Treść zadania
Autor: wirtek94 Dodano: 20.12.2010 (22:37)
Dopisz możliwie dużo wyrazów bliskoznaczynych do każdego z podanych słów :
hałastra-
włóczęga-
hołota-
bogactwo-
uczta-
Z góry dziękuje
dam naj ... za wszystko
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
ewka13 20.12.2010 (23:10)
hałastra i hołota to też wyrazy bliskoznaczne
Hałastra -hołota- banda - granda - łobuzeria - tałatajstwo - lumpy - męty - szumowiny - tłuszcza - motłoch
Włóczęga - tramp - globtroter - włóczykij - łajza - bezdomny - wędrowiec
Bogactwo - majątek - dorobek - zamożność - zasobność - obfitość - dostatek - posażność
Uczta - biesiada - wyżerka - przyjęcie - imprezaDodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
aleksface 20.12.2010 (23:16)
hałastra- dzicz, gawiedź, hałastra, hołota, lumpenproletariat, męty, motłoch, pospólstwo, szumowiny, tałałajstwo, tałatajstwo, tłuszcza, zbieranina
włoczega-łazęga, włóczęga, powsinoga, tramp, tułacz, włóczykij, wędrownik,
hołota- dzicz, hałastra, tłum, pospólstwo, tałatajstwo
bogactwo-fortuna, zamożność, majętność, dostatek, dobrobyt, zasobność obfitość, przepych, majątek,milioner,skarb
uczta-biesiada, gala,przyjecie,bankiet, wyżerka, przyjątkoDodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Do podanych lektur,utworów dopisz Autora,Rodzaj literacki,Gatunek literacki i ep Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Weraaa32 8.9.2010 (19:09) |
Na podstawie podanych fragmentów komedii Moliera Świętoszek scharakteryzuj główn Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: marzena1619 17.4.2011 (20:33) |
1 wyjasnij jak nalezy rozumiec slowo fraszka w kontekscie podanych Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: siiwa 26.5.2011 (20:50) |
1.Wyjaśnij znaczenie podanych frazeologizmów a) przybytek Melpomeny b) Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: serce1916 20.9.2011 (18:16) |
Podaj wskazaną formę czasu przeszłego podanych czasowników. zasnąć Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: megakom2 3.10.2011 (15:39) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Wyobraź sobie, że jesteś Antkiem - dopisz zakończenie.
Gdy straciłem z oczu sylwetkę mojej matki i Andrzeja, którzy skryli się za pagórkiem, zrozumiałem wreszcie, że oto porzuciłem dom i ruszyłem w drogę, której końca nie sposób było przewidzieć. W kieszeni brzęczały mi miedziane monety, które dostałem od matki - razem jeden rubel, zaś na plecach niosłem torbę, o której nie mogłem powiedzieć, żeby mi specjalnie...
Przydatność 60% Dopisz zakończenie "Katarynki" Bolesława Prusa.
Pan Tomasz stał w oknie i smutno patrzył na deszcz, który monotonicznie stukał w parapet. - Eh, jesień przyszła – westchnął i zasunął ciężkie kotary. W pokoju zrobiło się ciemno, starszy pan sięgnął więc po stojącą na stoliku naftową lampę. - Co ta mała ma teraz z życia. Od kilku dni pada tak, że nawet okna nie można otworzyć. Nic dziwnego, że kataryniarzowi...
Przydatność 65% Porównaj wizje świata w podanych fragmentach Kandyda Woltera i Nowego wspaniałego świata Aldousa Huxleya.
Wolter jak i Huxley przedstawiają dwie zupełnie inne wizje świata. Kandyd jest powiastką filozoficzną przedstawiającą utopię, natomiast Aldous Huxley ukazuje w Nowym wspaniałym świecie antyutopie. Autorzy obu tekstów przedstawiają idealnych obywateli, którzy nie starają się wybić ponad reszte. „Wszyscy jesteśmy tu jednego zdania”, tak opisuje równość Wolter....
Przydatność 50% Porównaj sposoby kreacji postaci w podanych fragmentach „Moralności pani Dulskiej” Gabrieli Zapolskiej i „Kartoteki” Tadeusza Różewicza.
Dla okresu Młodej Polski charakterystyczna jest równoległość rozwoju nurtu naturalistycznego i symbolicznego modelu teatru. Naturaliści, opierając się na założeniach realizmu, starali się ukazać na scenie możliwie wierne odbicie różnych środowisk społecznych i najwiarygodniej odtworzyć sposób zachowania poszczególnych klas społeczeństwa. Najbardziej wszechstronnym...
Przydatność 80% Różne oblicza heroizmu. Na podstawie podanych fragmentów „Nad Niemnem” Elizy Orzeszkowej wyjaśnij symbolikę dwóch mogił.
W powieści „Nad Niemnem” Elizy Orzeszkowej ścierają się poglądy przedstawicieli odchodzącego już romantyzmu i nadchodzącego romantyzmu. Jak to zazwyczaj bywa w historii, jest to także konflikt pokoleń, młodych widzących swoją przyszłość w ideach walki o ojczyznę poprzez ciężką pracę, oraz starych, którzy za młodu walczyli o ojczyznę w sposób, w jaki czynili to...
0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań
0 0
igorjan 20.12.2010 (23:06)
hałastra-
• banda, ciżba, czereda, ćma, gawiedź, gromada, horda, hurma, kupa, mrowie, rój, rzesza, tłum, zbiegowisko, zgraja
• dzicz, gawiedź, hołota, lumpenproletariat, męty, motłoch, pospólstwo, szumowiny, tałałajstwo, tałatajstwo, tłuszcza, zbieranina
włóczęga-
• łazęga, łazik, powsinoga, tramp, tułacz, wagabunda, włóczykij
• poniewierka, rajza, tułaczka
hołota
• dzicz, gawiedź, hałastra, lumpenproletariat, męty, motłoch, pospólstwo, szumowiny, tałałajstwo, tałatajstwo, tłuszcza, zbieranina
bogactwo
• arsenał, gama, mnogość, paleta, panorama, repertuar, spektrum, wachlarz
• fortuna, krocie, majątek
• majętność, przepych, zamożność, zasobność
uczta
bal, bankiet, biesiada, feta, impreza, party, przyjęcie, zabawa
uczta milości
• agapa, agape
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie