Treść zadania

XxmatiXx

Napisz najciekawsza przygode z lektury ,,sztan z siódmej klasy" prosze to na jutro!

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    Profesor Gąsowski uczył historii w męskim gimnazjum. Wśród klas, które uczył miał jedną ulubioną. W tej klasie uczniowie zawsze byli przygotowani do zajęć i wspaniale odpowiadali na zadane przez profesora pytania.
    Pewnego dnia profesor wszedł do swojej ulubionej klasy , wyciągnął notes i wyczytał nazwisko ucznia, który miał tego dnia odpowiadać jako pierwszy.
    Profesor Gąsowski był zawsze lekko roztargniony , ale zauważył że wywołany do odpowiedzi uczeń zbladł i przestraszył się. Nie umiał też odpowiedzieć na zadane przez nauczyciela pytania.
    Podobnie było z wywołanym do odpowiedzi drugim i trzecim uczniem.
    Profesor nie umiał zrozumieć co się stało z jego ulubionymi uczniami , dlaczego nie są przygotowani tak jak zawsze. Gdy jeden z uczniów powiedział , że nie jest przygotowany , bo to nie jego dzień - profesor wpadł w gniew.
    Żeby ratować sytuację Adam Cisowski przyznał się , że to on jest winien zaistniałej sytuacji. Nauczyciel nie rozumiał co miał uczeń na myśli i zdenerwował się jeszcze bardziej, bo myślał, że on z niego drwi.
    Adam opowiedział , w jaki sposób odkrył największą tajemnicę profesora- system odpytywania uczniów. Powiedział też , że według jego obliczeń powinni być pytani uczniowie :Napiórkowski, Stankiewicz i Wilczek.
    Nauczyciel jeszcze się gniewał , ale na gorącą prośbę Adama sprawdził swój notes i okazało się , że uczeń miał rację . Skleiły się kartki w notesie profesora i dlatego wywołani do odpowiedzi zostali inni uczniowie.
    Nauczycielowi zrobiło się smutno, że uczniowie nie uczyli się systematycznie lecz przygotowywali się tylko wtedy gdy mieli być pytani.
    Profesor powiedział , że od tej pory nie będzie stosował żadnego systemu - to zmusi jego uczniów do wytrwałej pracy.
    Zadał też Adamowi zadanie- polecił mu zapisać na kartce nazwiska uczniów, których zapyta na przyszłej lekcji.
    Na następnej lekcji historii wybrany uczeń odczytał napisane przez Adama nazwiska uczniów a następnie przeczytał te , które napisał profesor. Były to te same nazwiska.
    Nauczyciel był pełen uznania dla umiejętności Adama i jego bystrego umysłu.


    -------------------------------------------------

    Pewnego dnia Adam i jego rodzeństwo dostali na deser lody. Młodsi bracia i siostry z radością zaczęli zjadać przysmak a Adam odstawił swoja porcję i wyszedł z pokoju bo był do niego telefon.
    Gdy skończył rozmowę telefoniczną i wrócił do pokoju - jego porcji już nie było.
    Żadne z rodzeństwa nie chciało się przyznać do tego "przestępstwa" i dlatego Adam rozwiązał to po swojemu.
    Na środku swojego pokoju ustawił miednicę z wodą, zgasił światło i kazał każdemu z rodzeństwa wejść do pokoju, zamoczyć ręce w wodzie i wrócić. Gdy bracia i siostry wykonały jego polecenie Adam uważnie obejrzał ich dłonie. Troje z rodzeństwa miało mokre ręce , tylko Jan Nepomucen miał suche dłonie i to on zjadł lody brata.

Rozwiązania

  • milenaxD77

    Przyjaciele szli szosą i mało ze sobą rozmawiali.Kiedy odeszli do sklepu Ula ,Pestka,Marian i Zenek usiedli na ławce obok budynku, a Julek poszedł kupić oranżadę.Przyniósł dwie butelki i nawet udało mu się wyprosić szklankę po musztardzie dla dziewczyn.Jedną butelkę wręczył Pestce a drugą Zenkowi.
    Zenek wypił jeden łyk, i oddał oranżadę Marianowi.W tym samym czasie przed sklepem zatrzymał się szeroki wózek .Z pojazdu wysiadła młoda kobieta i uwiązała lejce.W pojeździe zostawiła ona swoje dziecko.
    Marian pił oranżadę powoli, a Julek niecierpliwił się . Nareszcie chłopiec dostał upragnioną butelkę ,pił z niej bardzo wolno.Kiedy Julek wypił oranżadę,podniósł butelki do sklepu.
    Gdy przyszedł i usiadł , wszyscy przyajciele patrzyli na stojącego przed sklepem konia i kurę.Lecz po chwili znudziło im się to ,więć Pestka ,Marian i Julek wymienili marki samochodów przejeżdżające obok nich ,na szosie, a Ula i Zenek nic nie mówili.
    Nagle uwagę dzieci przyciągnął nadjeżdżający zza zabudowania ciągnik.Hałas pojazdu był taki głośny, że stojący przed sklepem koń się wystraszył.
    Przestraszone zwierzę zaczęło,biec galopem.Wózek z dzieckiem jechał podskakując za oszalałym ze strachu koniem.Przyjaciele patrzyli na to z niedowierzaniem.
    Nagle Zenek potrącił Mariana i Julka,i zaczął biec,ile miał tylko siły.Kiedy był blisko wozu ,podskoczył,złapał dziecko i przeszedł z nim na początek wozu.Chwycił mocno za lejce i pociągnął z całej siły.Koń nie poddawał się i biegł najwęższą szosą.Zenek tak szarpnął za lejce ,że zwierzę zaczęło hamować,a wózek potoczył się w dół, na łąkę .Zenkowi i chłopcu nic się nie stało.
    Matka chłopca pobiegła do wozu i wyciągnęła z niego swoje dziecko.Kiedy wszyscy ochłoneli,pani podziękowała bohaterowi za uratowanie życia jej syna.Przyjaciel chłopca byli bardzo z niego dumni,a nawet trochę mu zazdrościli.

Podobne materiały

Przydatność 60% Bardzo szczegółowy plan wydarzeń z lektury "Sztan z siódmej klasy"

Tytuł: „Szatan z siódmej klasy” Autor: Kornel Makuszyński Osoby: Adam Cisowski, Profesor Paweł Gąsowski, Iwo Gąsowski, Wanda Gąsowska, Ewa Gąsowska, Staszek Burski. Inni bohaterowie: Szostak, ojciec Adasia, matka Adasia, fałszywy malarz, Chudzielec (przyjaciel fałszywego malarza), Garbaty (współpracownik fałszywego malarza), Francuz ( towarzysz Adasia w piwnicy), Żelski,...

Przydatność 80% Streszczenie lektury "Szatan z siódmej klasy".

Adam Cisowski to 17-letni chłopiec. Jego niezwykła zdolność logicznego myślenia i rozwiązywania trudnych, zawiłych zagadek sprawia, że profesor Gąsowski, historyk, prosi go o pomoc w rozwiązaniu niezwykłej rodzinnej zagadki. Tuż po zakończeniu roku szkolnego, Adaś, razem z profesorem, wyjeżdża do rodzinnego dworku Gąsowskich w Bejgole, by pomóc w rozwikłaniu...

Przydatność 60% "Szatan z siódmej klasy" przedstawienie lektury.

1. Miejsce akcji: - Warszawa - podwileńska wieś Bejgoła 2. Czas akcji: - 1937r. (czerwiec-lipiec) - czasy współczesne aktorowi 3. Bohaterowie: - Adam Cisowski ,,Szatan”, Wanda Gąsowska, Iwo --,,--, Paweł --,,-- , Ewa --,,--, 4. Cechy detektywa (Adama) - dociekliwość, lojalność, umiejętność logicznego myślenia, inteligencja, spryt, umiejętność dedukowania...

Przydatność 75% "Szatan z siódmej klasy" streszczenie lektury.

Adam Cisowski ma siedemnaście lat i jest uczniem siódmej klasy w Warszawskim gimnazjum.Poznajemy go na lekcjach historii, którą prowadzi profesor Gąsowski pod koniec roku szkolnego.Profesor Gąsowski jest dumny, że ma lekcje z tak dobrymi uczniami.Gdy brał jakiegoś ucznia do odpowiedzi to zawsze odpowiadał bardzo dobrze, ale tego dnia uczniowie wywołani nie byli przogotowani do...

Przydatność 55% Kilka kartek z dziennika Wandy Gąsowskiej z lektury "Szatan z siódmej klasy".

20 lipca Niedawno przyjechał do nas bardzo miły chłopak, Adaś. Jest taki zabawny i serdeczny. Nawet się do mnie uśmiechnął. Dzienniczku! Co mam zrobić żeby na mnie zwrócił uwagę? 23 lipca godz. 18.30 Od rana jestem bardzo szczęśliwa! Adaś mnie zauważa chociaż bardzo martwi się kradzionymi drzwiami. Muszę kończyć, bo mamusia mnie woła na obiad. 23 lipca godz. 21.20...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji