a c | Wy= | d f | = a * f – d * c x = Wx/W = c * e – f * b / a * e – d * b y = Wv/W = a * f – d * c / a * e – d * b przykład:...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
0 0
emef9 3.5.2010 (21:01)
a)x/7+4=-1 /*7
x+28=-7
x=35
b)x/3-6=8 / *3
x-18=8
x=26
c)x/4=9=5 /*4
x+36=5
x=-31
d)x/8 +5=20 /*8
x+40=20
x=-20
e)x/3-3=-6 /*3
x-9=-18
x=-9
f)x/12 +8=-4 /*12
x+ 96=-48
x=-144
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie