Treść zadania

chruupek

w sklepie MODNY CIUCH żakiet kostuje 150 zł
a) przed świętami ceny towarów wzrosły o 2/5 pierwotnej ceny .podaj cene żakietu po podwyżce.

b) Po świętach nasąpiła wyprzedaż a ceny obnizono do poziomu sprzed podwyżki .o ile obnizono cene zakietu . wynik podaj w liczbie całkowitej .

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    cena żakietu przed podwyżką 150 zł

    a) wysokość podwyżki -> 2/5 wartości żakietu

    150 zł + 150 zł* 2/5=

    = 150 zł + 300zł/5 =

    = 150 zł + 60 zł=

    = 210 zł

    Po podwyżce żakiet kosztował 210 zł

    b)
    Wydaje mi się, że chodzi o to o ile % obniżono cenę żakietu.

    cena żakietu na wyprzedaży to 150 zł , czyli cenę obniżono o 60 zł


    210 zł -> 100%
    60 zł -> x %

    x= 60zł * 100 % / 210 zł (zł się poskracają, jako jednostka pozostanie %)

    x= 6000 % / 210

    x= 28,(571428) zł

    x~29 %

    Na wyprzedaży cenę żakietu obniżono o 29 %.

Rozwiązania

  • krejzii13

    a) 150 x 2/5 = 30
    30 x 2 = 60
    150 +60 = 210 zł
    b) 210 - 150 = 60 zł
    nie wiem czy dobrze

  • Karac

    a) 150*2/5 = 60
    150 + 60 = 210

    Odp: Cena żakietu po podwyżce wynosi 210zł

    b) 210 = 100%
    150 = x%

    x = 150*100/ 210
    x = 71,4 ~ 71

    Odp: Cenę obniżono o 71%

  • nitka077

    5/5=150zł
    1/5=150;5=30
    1/5=30
    2/5=(30)*2=60
    2/5=60ZŁ
    150+60=210ZŁ
    ODP. CENA ŻAKIETU PO PODWYŻCE WYNOSI 210 ZŁ.



    B) 150ZŁ

Podobne materiały

Przydatność 100% Witamy

Objawy nadmiaru Objawy niedoboru Źródło A Zatrucie organizmu demineralizację kości, wapnienie innych tkanek, upośledzenie ultrafiltracji w kłębuszkach nerkowych; Zahamowanie wzrostu, patologiczne zmiany nabłonka, zapalenie spojówek, rogowacenie nabłonków: oka, dróg oddechowych, wywołuje ślepotę zmierzchową, w ostateczności do ślepoty Oleje rybne, tran pełne mleko, jaka,...

Przydatność 75% Ceny

CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....

Przydatność 80% Ceny monopolistyczne

CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...

Przydatność 60% Strategia ceny

CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...

Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny

Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...

0 odpowiada - 0 ogląda - 4 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji